Δευ05062024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ρότερνταμ-Γένοβα με... τραίνο

train 0064

Ρότερνταμ-Γένοβα με... τραίνο. Για τους επαΐοντες του τομέα των συνδυασμένων μεταφορών η είδηση ότι η σήραγγα Gotthard Base στις παραμονές των Ποσειδωνίων τίθεται σε πλήρη λειτουργία αποτελεί ένα ακόμη γεγονός ιστορικής σημασίας στην συντελούμενη σε Βαλκάνια και ανατολική Ευρώπη κοσμογονία συνδυασμού τραίνου πλοίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σήραγγα Gotthard Base θα συνδέσει σιδηροδρομικά με γραμμή υψηλής ταχύτητας τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη και θα αποτελέσει μια από τις βασικές σιδηροδρομικές συνδέσεις στις Άλπεις και η μεγαλύτερη παγκοσμίως, με μήκος περίπου 57,1 χιλιομέτρων.

Ωστόσο το ενδιαφέρον είναι ότι ο σιδηροδρομικός άξονας που «δημιουργείται» θα ενώσει δύο μεγάλα εμπορικά λιμάνια της ΕΕ η σημασία των οποίων για το παγκόσμιο μεταφορικό σύστημα είναι πρόδηλη. Και μάλιστα σε χρονική συγκυρία όπου οι «συμμαχίες» στον τομέα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν ξεκινήσει να «βλέπουν» λιμάνια με «πρόσωπο» στη Μεσόγειο ως εναλλακτικές πύλες εισόδου-εξόδου προϊόντων με προορισμό από και προς Ασία.

Να σημειωθεί ότι από τα μέσα του περασμένου έτους οι ρυθμοί βελτίωσης των σιδηροδρομικών υποδομών σε λιμάνια της Ιταλίας και Γαλλίας καταγράφηκαν φρενήρεις όταν επί ελληνικού εδάφους οι αντίστοιχοι ρυθμοί για τα του ΟΣΕ, της βελτίωσης των σιδηροδρομικών εξυπηρετήσεων σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Αλεξανδρούπολη να καταγράφονται αντιστρόφως ανάλογοι και εν πολλοίς απεικονίζοντες την ελληνική πραγματικότητα.

Με την Ειδομένη να παραμένει υπό «καθεστώς ιδιότυπης ομηρείας» από πρόσφυγες –μετανάστες ο σιδηροδρομικός άξονας Πειραιάς-Θεσσαλονίκης- Ειδομένης «απαξιώνεται» καθημερινά και μάλιστα επίσης σε χρονική συγκυρία όπου Βουλγαρία και Ρουμανία ενισχύουν τις σιδηροδρομικές τους εξυπηρετήσεις στα λιμενικά τους συστήματα με την Τουρκία, μάλιστα, να ηγείται μακράν των αντίστοιχων προσπαθειών.

Με καταγεγραμμένο το ιστορικό πλέον δεδομένο ότι η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμανιού του Πειραιά, σε επίπεδο συζητήσεων και σχεδίων επι χάρτου διήρκεσαν περισσότερο της εικοσαετίας με του Λαυρίου να πλησιάζει το αντίστοιχο «χρονικό ρεκόρ» το ερώτημα που θέτουν οι παραγωγικές τάξεις παραμένει επίκαιρο για τον αν υπάρχει βούληση η Ελλάδα να διαδραματίσει ρόλο στα τεκταινόμενα στη Βαλκανική και γενικότερα στην ΕΕ αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα των ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΟΛΒ και ΟΛΑ που έχουν δει οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές και όχι μόνο.

Τέλος για την ιστορία στα επίσημα εγκαίνια της σήραγγας αναμένεται να παρευρεθούν αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων από τις γειτονικές χώρες της Ελβετίας, οι υπουργοί Μεταφορών των κρατών κατά μήκος του διαδρόμου εμπορευματικών μεταφορών Ρότερνταμ-Γένοβα καθώς και 1.100 επισκέπτες και εκπρόσωποι μέσων ενημέρωσης.

Το Σαββατοκύριακο στις 4 και 5 Ιουνίου, οι επισκέπτες θα μπορούν να διασχίσουν με ειδικούς συρμούς τη μακρύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου, σύμφωνα με την πηγή της ελβετικής κυβέρνησης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter