Παρ10242025

Last updateΠαρ, 24 Οκτ 2025 9am

Σε «αναμονή»… ανακύκλωσης 1,8 εκατομμύρια TEU

scrap ship 1

Η ναυτιλιακή βιομηχανία εικάζει εδώ και χρόνια ότι μπορεί να έρχεται ένα πιθανό κύμα ανακύκλωσης, αλλά καθυστέρησε λόγω της χαμηλής χωρητικότητας, της υψηλής ζήτησης και ζητημάτων που κυμαίνονται από την αύξηση της ναυτιλίας που σχετίζεται με την πανδημία έως τις εκτροπές μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα.

Ο BIMCO υπογραμμίζει ότι πολλά παλαιότερα πλοία περιμένουν περισσότερο από το αναμενόμενο, δημιουργώντας μια μεγάλη ομάδα της αγοράς ώριμη για ανακύκλωση. Υπολογίζεται ότι σε αναμονή ανακύκλωσης βρίσκονται 500 πλοία και 1,8 εκατομμύρια TEU».
Οι αριθμοί θα μπορούσαν να είναι ακόμη πιο δραματικοί, λέει ο BIMCO, εάν χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα από την προηγούμενη ανακύκλωση πλοίων κατά τη διάρκεια των ασθενέστερων συνθηκών της αγοράς της δεκαετίας του 2010 για να εκτιμήσετε την τρέχουσα μέγιστη προεξοχή ανακύκλωσης. Ο Rasmussen τονίζει ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια μέγιστη εκτίμηση ομάδας 850 πλοίων και 3,1 εκατομμυρίων TEU.
Το μερίδιο των πλοίων ηλικίας 20 ετών και άνω έχει αυξηθεί από 16% στις αρχές του 2020 σε 24% επί του παρόντος, αναφέρει ο BIMCO. Αυτά τα πλοία χρησιμοποιήθηκαν για να καλύψουν τα κενά χωρητικότητας τα τελευταία χρόνια και είναι πιθανό να αποτελέσουν το μεγαλύτερο μέρος της μελλοντικής ανακύκλωσης. Τα στοιχεία υπογραμμίζουν ότι το μερίδιο των παλαιότερων πλοίων δεν ήταν υψηλότερο από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
«Μέχρι στιγμής φέτος, μόνο 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ανακυκλωθεί», λέει ο Rasmussen. «Αυτό επεκτείνει ένα μοτίβο χαμηλής δραστηριότητας ανακύκλωσης που παρατηρείται από το 2021, καθώς πολλά πλοία συνέχισαν να εμπορεύονται πέρα από τη συνήθη ηλικία ανακύκλωσης. Εφαρμόζοντας ιστορικά πρότυπα ανακύκλωσης, υπολογίσαμε έναν μέσο κύκλο ζωής για κάθε τμήμα μεγέθους του στόλου και τον συγκρίναμε με τον τρέχοντα στόλο. Για παράδειγμα, κατά την περίοδο από το 2000 έως το 2019, το 20% των πλοίων ανακυκλώθηκαν πριν από την ηλικία των 20 ετών και το 53% των πλοίων ανακυκλώθηκαν πριν γίνουν 25 ετών.
Υπάρχουν μερικοί άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ταχύτητα με την οποία τα πλοία αποστέλλονται για ανακύκλωση. Ο BIMCO υπογραμμίζει το επί του παρόντος πολύ μεγάλο βιβλίο παραγγελιών, την απειλή διάβρωσης της ζήτησης πλοίων εάν τα πλοία επιστρέψουν στις κανονικές διαδρομές της Διώρυγας του Σουέζ και τις κανονιστικές απαιτήσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πλοίων. Όλα αυτά θα μπορούσαν να συμβάλουν στο υψηλότερο άκρο της εκτίμησής του.

«Η μελλοντική ανακύκλωση είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί με ακρίβεια», λέει ο Rasmussen. «Ωστόσο, οι εκτιμήσεις μας δείχνουν μια ομάδα 6-10% των εμπορικών πλοίων, ίση με το 33-55 τοις εκατό των πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών.
Σημειώνει ότι η εκτιμώμενη ομάδα είναι μεγαλύτερη από το βιβλίο παραγγελιών για όλα τα τμήματα πλοίων, αλλά αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μικρά, κάτω των 8.000 TEU, πλοία. Λέει ότι αυτό δείχνει μια τάση όπου η αύξηση του στόλου τα επόμενα χρόνια θα καθοδηγείται αποκλειστικά από τα μεγαλύτερα πλοία, τα οποία με τη σειρά τους θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω κλιμάκωση μεγαλύτερων πλοίων σε διαδρομές όπου αναπτύσσονται επί του παρόντος μικρότερα πλοία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter