Σήμα κινδύνου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 28 Μαΐου 2025 16:07

Σήμα κινδύνου εξέπεμψε από του βήματος του 9ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής ο Πάνος Λασκαρίδης, ιδρυτής της Laskaridis Shipping, ο οποίος συμμετείχε στην 3η ενότητα του Συνεδρίου με τίτλο «Shipping in Disruption: Απειλή ή ευκαιρία;». Ο κ. Λασκαρίδης αμφισβήτησε ευθέως την υπερβολική έμφαση που δίνεται σε γεωπολιτικά ή εμπορικά σοκ λέγοντας πως «Disruptions υπήρχαν πάντα. Από τα πανιά στον ατμό, από τους πολέμους στις κρίσεις. Ορισμένα από αυτά που ακούσαμε είναι σημαντικά, άλλα είναι προσωρινά, και άλλα – όπως η τεχνητή νοημοσύνη – είναι μόνιμα και σοβαρά. Αλλά αυτά που με απασχολούν εμένα είναι όσα επηρεάζουν την καθημερινότητα του πληρώματός μου, της εταιρείας μου, του στόλου μου». Σε ένα από τα πιο ηχηρά σημεία της παρέμβασής του, προειδοποίησε: «Σε 5 χρόνια θα χρειάζονται 100.000 νέοι αξιωματικοί. Με 60.000 πλοία, 1,5 αξιωματικός ανά πλοίο θα λείπει. Και βλέπω πως σε 5 χρόνια δεν θα υπάρχει ελληνικό νηολόγιο. Σήμερα υπάρχουν μόλις 450 ελληνικής σημαίας πλοία στην ποντοπόρο. Αυτό είναι disruption». Έστρεψε επίσης τα βέλη του προς την κρατική ρητορική περί προσέλκυσης ξένων ναυτιλιακών στην Ελλάδα: «Αυτοί έρχονται να πάρουν τα στελέχη μας, τα συστήματά μας», είπε. Αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση, δήλωσε ότι η ναυτιλία καλείται να κάνει το αδύνατο υπό πίεση: «Υπάρχει κλιματική κρίση. Πρέπει να πάμε στην απανθρακοποίηση. Αλλά όχι έτσι. Μου θυμίζει τη γριούλα που θέλουν με το ζόρι να τη περάσουν απέναντι. Δεν υπάρχουν ακόμη logistics, δεν υπάρχουν καύσιμα, δεν ξέρουμε πού πάμε. Ναι, να γίνει. Αλλά όχι με το ζόρι». Επέκρινε παράλληλα το γεγονός ότι η ναυτιλία στοχοποιείται σε δυσανάλογα μεγάλο βαθμό: «Γιατί δεν υπάρχει ανάλογη πίεση σε άλλους κλάδους; Επειδή η ναυτιλία είναι αδύναμη πολιτικά και έχει πολλά λεφτά. Το 2010 δεν μπήκαμε στο COP και μετά έπεσαν όλοι πάνω μας σαν τα όρνεα», εξήγησε. Κλείνοντας, ο κ. Λασκαρίδης ανέδειξε την αξία του ευρύτερου ναυτιλιακού οικοσυστήματος: «Μέχρι πριν 15 χρόνια νομίζαμε ότι ναυτιλία είναι μόνο οι εφοπλιστές. Όταν πήγα στις Βρυξέλλες κατάλαβα ότι είναι όλος ο παραναυτιλιακός κλάδος. Εκεί είναι η δύναμη. Εκεί είναι οι ψήφοι».