Δευ05192025

Last updateΔευ, 19 Μαϊ 2025 1pm

Νέα άνοδος των Capes, σταθερότητα στα άλλα μεγέθη

0Bulk Carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου εμφάνισε άνοδο εξαιτίας των Capes που τα εβδομαδιαία κέρδη τους πλησίασαν το 20%. Αντιθέτως τα μικρότερα μεγέθη εμφάνισαν μικρές αυξομειώσεις, σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 18,11%, τα Kamsarmaxes -4,65%, τα Ultramaxes (63) +0,91% και τα Handies -0,04%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 89 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1388 μονάδες την Παρασκευή 16 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η διακοπές στη Σιγκαπούρη στην αρχή της εβδομάδας έριξαν τους ρυθμούς χωρίς όμως να επηρεάσουν το θετικό κλίμα αφού ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε σταθερός και η ροή φορτίων συνεχής. Παράλληλα στα μέσα της εβδομάδας οι τρεις μεγάλοι μεταλλωρύχοι ήταν ενεργοί. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,2 $/tn.
Στον Ατλαντικό, και ιδιαίτερα στο νότο διάφορα λειτουργικά θέματα στα λιμάνια και τα μετακινούμενα πλοία από την Ασία άσκησαν πίεση. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυξήθηκε η ζήτηση από την νότια Βραζιλία και τη δυτική Αφρική. Παράλληλα στο βορρά, η μειωμένη προσφορά χωρητικότητας ενίσχυσε τους ναύλους. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,41 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,72Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,04Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδιαιτέρως στο βορρά η εβδομάδα ξεκίνησε με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στα Υπερατλαντικά ταξίδια με στάρια από τη βόρεια ακτή της Νοτίου Αμερικής (NCSA). Στο νότο η εικόνα ήταν πολύ καλύτερη με τους ναυλωτές να είναι πιο ενεργοί και τα τα ταξίδια προς την Ασία να κερδίζουν από την προηγούμενη εβδομάδα σχεδόν 1K/ ημέρα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 12,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 16-18 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-13 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία είδαμε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας με τη Σιγκαπούρη να έχει διακοπές. Στο τέλος της εβδομάδας είδαμε περισσότερα φορτία κυρίως κάρβουνου από Ινδονησία και Αυστραλία και φθίνοντα αριθμό πλοίων αφήνοντας μία νότα αισιοδοξίας για την επόμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία τα φορτία κάρβουνου μειώθηκαν ενώ οι κακή εικόνα του βορρά οδήγησε πολλά πλοία να μεταφερθούν νοτιότερα προσθέτοντας επιπλέον πίεση. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε να κινείται με χαμηλές ταχύτητες ιδιαίτερα στο βορρά. Τα φορτία προς τον Ατλαντικό ήταν περιορισμένα ενώ από την άλλη πλευρά η στήριξη από το βόρειο Ειρηνικό φάνηκε να μην είναι αρκετή για να ανεβάσει τους ναύλους. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε σημάδια κόπωσης με τον αριθμό των πλοίων να παραμένει υψηλός και λιγότερα τα νέα φορτία. Έτσι οι πλοιοκτήτες ήταν αναγκασμένοι να περιορίσουν τις ιδέες τους προκειμένου να μείνουν ανταγωνιστικοί. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος επικράτησε ηρεμία αφού η προσοχή ήταν στραμμένη στη Δανία. Όμως το κλίμα έχει αλλάξει μετά από τη σταθερότητα που επικρατεί στη σχέσεις Κίνας -ΗΠΑ. Έτσι τα ταξίδια προς την Ασία ήταν ιδιαίτερα προτιμητέα για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε με χαμηλούς ρυθμούς αφού οι περισσότεροι φορείς φάνηκε να βρίσκονται στη Δανία. Έτσι η ζήτηση ήταν περιορισμένη προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη κινήθηκε στους ρυθμούς της Κοπεγχάγης. Ωστόσο η ζήτηση διατηρήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα και κάποια κλεισίματα πραγματοποιήθηκαν σε οριακά μεν αλλά υψηλότερα νούμερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά στην Ανατολική Μεσόγειο η ζήτηση ήταν χαμηλή και από την άλλη πλευρά στη Δυτική περιοχή σημειώθηκε άνοδος για τα ταξίδια προς την Ασία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές με τη δραστηριότητα να είναι φθίνουσα. Θετικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι η αναμενόμενη προσφερόμενη χωρητικότητα είναι περιορισμένη. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-9,5K/ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε πολύ περιορισμένες επιλογές για τους πλοιοκτήτες αφού οι περισσότεροι μεσίτες και ναυλωτές βρίσκονταν στην Κοπεγχάγη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 5,5-7Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 8-9,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά δεν εμφάνισε ιδιαίτερη κινητικότητα αφού οι ναυλωτές ήταν στην Κοπεγχάγη. Η πλειοψηφία των κλεισιμάτων ήταν για ναυλώσεις ταξιδιού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε αρκετή δραστηριότητα παρά το event στη Δανία. Ωστόσο η συγκέντρωση χωρητικότητας και η έλλειψη νέων φορτίων, ιδίως στο βορρά πίεσε τους ναύλους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία ο νότος εμφάνισε καλύτερη εικόνα από το βορρά καθοδηγούμενος από μία ροή φορτίων από την Αυστραλία. Στο βορρά τα άμεσα διαθέσιμα πλοία έβλεπαν τα ίδια νούμερα με την προηγούμενη εβδομάδα. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία υπήρχε αρκετή δράση. Η έλλειψη πλοίων πίεσε τους ναυλωτές οι οποίοι έπρεπε να καλύψουν τις θέσεις τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter