Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επισημάνσεις ECSA για τα ναυτιλιακά καύσιμα

0Bunkering

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους προμηθευτές καυσίμων εισάγοντας επιμέρους στόχους για τη διάθεση καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τη ναυτιλία και αυξάνοντας τον πολλαπλασιαστή για τα ανανεώσιμα καύσιμα που χρησιμοποιούνται στον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED). Ένα πρότυπο καυσίμων ως απαίτηση για τα πλοία αντί για τους προμηθευτές καυσίμων στο πλαίσιο της πρότασης FuelEU Maritime θα κινδύνευε να μην επιτύχει μειώσεις εκπομπών και θα ήταν δύσκολο να επιβληθεί. Εάν θεσπιστεί ένα μέτρο που βασίζεται στην αγορά (MBM), ένα ταμείο θα μπορούσε να επενδύσει τα έσοδα για να στηρίξει την απορρόφηση αυτών των καυσίμων.
Μια σφαιρική προσέγγιση πρέπει να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος των πολιτικών της ΕΕ και οποιαδήποτε περιφερειακά μέτρα θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τις διεθνείς διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΙΜΟ. Δεδομένου ότι ο ναυτιλιακός κλάδος δεσμεύεται πλήρως για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, η επιτυχία εξαρτάται πρωτίστως από την εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών, ασφαλών και ευρέως διαθέσιμων, τα οποία δεν υπάρχουν ακόμη. Η ECSA τάσσεται υπέρ μιας διττής προσέγγισης για τη λήψη μέτρων της ΕΕ:
-δημιουργία ταμείου στο πλαίσιο ενός ΜΒΜ και χρήση των εσόδων για τη χρηματοδότηση έργων Ε&Α και για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών μεταξύ νέων και συμβατικών καυσίμων• Ταυτόχρονα,
- Να δοθούν κίνητρα και απαιτηθεί από τους προμηθευτές καυσίμων να συμπεριλάβουν ένα ορισμένο ποσοστό καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην προσφορά τους, εισάγοντας επιμέρους στόχους και υψηλότερο πολλαπλασιαστή για καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα στο πλαίσιο του RED.
«Η θέσπιση των κατάλληλων κινήτρων και απαιτήσεων για τους προμηθευτές καυσίμων προκειμένου να διατίθενται στην αγορά καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τη ναυτιλία αποτελεί προϋπόθεση για την απαλλαγή του τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές. Όπως και με την πρόσληψη όλων των νέων καυσίμων, το δίλημμα του κοτόπουλου και των αυγών μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με την εισαγωγή κατάλληλων απαιτήσεων για τους προμηθευτές καυσίμων. Ένα ταμείο στο πλαίσιο ενός MBM θα μπορούσε να υποστηρίξει την απορρόφηση αυτών των καυσίμων", δήλωσε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Ένα ταμείο στο πλαίσιο ενός ΜΒΜ της ΕΕ θα ελαχιστοποιούσε επίσης τον διοικητικό φόρτο για τον τομέα και θα εξασφάλιζε ότι όλα τα έσοδα επενδύονται στην ενεργειακή του μετάβαση.
Ο κ. Dorsman συνέχισε:
"Ένα πρότυπο καυσίμων θα πρέπει να είναι προσανατολισμένο προς τους προμηθευτές καυσίμων και όχι προς τα πλοία, τα οποία είναι απλώς οι χρήστες καυσίμων. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της επικείμενης πρότασης για τη θάλασσα της FuelEU. Ανησυχούμε πολύ για το γεγονός ότι εάν η FuelEU Maritime προτείνει ένα πρότυπο καυσίμων ως απαίτηση για τα πλοία, ένα τέτοιο μέτρο θα διαταράξει σοβαρά την αγορά καυσίμων και θα ήταν δύσκολο να επιβληθεί. Το πιο σημαντικό, δεν θα μπορούσε να δώσει κίνητρα για βελτιώσεις της ενεργειακής απόδοσης, είτε αυτές είναι τεχνικές (βοήθεια για την πρόωση του ανέμου, σύστημα ανάκτησης θερμότητας, βελτιστοποίηση κύτους και έλικας κ.λπ.) είτε λειτουργικές (βελτιστοποίηση διαδρομής, αργός ατμός κ.λπ.)."
Η ECSA υπέβαλε τη θέση του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα σε δημόσια διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με την αναθεώρηση του ΣΕΔΕ της ΕΕ και της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter