Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες: Νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τη ναυτιλία μετά το 2018

ECSA 0034

Μια νέα στρατηγική για τη ναυτιλία, που θα επιτρέψει την ΕΕ να διατηρήσει τον παγκόσμιο ηγετικό της ρόλο στον κλάδο ζητούν δέκα ευρωπαϊκοί ναυτιλιακοί φορείς με κοινή δήλωση τους. Ειδικότερα η κοινή δήλωση των CLIA Ευρώπης, EBA, ECASBA, ECSA, EMPA, ETA, ETF, EuDA, Interferry, WSC έχει ως εξής:

Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία, με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Εβδομάδας 2017, εκφράζει την ικανοποίηση της ενδιάμεσης αναθεώρησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την στρατηγική της ΕΕ για τις θαλάσσιες μεταφορές 2009-2018.

Η βιομηχανία υποστηρίζει την έμφαση στη βελτίωση της νομοθεσίας.

Απόλυτη προτεραιότητα στο θέμα αυτό είναι όπως σημειώνεται σε κοινή δήλωση των CLIA Ευρώπης, EBA, ECASBA, ECSA, EMPA, ETA, ETF, EuDA, Interferry και WSC, να υπάρξει ριζική αναθεώρηση της οδηγίας διατυπώσεων υποβολής δηλώσεων της ΕΕ.

Η αναθεώρηση θα πρέπει να οδηγήσει σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό περιβάλλον για τους θαλάσσιους φορείς που θα εξασφαλίζει πλήρως τον κανόνα «reporting once» και ο οποίος μοιράζεται όλα τα απαραίτητα στοιχεία του φορτίου και μεταφοράς μεταξύ των κυβερνήσεων και όλων των αρμόδιων αρχών.

Αυτό θα μειώσει το διοικητικό φόρτο για τα πληρώματα των πλοίων, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους πράκτορες πλοίων.

Ωστόσο αναγκαίες θεωρούνται κι άλλες απλουστεύσεις στις διαδικασίες προκειμένου η ναυτιλία να τεθεί στα ίδια επίπεδα με τα μέσα μεταφοράς στην ξηρά, οι οποίες επωφελούνται ήδη από μια ενιαία αγορά.

Το εμπόριο και η οικονομία της Ευρώπης χρειάζονται τη ναυτιλία για να έχουν ένα πραγματικό θαλάσσιο χώρο χωρίς εμπόδια που θα αποφέρει πραγματικά οφέλη για το περιβάλλον και τα logistics.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους, για τους οποίους η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και τα κράτη μέλη, να προχωρήσουν πέρα από ένα κανονιστικό έλεγχο καταλληλότητας της υφιστάμενης νομοθεσίας.
Μια νέα στρατηγική για τη ναυτιλία είναι απαραίτητη για την επόμενη δεκαετία, πέρα από το 2018.

Η πρωτοβουλία της Προεδρίας της Μάλτας να υιοθετήσει μια Υπουργική Δήλωση σχετικά με την πολιτική για τις θαλάσσιες μεταφορές είναι, συνεπώς, ένα ευπρόσδεκτο πρώτο βήμα.
Ελπίζουμε οι επόμενες Προεδρίες να συνεχίσουν αυτή τη δυναμική μέσα στην θαλάσσια περιοχή.

Η μελλοντική στρατηγική της αποστολής της ΕΕ πρέπει να είναι φιλόδοξη και να στοχεύει στην προώθηση της Ευρώπης ως περιοχή, υψηλής ποιότητας για ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Αυτό απαιτεί επενδύσεις σε ένα ελκυστικό επιχειρηματικό κλίμα, εξειδικευμένο ευρωπαϊκό εργατικό δυναμικό, συνεπή εφαρμογή των διεθνών περιβαλλοντικών προτύπων ασφαλείας, καθώς και υιοθέτηση πολιτικών ευνοϊκών για τη διευκόλυνση του εμπορίου.

Η μελλοντική στρατηγική της αποστολής της ΕΕ θα πρέπει να δείξει ηγετικό ρόλο στον κλάδο της ναυτιλίας για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων.
Εν όψει της αυξανόμενης πολιτικής αβεβαιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, η ΕΕ θα πρέπει να επιβεβαιώσει τον ρόλο της ως παγκόσμιου πρωταθλητή του ελεύθερου και θεμιτού εμπορίου. Θα πρέπει, επίσης, να βοηθήσει ο IMO στη διαμόρφωση μιας συνολικής στρατηγικής για να εξασφαλιστεί ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία τηρεί τις υποχρεώσεις της.

Οι υπογράφοντες την παρούσα δήλωση έχουν δεσμευτεί για τη διαμόρφωση της στρατηγικής της ΕΕ για αποστολή 2019-2028 κατά το επόμενο έτος και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη να καταστήσουν την εφαρμογή της μια μεγάλη επιτυχία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter