Παρ06202025

Last updateΠαρ, 20 Ιουν 2025 8am

Μετά από 15 μήνες…

0Suez

Υπό άλλες συνθήκες δεν θα ήταν είδηση η διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ωστόσο με την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την ανοικτή απειλή των Χούθι αλλά και την κρίση στη Μέση Ανατολή η διέλευση του 16.000 TEU’s CMA CGM Osiris έλαβε για την αρχή της διώρυγας πανηγυρικό χαρακτήρα δεδομένων των προσπαθειών της να αποκαταστήσει την κυκλοφορία μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διώρυγας. Πρίν από την διέλευση του CMA CGM Osiris άλλα δύο «μικρότερα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της CMA CGM είχαν πραγματοποιήσει διέλευση μέσω της διώρυγας με τον πρόεδρο της αρχής της διώρυγας Ossama Rabiee να σημειώνει ότι η CMA CGM βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πλοίων που διήλθαν από τη διώρυγα το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το CMA CGM Osiris ήταν το πρώτο μετά από 15 μήνες απραξίας πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πέρασε την διώρυγα. Να σημειωθεί ότι η αρχή της διώρυγας το Μάϊο ανακοίνωσε έκπτωση στα τέλη διέλευση κατά 15% για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 130.000 καθαρών τόνων που διέρχονται είτε φορτωμένα είτε σε έρμα. Η προσφορά έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 90 ημέρες και ήταν αποτέλεσμα μιας συνάντησης μάρκετινγκ με τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και τους εκπροσώπους τους που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο. Ωστόσο η αρχή της διώρυγας έχει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι στο Marine Money Week στη Νέα Υόρκη πλοιοκτήτες δήλωσαν ότι τα ασφάλιστρα παραμένουν υψηλότερα για την Ερυθρά Θάλασσα έναντι των διελεύσεων των Στενών του Ορμούζ, ακόμη και με την κλιμάκωση αυτής της εβδομάδας μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Ο Ambrey επανέλαβε επίσης αυτή την εβδομάδα την επισήμανσή του για τον αυξημένο κίνδυνο για τη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα. Σημειώνει ότι οι Χούθι συνέχισαν να απειλούν με επιθέσεις σε οποιοδήποτε πλοίο συνδέεται με το Ισραήλ και επίσης εντάθηκαν τον Μάιο ζητώντας αποκλεισμό του λιμανιού της Χάιφα. Αν και δεν υπήρξαν πρόσφατες επιθέσεις με στόχο εμπορικά πλοία, οι Χούθι στόχευαν προηγουμένως πλοία με αμφισβητήσιμες σχέσεις με το Ισραήλ. Η διώρυγα του Σουέζ, ωστόσο, είναι μια κρίσιμη πηγή εισοδήματος για την Αίγυπτο. Τον Μάρτιο, ο Αιγύπτιος πρόεδρος Abdel Fattah Al-Sisi εκτίμησε τη μηνιαία απώλεια εσόδων σε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια λόγω της μείωσης κατά 60% της κυκλοφορίας μέσω της διώρυγας. Για όλο το 2024, η Αίγυπτος ανέφερε ότι η διακοπή στις διελεύσεις της διώρυγας του Σουέζ αντιπροσώπευε μείωση εσόδων 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter