Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά ξηρού φορτίου: Τα Capes έριξαν τον BDI

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου είδαμε να εμφανίζει πτώση μετά από ένα διάστημα ανόδου. Έτσι, ο γενικός δείκτης της ναυλαγοράς, BDI, κατέγραψε πτώση 358 μονάδων, την τελευταία εβδομάδα, και έκλεισε στις 1452 μονάδες την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου. Η πτώση αυτή οφείλεται, κυρίως στην καθοδική πορεία των Capes που παρέσυρε το γενικό δείκτη. Αντιθέτως, στα μικρότερα μεγέθη η εικόνα ήταν καλύτερη.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά του ειρηνικού δέχθηκε πιέσεις και οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλότερα από τις προηγούμενες εβδομάδες. Έτσι, τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 6-6,5$/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Ο Ατλαντικός είχε ένα ήρεμο ξεκίνημα με περιορισμένο αριθμό απαιτήσεων. Έτσι, οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση τόσο στο Βορρά, όσο και στο Νότο. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 16,5-17,5 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 32-33Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, ο Β. Ατλαντικός ήταν υποτονικός με τη δραστηριότητα να είναι μειωμένη. Μπορεί η ζήτηση ορυκτών να ήταν ικανοποιητική, όμως ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων δεν βοηθούσε τους πλοιοκτήτες να επιβάλουν τις ιδέες τους. Στην περιοχή της ECSA οι διαπραγματεύσεις πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, ωστόσο συνέχισαν να κλείνονται πλοία από τη νοτιοανατολική Ασία για κυκλικά ταξίδια. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Ασία έκλεισαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (με παράδοση στην Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 17-18Κ/ημέρα + 700-800Κ $ ΒΒ και από τη Μαύρη Θάλασσα στην Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα (με παράδοση στην Ασία).
Από την άλλη πλευρά, η αγορά του Ειρηνικού παρέμεινε σταθερή, χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές στον όγκο των φορτίων από την Ινδονησία. Ως προς τις υπόλοιπες αγορές, η Αυστραλία ήταν πιο ήρεμη και το NOPAC περισσότερο δραστήριο. Αναμένεται περισσότερη κινητικότητα πλησιάζοντας στην κινέζικη Πρωτοχρονιά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12,5-13,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά παρά τη συνεχόμενη ροή φορτίων άνθρακα, εμφάνισε πτώση στους ναύλους, αφού οι υπόλοιπες περιοχές ήταν πιο ήρεμες. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έφτασαν στα 14-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή δέχθηκε πιέσεις, καθώς η ζήτηση στην Κίνα μειώθηκε. ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία για την τελευταία εβδομάδα πριν την κινέζικη Πρωτοχρονιά. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9-10Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα.
Ο αραβικός κόλπος και η Δυτική Ινδία εξακολούθησαν να ανεβαίνουν. Με τη σχέση προσφοράς και ζήτησης να δίνει προβάδισμα στους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 15-16Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 6-7Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικανικός κόλπος συνέχισε προς τα πάνω, με οδηγό κάποια φορτία petcoke. Όμως, υπάρχει ακόμα ασάφεια για το πώς θα κινηθεί ο Φεβρουάριος, αφού δεν υπάρχουν πολλά φορτία στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA μπορεί να παρουσίασε σημάδια κόπωσης, ως προς τη δραστηριότητα, ωστόσο ο μικρός αριθμός διαθέσιμων πλοίων κράτησε τις ανοδικές τάσεις στην περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 14,5-15,5/ημέρα + 450-550Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης εμφάνισε πτωτικές τάσεις, με μειωμένη ζήτηση για το επόμενο διάστημα. Αλλά, φαίνεται ότι δεν έχει χαθεί η δυναμική της αγοράς, αφού η εμφάνιση των πάγων δίνει στους πλοιοκτήτες κάποιο πριμ. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο διατήρησε τη δυναμική της και την άνοδο στα νούμερα προς όλες τις κατευθύνσεις. Μόνο προς το τέλος εβδομάδας παρατηρήθηκε μία κάμψη της δραστηριότητας. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 27-28 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τον Αμερικάνικο Κόλπο (USG) στα $ 13-14Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε άνοδο για ακόμα μία εβδομάδα, καθώς η προσφορά χωρητικότητας παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-14,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος είδε τους ναύλους να αυξάνονται, ιδίως για τα πλοία στη δυτική πλευρά, τα οποία είχαν την εναλλακτική επιλογή της Β. Ευρώπης. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 13,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22-23Κ/ημέρα.
Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά ο Αμερικανικός Κόλπος παρουσίασε έντονη αύξηση, με τη ζήτηση για μεταφορές του Ιανουαρίου να είναι ακόμα υψηλή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 23-24Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA, την προηγούμενη εβδομάδα, συνέχισε τη θετική της πορεία με νέα άνοδο των ναύλων, ενώ η ροή των φορτίων είναι συνεχής. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Δυτ. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22Κ/ημέρα.
Στον Ειρηνικό, η αγορά συνέχισε να ανεβαίνει και αυτή τη βδομάδα. Μάλιστα, πολλά κλεισίματα πραγματοποιήθηκαν πάνω από τα $ 10K, ανά ημέρα. Επίσης, όλα δείχνουν πως θα συνεχιστεί αυτή η πορεία και τις επόμενες μέρες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 10,5-11,5Κ /ημέρα και από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11-12Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...'

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter