Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στα Δικαστήρια για το FuelEU

Bulk carrier 1

Στο Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης φαίνεται να οδηγείται το FuelEU από ομάδα βιομηχανικών παραγωγών αιθανόλης καθώς υποστηρίζουν ότι ο κανονισμός αντιμετωπίζει εσφαλμένα τα βιώσιμα βιοκαύσιμα όπως η ανανεώσιμη αιθανόλη. Στην προσφυγή τους επισημαίνουν ότι οι ναυτιλιακοί κανονισμοί που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ το 2025 απέτυχαν να αντικατοπτρίζουν σωστά την οδηγία της ΕΕ για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και, εάν επιτραπεί να προχωρήσουν, θα θέσουν σε κίνδυνο τις προσπάθειες της ΕΕ για τα βιοκαύσιμα. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι ο κανονισμός FuelEU Maritime δεν αναγνωρίζει σωστά τα αποδεδειγμένα οφέλη των βιώσιμων βιοκαυσίμων με βάση τις καλλιέργειες και, ως εκ τούτου, έχει παραβιάσει αρκετές βασικές νομοθετικές διαδικασίες της ΕΕ επισημαίνοντας ότι ο κανονισμός εξαιρεί τα βιοκαύσιμα που συμμορφώνονται με την οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED) από τους στόχους απαλλαγής από τον άνθρακα του ναυτιλιακού τομέα. Η νομική προσφυγή βασίζεται σε διάφορα επιχειρήματα, συμπεριλαμβανομένου, μεταξύ άλλων, ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο «διέπραξαν πρόδηλο σφάλμα εκτίμησης παραλείποντας να βασιστούν σε επιστημονικά και τεχνικά δεδομένα κατά την προετοιμασία της πολιτικής τους για το περιβάλλον». Το επιχείρημα υποστηρίζει ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής παραβίασαν την αρχή της αναλογικότητας θεωρώντας ότι τα βιοκαύσιμα που συμμορφώνονται με τις καλλιέργειες RED έχουν τους ίδιους συντελεστές εκπομπών με τα λιγότερο ευνοϊκά ορυκτά καύσιμα στις θαλάσσιες μεταφορές. Ο κανονισμός, όπως γράφτηκε, υποστηρίζουν ότι παραβίασε την αρχή της ίσης μεταχείρισης, επειδή η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου της ενέργειας που χρησιμοποιείται στα πλοία δεν συνάδει με τον υπολογισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από βιοκαύσιμα της RED. Οι εκπρόσωποι επιχειρηματικών ομάδων παραγωγής βιοκαυσίμων ζητούν από το δικαστήριο να ακυρώσει τα τμήματα του κανονισμού που ισχυρίζονται ότι δεν αντικατοπτρίζουν σωστά την οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σημειώνοντας ότι η ΕΕ θα μείνει πίσω όταν οι παγκόσμιες ναυτιλιακές και αεροπορικές αγορές εναρμονιστούν γύρω από λύσεις όπως τα βιώσιμα βιοκαύσιμα με βάση τις καλλιέργειες λόγω της αποτυχίας των κανονισμών FuelEU.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter