Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Π.Μήτρου στο Athens Energy Forum 2021: Η πρόκληση για την ναυτιλία είναι μεγαλύτερη

rupoi ploion6

Η χρήση των καθαρών εναλλακτικών καυσίμων και η μετατροπή αποβλήτων σε ενέργεια ήταν το θέμα της όγδοης θεματικής, του 10ου Συνεδρίου Athens Energy Dialogues.

Στο πρώτο πάνελ συμμετείχαν οι κκ: Γιώργος Κρεμλής, Principal Adviser to the Greek Prime Minister for energy, climate, environm. & circular economy, Γιώργος Χατζημαρκάκης, Secretary General, Hydrogen Europe, Saïd Mouline, CEO, Moroccan Agency for Energy Efficiency, Πάνος Μήτρου, Global Gas Segment Manager, Lloyd's Register Marine & Offshore, Javier Calleja, CEO, Solaris Bus & Coach.

Π. Μήτρου: «Περισσότερο φιλόδοξοι οι στόχοι της ναυτιλίας με ορίζοντα το 2050»

Η ναυτιλία έχει κάνει πολλά για την αποανθρακοποίηση με ορίζοντα το 2050, με βάση τις δεσμεύσεις του IMO δήλωσε κ. Παναγιώτης Μήτρου και πρόσθεσε ότι «στα χρόνια που έρχονται θα γίνουμε πιο φιλόδοξοι». Όπως επεσήμανε, «η πρόκληση για τη ναυτιλία είναι μεγαλύτερη και με το υδρογόνο καθώς σήμερα έχουμε περιορισμούς, καθώς χρειαζόμαστε πολύ μεγαλύτερα πλοία». «Η ΕΕ πρέπει να εστιάσει σε αυτή την τεχνολογία προκειμένου να ηγηθεί στον χώρο», ανέφερε ενώ τόνισε ότι ειδικά στην Ελλάδα «τα ηλεκτροκίνητα πλοία μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλες ευκαιρίες προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα νέο δίκτυο σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα».
Συμπλήρωσε ότι η αμμωνία, η μεθανόλη και τα συνθετικά καύσιμα, μπορούν να αποτελέσουν εναλλακτικές για τη ναυτιλία και όπως είπε, μπορούμε να έχουμε συνθετικό LNF, bioLNG, το ζητούμενο όμως είναι το πώς μπορούμε να υλοποιήσουμε αυτές τις προσπάθειες, καθώς όπως είπε, «η βασική πρόκληση είναι η υποδομές».

Γ. Χατζημαρκάκης: «Το υδρογόνο μπορεί να θέσει την Ελλάδα σε θέση ισχύος»

«Το υδρογόνο είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα που μπορεί να θέσει την Ελλάδα σε θέση ισχύος δήλωσε απ΄ την πλευρά του ο κ. Γιώργος Χατζημαρκάκης. Όπως είπε, «η Ελλάδα είναι από τις πρωτοπόρες χώρες σε ευρωπαϊκό επίπεδο», προσθέτοντας ότι συμβάλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Όπως τόνισε, η Σαουδική Αραβία αποχωρεί από τα ορυκτά και μεταβαίνει στα συνθετικά καύσιμα με βάση το υδρογόνο και τα βιοαπόλβλητα, ενώ «για την Ελλάδα το υδρογόνο είναι εδώ για να αναπληρώσει το κενό που θα δημιουργήσει η απουσία του λιγνίτη», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Αναφέρθηκε επίσης στο τεράστιο δυναμικό του εν λόγω καυσίμου ειδικά για χώρες όπως η Ισπανία, ενώ όπως επεσήμανε, η Πορτογαλία έχει εξασφαλίσει ήδη 10 δισεκατομμύρια ευρώ για την προώθηση του υδρογόνου.
Απ΄ την πλευρά του ο Μαροκινός Saïd Mouline ανέφερε ότι η νέα κυβέρνηση στην χώρα του έχει θέσει σε προτεραιότητα την ενεργειακή εξοικονόμηση, τη βιώσιμη κινητικότητα, και την κυκλική οικονομία. «Αποστολή μας είναι να αποανθρακοποιήσουμε την οικονομία μέχρι το 2040». Αυτό σημαίνει «περισσότερη εξοικονόμηση, περισσότερες ΑΠΕ, περισσότερα απόβλητα για ενέργεια» ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως τόνισε, «προσπαθούμε να αποανθρακοποιήσουμε τη βιομηχανία και να αξιοποιήσουμε τα βιομηχανικά απόβλητα με για την παραγωγή ενέργειας» και πρόσθεσε: «Είμαστε έτοιμοι για το πράσινο υδρογόνο και για την αμμωνία με δύο μεγάλα προγράμματα». Τέλος, αναφέρθηκε στο χαμηλό κόστος παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, γεγονός το οποίο επιτρέπει την παραγωγή υδρογόνου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter