Πεμ09182025

Last updateΠεμ, 18 Σεπ 2025 9am

Διώρυγα Παναμά: 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε στρατηγικά έργα

0panama canal

Την επόμενη δεκαετία, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε στρατηγικά έργα. Μια βασική εστίαση είναι η ασφάλεια του νερού, η οποία απαιτεί να προχωρήσει με τα σχέδια για μια νέα δεξαμενή που θα παρέχει νερό τόσο για τη διώρυγα όσο και για ανθρώπινη κατανάλωση. Το δεύτερο μέρος επικεντρώνεται στην επέκταση της χωρητικότητας μέσω νέων συστημάτων μεταφορών και στην επέκταση των υποδομών σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά που παρουσίασε μια σειρά έργων προτεραιότητας που έχουν σχεδιαστεί τόσο για την επέκταση και τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της όσο και για την ενίσχυση των λειτουργιών και της βιωσιμότητας της ζωτικής σημασίας πλωτής οδού.
Το σχέδιο ταμιευτήρα Rio Indio αναπτύχθηκε ως απάντηση στην ξηρασία, η οποία περιόρισε τις λειτουργίες το 2023 και το 2024, καθώς και στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχείρησης. Η διώρυγα αναγκάστηκε να περιορίσει τις διελεύσεις και να μειώσει το μέγιστο βύθισμα για τα πλοία για τη διατήρηση του νερού κατά τη διάρκεια της ξηρασίας. Εκτός από την επέκταση της ανακύκλωσης του νερού, η επόμενη φάση του σχεδίου απαιτεί την κατασκευή ενός νέου φράγματος. Η αρχή το θεωρεί κρίσιμο βήμα, αλλά το σχέδιο έχει δεχθεί κριτική στον Παναμά λόγω των επιπτώσεων στις τοπικές κοινότητες.
Το προβλεπόμενο κόστος του νέου φράγματος και της λίμνης είναι 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, με τις εργασίες για το φράγμα να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 2027. Η νέα δεξαμενή θα ολοκληρωθεί έως το 2032, αλλά θα εκτοπίσει πάνω από 2,500 κατοίκους. Η αρχή τονίζει ότι ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει 400 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση.
Ο Διαωκεάνιος Ενεργειακός Διάδρομος αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του μελλοντικού επιχειρηματικού σχεδίου. Θα είναι ένας αγωγός μήκους 76 χιλιομέτρων, που θα καταστήσει δυνατή τη μεταφορά 2,5 εκατομμυρίων βαρελιών ενεργειακών προϊόντων την ημέρα στον Παναμά. Τα πλοία θα μπορούν να μεταφέρουν τα φορτία τους από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό χωρίς να χρειάζεται να κάνουν τη διέλευση. Το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή θαλάσσιων τερματικών σταθμών σε κάθε πλευρά της διώρυγας. Υπό συζήτηση είναι τα προϊόντα, αλλά εκτιμάται ότι το υγραέριο, το αιθάνιο, το βουτάνιο και το προπάνιο θα μεταφερθούν μέσω του αγωγού. Στόχος είναι επίσης η αύξηση των όγκων LNG, οι οποίοι μειώθηκαν δραματικά το 2024. Το σχέδιο έχει εγκριθεί και η διαδικασία περιλαμβάνει προεπιλογή εταιρειών, τεχνικούς διαλόγους και προετοιμασία των τελικών όρων για την υποβολή προσφορών για να προχωρήσει η αρχή στον διαγωνισμό το δεύτερο τρίμηνο του 2026.
Η αρχή προχωρά επίσης σε μια προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας για το προτεινόμενο λιμάνι Corozal, το οποίο θα βρίσκεται στην ατλαντική πλευρά του καναλιού κοντά στην Πόλη του Παναμά. Η αρχή έχει συζητήσει σχέδια για πρόσθετους τερματικούς σταθμούς ως μέρος της επέκτασής της και για να εκτρέψει ορισμένες από τις επικρίσεις σχετικά με τους τρέχοντες τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται η κινεζική εταιρεία Hutchison. Αναμένουν να προχωρήσουν στις μελέτες το 2026 και αναμένουν ότι η κατασκευή του Corozal θα ξεκινήσει το 2028.

Τα μακροπρόθεσμα σχέδια προβλέπουν επίσης έναν νέο τερματικό σταθμό στον Ειρηνικό και εγκαταστάσεις τόσο για εμπορευματοκιβώτια όσο και για φορτία RoRo.
Η διώρυγα προβλέπεται να έχει ακαθάριστο εισόδημα περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αυτό το οικονομικό έτος. Τον περασμένο μήνα, το υπουργικό συμβούλιο του Παναμά ενέκρινε τον προϋπολογισμό του νέου οικονομικού έτους που προβλέπει περισσότερα από 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα, με το έργο της διώρυγας να συνεισφέρει σχεδόν 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια στο εθνικό ταμείο, μια αύξηση άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter