Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΠΕΠΕΝ προς ΥΝΝΠ: Να σταματήσει η «απαρχαιωμένη» τακτική σύλληψης πλοιάρχων

Pepen 2

Επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, με την οποία ζητείται να σταματήσει η απαρχαιωμένη και εύκολη λύση σύλληψης των πλοιάρχων, χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα στις συνθήκες που υποχρεούται να ενεργήσει ένας καπετάνιος, ζητεί η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ). Η επιστολή προς τον αρμόδιο υπουργό στάλθηκε με αφορμή την προσωρινή σύλληψη για παράβαση του άρθρου 234 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και το σχηματισμό δικογραφίας εναντίον του πλοιάρχου του «Βιτσέντζος Κορνάρος» που κατά τον κατάπλου του πλοίου την Κυριακή 18/12 στο λιμάνι της Κάσου, προσέκρουσε στην προβλήτα, με αποτέλεσμα την πρόκληση μικρού ρήγματος στο πρυμναίο τμήμα.

Στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας ΑΝΕΚ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, τόνισαν ότι η ρωγμή που είχε προκληθεί λόγω των κακών καιρικών συνθηκών κατά τη διαδικασία πρόσδεσης στο λιμάνι της Κάσου ήταν πολύ μικρή- περίπου 15 εκατοστά σε μια δεξαμενή που χρησιμοποιείτο για νερό- ενώ σε καμία περίπτωση δεν έβαζε σε κίνδυνο το πλοίο και τους επιβάτες καθώς ήταν 2,5 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Μάλιστα υποστήριξαν ότι μεγαλύτερος θα ήταν ο κίνδυνος να παραμείνει το πλοίο στο λιμάνι που εκείνη την ώρα έπνεαν ισχυροί άνεμοι.

Πλοίαρχοι άλλων εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, τόνισαν ότι το λιμάνι της Κάσου είναι πολύ επικίνδυνο όταν επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες γιατί όταν μπαίνει ένα καράβι αν ο πλοίαρχος δεν προλάβει και δεν μπορέσει να δέσει, τότε το καράβι μπορεί να χτυπιέται από τα κύματα και τον ισχυρό άνεμο με κίνδυνο να χτυπήσει στα βράχια. Αναφέρουν μάλιστα ότι από πολύ παλιά πλοία που μπορούσαν με κακές καιρικές συνθήκες να προσεγγίσουν και να δέσουν στο λιμάνι του νησιού οι κάτοικοι τα υποδέχονταν με κορναρίσματα.

Η Πανελλήνια ‘Ενωση Πλοιάρχων στην επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό, αναφέρει ότι παραβλέφθηκε το γεγονός ότι ο πλοίαρχος είναι εκείνος που γνωρίζει την κατάσταση του πλοίου που κυβερνά κι εκείνος που αποφασίσει για τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν με γνώμονα την ασφάλεια των επιβαινόντων, λαμβάνοντας πάντα υπ’όψη τις καιρικές συνθήκες αλλά και τις υποδομές των λιμανιών.

Προσθέτει επίσης ότι ο πλοίαρχος αποφάσισε για την ασφάλεια του πλοίου να πλεύσει προς την Κάρπαθο λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στο νησί της Κάσου αλλά και των ακατάλληλων για την περίσταση υποδομών του λιμανιού αυτού

Πηγή: ΑΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter