Τα Capes οδήγησαν το BDI σε νέα άνοδο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2025 07:02

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.
Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant
H αγορά ξηρού φορτίου προχώρησε θετικά με τα Capes να σημειώνουν άνοδο που πλησίασε το 25% ενώ τα μικρότερα μεγέθη εμφάνισαν μικρές διορθώσεις σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 24,16%, τα Kamsarmaxes -4,23%, τα Ultramaxes (63) -3,89% και τα Handies +1,34%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 205 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 2257 μονάδες την Παρασκευή 25 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία κινήθηκε ανοδικά μέχρι την πέμπτη κερδίζοντας 0.5 δολάρια / τόνο. Ωστόσο την Παρασκευή τα κέρδη περιορίστηκαν καθώς οι ρυθμοί έπεσαν πλησιάζοντας στο σαββατοκύριακο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,29 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο βορρά ο μεγάλος αριθμός φορτίων και η έλλειψη πλοίων οδήγησαν σε άνοδο τους ναύλους προς όλες τις διαδρομές. Και στο νότο οι τάσεις ήταν ανοδικές νέα αρκετά φορτία προς την Κίνα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,75 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 60,01Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 42,36Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά με αρκετά κλεισίματα. Ωστόσο η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη αφού σημειώθηκαν μικρές διορθώσεις στην πλειοψηφία των διαδρομών. Στο νότο σημειώθηκαν πολλά κλεισίματα στα μέσα της εβδομάδας. Ωστόσο στο τέλος της εβδομάδας σημειώθηκε ύφεση λόγω της αύξησης των μετακινούμενων πλοίων για το 2ο μισό του Αυγούστου. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14,5-16,5 Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 25-27 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 19-21 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα έκλεισε με αργούς ρυθμούς και φθίνουσα πορεία των ναύλων αφού Αυστραλία και Βόρειος Ειρηνικός παρουσίασαν περιορισμένη ζήτηση. Επιπλέον η πτώση του Ατλαντικού βοήθησε τους ναυλωτές αφού περιορίστηκαν οι ανταλλακτικές των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, η Νοτιοανατολική Ασία έμεινε σταθερή, καθώς οι ναυλωτές προτίμησαν να μην κινηθούν ασκώντας πίεση στους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 14,5-16Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις παρά τη μειωμένη δραστηριότητα. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρέμεινε στα ίδια επίπεδα χάρη στην σταθερή ροή φορτίων και την αμετάβλητη προσφορά πλοίων. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε μικρές διορθώσεις, ωστόσο οι διαδρομές προς την Ανατολική Μεσόγειο και την Ινδία έδιναν ένα premium. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε μειωμένη δραστηριότητα και νέα ζήτηση. Έτσι οι ναύλοι υποχώρησαν προς όλες τις διαδρομές αλλά η περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας συγκράτησε την πτώση. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 28,5-30Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 26,5-28Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε περιορισμένη δραστηριότητα, ωστόσο οι ναύλοι διατηρήθηκαν σταθεροί στις περισσότερες διαδρομές λόγω της έλλειψης άμεσα διαθέσιμων πλοίων. Δεδομένου ότι η άλλη πλευρά του Ατλαντικού δέχεται πιέσεις περιμένουμε να μειωθεί ο αριθμός των πλοίων που κινείται προς αυτή την περιοχή. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 19-20,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος εμφάνισε διορθώσεις κυρίως στη Δυτική Μεσόγειο λόγω της έλλειψης νέων φορτίων και ελκυστικών εναλλακτικών από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Αντιθέτως ανατολικά η εικόνα ήταν κάπως καλύτερη λόγω της ζήτησης από τη Μαύρη Θάλασσα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15-16,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα νωχελικά, αλλά ανέβασε ρυθμούς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9K/ημέρα.
Η Μεσόγειος ενισχύθηκε από την περιορισμένη διαθέσιμη χωρητικότητα ανεβάζοντας έτσι τους ναύλους σε όλες σχεδόν τις διαδρομές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά υποχώρησε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Μπορεί να υπήρχαν αρκετά κλεισίματα ωστόσο αυτά πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15,5-17Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε σημάδια κόπωσης μετά από καιρό. Έτσι λίγα κλεισίματα ήρθαν στην επιφάνεια καθώς μεγάλωνε το χάσμα μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως ο βορράς προχώρησε ανοδικά με κύριο οδηγό τα φορτία χάλυβα από Κορέα και Ιαπωνία. Στο νότο τόσο η Ινδονησία όσο και η Αυστραλία κινήθηκαν με χαμηλές ταχύτητες. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία δε σημειώθηκαν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις αφού υπήρξε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11,5-13Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 13,5-15Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα.
Τιμώντας τη Νέα Γενιά της Ελληνικής Ναυτιλίας. Θερμά συγχαρητήρια στους νέους δόκιμους των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ξεκινάτε ένα απαιτητικό αλλά συναρπαστικό ταξίδι, που διαμορφώνει χαρακτήρες, αναδεικνύει ηγέτες και σας εντάσσει σε μια παγκόσμια και δυναμική βιομηχανία.
Με κάθε απόπλου, θα αποκτάτε όχι μόνο εμπειρία αλλά και προοπτική – μαθαίνοντας να ηγείστε, να προσαρμόζεστε και να προοδεύετε. Προς τους πλοιοκτήτες και τις ναυτιλιακές εταιρείες: εμπιστευτείτε τη νέα γενιά Ελλήνων ναυτικών. Έχουν το πάθος, τη γνώση και μια βαριά ναυτική κληρονομιά.
Καλή αρχή σε όλους – με υγεία, δύναμη και ανοιχτούς ορίζοντες.
Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice