Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αυξάνεται ο BDI, αλλά οι ναύλοι...

capesize

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η Ινδονησία αποφάσισε να προχωρήσει στη θέσπιση νέων πολιτικών για τις εξαγωγές του Νικελίου. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, θα εξάγεται προϊόν με συγκεκριμένη περιεκτικότητα και ποιότητα. Ουσιαστικά όμως, αυτοί οι περιορισμοί μηδενίζουν τις εξαγωγές νικελίου από την Ινδονησία, καθώς οι απαιτήσεις ποιότητας τείνουν να είναι αδύνατον να καλυφθούν.
Η Ινδονησία είδε το 2019 να αυξάνει τις εξαγωγές της προς την Κίνα πάνω από 50%, σε σχέση με το 2018. Οι παραπάνω κανονισμοί αναμένεται να μετατοπίσουν το εμπόριο από την Ινδονησία προς άλλες χώρες της Ν.Α. Ασίας. Από την εξέλιξη αυτή αναμένεται να πληγούν περισσότερο τα μεσαία μεγέθη, Supramaxes -Ultramaxes, τα οποία εξυπηρετούσαν αυτές τις μεταφορές
Ως προς το δείκτη ναυλαγοράς BDI, είδαμε αύξηση την τελευταία εβδομάδα, κατά 10 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη. Έτσι έκλεισε την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου στις 425 μονάδες.
Ας δούμε πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:
Ξεκινώντας από τα CAPEs, στην αγορά του Ειρηνικού και στη διαδρομή C5 (Αυστραλίας –Κίνας) είδαμε να κινείται η αγορά στα ίδια χαμηλά επίπεδα, αν και εμφανίστηκαν αρκετά φορτία για να βοηθήσουν την αγορά. Ευτυχώς η μειωμένη ζήτηση σε καύσιμα οδήγησε σε μειωμένες τιμές. Οι ναύλοι έκλεισαν στα 5,5-6 $/tn.
Η περιοχή της Βραζιλίας (C3) προχώρησε πτωτικά, αφού οι κακές καιρικές συνθήκες συνέχισαν να δημιουργούν προβλήματα στην παραγωγή. Επίσης, η προσφορά χωρητικότητας συνέχισε να αυξάνεται. Η ύπαρξη Scrabbers ή μη, στα πλοία που μετακινούνται από την Ασία αποτελούν σημαντική παράμετρο για την ευελιξία στις απαιτήσεις των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα 12-13 $/tn. Ομοίως, στο Β. Ατλαντικό, η αγορά υποχώρησε, με μειωμένο όγκο συναλλαγών και αυξημένη διαθέσιμη χωρητικότητα. Έτσι για ακόμα μία εβδομάδα η πίεση είναι στην πλευρά των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια κυμάνθηκαν γύρω στα $ 2,5-3,5Κ /ημέρα.
Σχετικά με τα KMXs στον Ατλαντικό, η αγορά της ECSA εμφάνισε κινητικότητα, κυρίως για μεταφορές που αφορούν τον Μάρτιο. Οι ναύλοι για τα ταξίδια προς την Ασία παρέμειναν στα $ 12-12,5Κ /ημέρα +$ 200-250Κ ΒΒ.
Η αγορά του Β. Ατλαντικού εμφάνισε οριακή άνοδο, καθώς ο αριθμός των πλοίων ήταν μειωμένος. Θα πρέπει να σημειωθεί πως και οι ευκαιρίες απασχόλησης ήταν περιορισμένες. Το τελευταίο στοιχείο πιθανόν να αυξήσει τον ανταγωνισμό των πλοίων που αναμένονται το επόμενο διάστημα να αποδεσμευτούν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι από USG/NCSA προς την Ασία έκλεισαν στα $ 12-13 Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία, η δραστηριότητα συνέχισε να δέχεται επιδράσεις από τον κοροναϊό. Ωστόσο, παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα με αυξημένη ροή φορτίων τόσο από το NOPAC, όσο και από την Αυστραλία και την Ινδονησία προς Κίνα και Ινδία. Οι ναύλοι στη Ν.Α. Ασία ανέβηκαν στα $ 4-5 Κ /ημέρα, κατά μ.ο.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes, η ναυλαγορά της Ν.Α. Ασίας, την προηγούμενη εβδομάδα, προχώρησε χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Οι ναύλοι παρουσίασαν αύξηση, κυρίως για ταξίδια προς την Κίνα, αλλά η χωρητικότητα παραμένει αυξημένη. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία ανέβηκαν στα $ 5,5-6,5Κ/ημέρα. Η αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς, την προηγούμενη εβδομάδα, με τους ναύλους προς την Κίνα να είναι λίγο αυξημένοι, καθώς οι πλοιοκτήτες παρέμειναν διστακτικοί να κατευθυνθούν προς τα εκεί λόγω του κοροναϊού. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή διατηρήθηκαν στα $ 1,5-2Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 4,5-5,5Κ/ημέρα, ενώ τα ταξίδια της επιστροφής (BH) συνέχισαν να πληρώνουν κάτω από $ 1Κ /ημέρα.
Στον Ατλαντικό, στον Αμερικάνικο κόλπο παρατηρήθηκε κινητικότητα για 2η συνεχόμενη εβδομάδα. Σ’ αυτό το κλίμα οι εμπλεκόμενες πλευρές έδειξαν την τάση να προχωρήσουν σύντομα σε κλεισίματα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 12-13Κ /ημέρα, αλλά και προς την Ασία έμειναν στα $ 19-20Κ /ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε την πτωτική τάση της, ωστόσο η αντίσταση που επέδειξαν οι πλοιοκτήτες, να κλείσουν σε πολύ χαμηλούς ναύλους, συγκράτησαν από περεταίρω πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 9,5-10,5Κ/ημέρα +100-150Κ ΒΒ (APS bss), ενώ για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 5-6Κ/ημέρα (APS Recalada).
Η Ευρώπη εμφάνισε καλύτερη εικόνα με περισσότερη δραστηριότητα και κλεισίματα σε καλύτερα επίπεδα. Σ’ αυτό βοήθησε και η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια, με SCRAP φορτία, προς τη Μεσόγειο ανέβηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα, τα κυκλικά, τοπικά ταξίδια στα $ 10,5-11Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-15Κ /ημέρα. Η δραστηριότητα στη Μεσόγειο παρέμεινε υποτονική, λόγω της απουσίας φορτίων και της οριακής αύξησης «ανοιχτών» πλοίων. Μόνο κάποια υπερατλαντικά ταξίδια με Clinker βοήθησαν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 16,5-17,5 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς τη Β. Ευρώπη και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 6,5-7,5Κ /ημέρα.
Η αγορά των Handies, την προηγούμενη εβδομάδα, στην Ευρώπη εμφάνισε θετικά σημάδια, με περισσότερη δραστηριότητα και φορτία σιτηρών προς τη Μεσόγειο. Τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας ανέβηκαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα για ταξίδια προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, και στα $ 5-6Κ /ημέρα για Υπερατλαντικά ταξίδια.
Ήρεμα συνέχισε η αγορά της Μεσογείου, με τη ζήτηση να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, υπήρξαν κάποια φορτία προς την Μεσόγειο αλλά και προς την Ευρώπη, χωρίς όμως να βοηθήσουν τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια προς την Ευρώπη έπεσαν στα $ 3-4Κ /ημέρα (bss Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 4-4,5Κ /ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 3-4Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, ο Αμερικάνικος κόλπος κινήθηκε ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα, παρά μόνο κάποια υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 7,5-8,5Κ /ημέρα και στην Ασία έμειναν στα $ 11-12Κ /ημέρα.
Τέλος, η αγορά της ECSA, συνέχισε την αρνητική της πορεία, με τη ζήτηση να μειώνεται και να αυξάνεται η προσφορά χωρητικότητας. Το αμέσως επόμενο διάστημα δε δείχνει η εικόνα της αγοράς ικανή να αλλάξει. Οι ναύλοι, των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας, από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 7-8 Κ/ημέρα (Ευρώπη –Μεσόγειο), προς τη Β. Ακτή της Λατ. Αμερικής (WCSA) έμειναν στα $ 11-12Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Και στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε άσχημη εικόνα, καθώς η δραστηριότητα έχει περιοριστεί σημαντικά, λόγω Κορωναϊού, και η προσφερόμενη χωρητικότητα έχει αυξηθεί. Ενδεικτικό στοιχείο του προβλήματος είναι ότι κάποιοι πλοιοκτήτες αποφεύγουν να δουν δουλειές προς ή από την Κίνα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 3,5-4,5Κ /ημέρα, τα κυκλικά ταξίδια από το NOPAC στα $ 4-5Κ/ημέρα και στη Ν.Α. Ασία έφτασαν στα $ 6-7Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter