Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Συναρπαστικό» το 2016 για τα boxships

cma cgm 0kj

«Συναρπαστικό» χαρακτηρίζεται ήδη από εμπειρογνώμονες που αρέσκονται στην προώθηση στοιχείων ανασκόπησης για τον συγκεκριμένο τομέα το απερχόμενο έτος για τον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα στοιχεία που κατέστησαν- σημάδεψαν το έτος ως «συναρπαστικό» ήταν αναμφίβολα η κατάρρευση της Ηanjin και η αναστάτωση που επακολούθησε σε παγκόσμια κλίμακα στο χώρο των logistics η οποία και αποτέλεσε την αφορμή για την εκπόνηση νέων σχεδίων αντιμετώπισης κρίσεων αλλά και στην επικαιροποίηση των υφιστάμενων σχεδίων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων από όλες σχεδόν τις ανά τον κόσμο ναυτιλιακές εταιρίες.

Συναρπαστικό και ως προς την εφαρμογή του νέου κανονισμού για τα υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια που έθεσε όλο τον τομέα «προ των ευθυνών του» αλλά αντίστοιχα και της αλυσίδα των logistics.

Εκ του γεγονότος κυρίως τα λιμάνια «υποχρεώθηκαν» σε νέα επιπρόσθετα έξοδα για την προμήθεια εξοπλισμών που προτάθηκαν από διεθνείς κατασκευαστές για την αποφυγή φόρτωσης υπέρβαρων εμπορευματοκιβωτίων ενώ σχεδόν ένα πεντάμηνο από της έναρξης ισχύος του νέου νομικού πλαισίου η εικόνα παραμένει ακόμη ασαφής για το πεδίο και το εύρος εφαρμογής.

Το 2016 ήταν και το έτος των «συμμαχιών». Ωστόσο στο πεδίο αυτό οι συζητήσεις συνεχίζονται ενώ εξελίξεις έχουν δρομολογηθεί και σε «τοπικό επίπεδο» από μικρότερες εταιρίες οι οποίες συζητούν συμπράξεις για την αντιμετώπιση των «απόνερων» από τη δημιουργία των μεγάλων συμμαχιών και την αναδιανομή των τοπικών γραμμών που μάλλον θα συμβεί σε έκταση εντός του προσεχούς έτους.

Τέλος αν και είναι νωρίς για οικονομικό απολογισμό τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους για τις ναυτιλιακές εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν σε αρνητικά επίπεδα (-7,8%) για το τρίτο τρίμηνο του 2016, καταγράφοντας το πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο λειτουργικών ζημιών, σύμφωνα με το Alphaliner.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter