Ο EMSA επέλεξε το Airbus Drone για να ενισχύσει τις επιχειρήσεις θαλάσσιας επιτήρησης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2025 17:21
Η Airbus έχει λάβει σύμβαση-πλαίσιο 30 εκατομμυρίων ευρώ από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) για την παροχή υπηρεσιών τηλεκατευθυνόμενων αεροπορικών συστημάτων (RPAS).
Θα είναι η πρώτη ανάπτυξη του Flexrotor Uncrewed Aerial System της Airbus στην Ευρώπη και θα χρησιμοποιηθεί για την επέκταση της θαλάσσιας επιτήρησης πολλαπλών χρήσεων που διαθέτει ο EMSA στις ακτοφυλακές των κρατών μελών της ΕΕ.
Ο EMSA παρέχει drones για μια σειρά αποστολών, συμπεριλαμβανομένης της επιτήρησης εκπομπών, της έρευνας και διάσωσης και της παρακολούθησης. Σύμφωνα με την Airbus, οι δυνατότητες επιτήρησης Flexrotor θα υποστηρίξουν τις εθνικές αρμόδιες αρχές των κρατών μελών της ΕΕ, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, καθώς και τα σχετικά θεσμικά όργανα της ΕΕ. Σύμφωνα με τη σύμβαση, τα συστήματα Flexrotor μπορούν να αναπτυχθούν σε δύο επιχειρήσεις παράλληλα με τοποθεσίες απογείωσης σε οποιαδήποτε συμμετέχουσα χώρα, με την ευελιξία να προστεθούν συμπληρωματικές παράλληλες λειτουργίες, εάν ζητηθεί.
Το Flexrotor είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) με βάρος εκτόξευσης 25 κιλά και στη διαμόρφωση για τον EMSA θα μπορεί να λειτουργεί έως και 10 ώρες. Μπορεί να ενσωματώσει διαφορετικούς τύπους ωφέλιμων φορτίων, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτροοπτικού συστήματος και προηγμένων αισθητήρων για να ταιριάζει στις μοναδικές ανάγκες αποστολής των πελατών. Με τη δυνατότητα αυτόνομης εκτόξευσης και ανάκτησης είτε από ξηρά είτε από θάλασσα, απαιτώντας μόνο μια περιοχή 3,7 επί 3,7 μέτρα (12 επί 12 πόδια), αναφέρουν ότι το Flexrotor είναι ιδανικό για αποστολές εκστρατείας που απαιτούν ελάχιστο αποτύπωμα. Οι δυνατότητές του είναι κατάλληλες για αποστολές εκτεταμένης παράκτιας εμβέλειας και μεγάλης αντοχής.
Ο Victor Gerin-Roze, Επικεφαλής Μη Επανδρωμένων Εναέριων Συστημάτων της Airbus Helicopters, σημειώνει ότι η σύμβαση «επιτρέπει στο Flexrotor να πετάξει επιχειρησιακά για πρώτη φορά στην Ευρώπη και να εξυπηρετήσει την κρίσιμη αποστολή της ενίσχυσης της θαλάσσιας επιτήρησης. Έχουμε πραγματοποιήσει πολλαπλές πτήσεις επίδειξης με το Flexrotor σε όλη την Ευρώπη, επιδεικνύοντας τη μεγάλη αντοχή του και την ποικιλία των συστημάτων που μπορεί να μεταφέρει, κάτι που είναι μοναδικό για ένα UAS αυτού του μεγέθους».
Η βασική υπηρεσία περιλαμβάνει πτητικές λειτουργίες που χρησιμοποιούν το σύστημα Flexrotor, παρέχοντας ηλεκτρο-οπτικές/υπέρυθρες (EO/IR) και εικόνες ραντάρ. Τα δεδομένα αυτά θα διαβιβάζονται στο κέντρο δεδομένων RPAS του EMSA, το οποίο χρησιμοποιείται από τις αρμόδιες εθνικές αρχές των κρατών μελών για τη ζωντανή παρακολούθηση των πτήσεων. Οι υπηρεσίες θα υποστηρίζουν άμεσα τις επιχειρήσεις της ακτοφυλακής, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης, του ελέγχου της αλιείας και της προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και τον εντοπισμό παράνομων θαλάσσιων δραστηριοτήτων.
Η αρχική σύμβαση-πλαίσιο είναι διετούς διάρκειας, με πρόβλεψη δύο επιπλέον περιόδων επιλογής ενός έτους, παρατείνοντας το μέγιστο δυνητικό χρονικό πλαίσιο παράδοσης έως τέσσερα έτη. Η υπηρεσία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2026.
