«Επιμένει»… ο Alphaliner
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2025 18:12

Εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές εικασίες στον κλάδο σχετικά με την πλήρη έκταση των διαφαινόμενων λιμενικών τελών των ΗΠΑ για πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας, εκμετάλλευσης ή κατασκευής που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ. Ωστόσο «επιμένει»... ο Alphaliner όσον αφορά στις επιπρόσθετες χρεώσεις που θα υποστούν οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από τις επιπρόσθετες λιμενικές χρώσεις στα λιμάνια των ΗΠΑ.
Μάλιστα παρουσίασε ένα δυνητικά χειρότερο σενάριο με βάση τις τρέχουσες αναπτύξεις που δείχνει ότι οι 10 μεγαλύτεροι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν περίπου 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέλη το 2026 στις ΗΠΑ, εάν το πρόγραμμα USTR προχωρήσει όπως έχει προγραμματιστεί.
Τα τέλη, όπως ορίστηκαν τον Απρίλιο του 2025, στοχεύουν πλοία που ανήκουν ή λειτουργούν από κινεζικές εταιρείες. (Ο ακριβής ορισμός της «κινεζικής εταιρείας» με βάση το επίπεδο επένδυσης είναι ένα από τα ζητήματα που ο κλάδος αναζητά περαιτέρω σαφήνεια από το USTR.) Αυτά τα πλοία θα αντιμετωπίσουν ένα πάγιο τέλος 80 $ ανά καθαρό τόνο ανά ταξίδι με μέγιστο όριο πέντε τέλη ετησίως.
Η δεύτερη κατηγορία στο πρόγραμμα USTR αφορά πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα, τα οποία διαθέτουν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι αερομεταφορείς, και λειτουργούν από οποιαδήποτε ξένη εταιρεία. Τα τέλη αυτά ισχύουν τόσο για τα ιδιόκτητα πλοία όσο και για εκείνα που ναυλώνονται από τους μεγάλους μεταφορείς. Το τέλος ορίζεται στο υψηλότερο από 23 $ ανά καθαρό τόνο ή 154 $ ανά χωρητικότητα TEU, και πάλι με μέγιστο όριο πέντε τέλη ετησίως. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας, στα σχόλιά του προς το USTR, επιχειρηματολόγησε κατά της χρήσης καθαρής χωρητικότητας, λέγοντας ότι θα τιμωρούσε δυσανάλογα μεγαλύτερα, πιο αποτελεσματικά πλοία που παραδίδουν βασικά αγαθά, συμπεριλαμβανομένων εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στις γραμμές παραγωγής των ΗΠΑ.
Παρά τα διαφαινόμενα τέλη, οι μεγάλοι μεταφορείς συνέχισαν να κάνουν παραγγελίες για νέα πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία. Ορισμένες παραγγελίες ναυπηγείων, ωστόσο, φέρεται να έχουν μετατοπιστεί σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας.