Μαζικές μετασκευές σχεδιάζει η MAERSK
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 03 Οκτωβρίου 2025 07:38

‘Eνα φιλόδοξο πρόγραμμα μετασκευών που έχουν σχεδιαστεί για τη μείωση του κόστους καυσίμων και λειτουργίας, καθώς και των εκπομπών για τον στόλο των ναυλωμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει στα «σκαριά» η MAERSK. Το πρόγραμμα με την ονομασία «win-win» αφορά 200 χρονοναυλωμένα πλοία με 50 πλοιοκτήτες τα οποία με ορίζοντα το 2027 θα έχουν μετασκευαστεί με επενδυτικό κόστος να κατανέμεται μεταξύ της MAERSK και των πλοιοκτητών. Περισσότερα από τα μισά πλοία που εκμεταλλεύεται σήμερα η Maersk είναι ναυλωμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner. Η Maersk εξηγεί ότι πολλά από τα πλοία σχεδιάστηκαν για να λειτουργούν με μεγαλύτερες ταχύτητες από ό,τι υποστηρίζει σήμερα η βιομηχανία. Επίσης, οι εξελίξεις επέτρεψαν σε ορισμένα πλοία να αυξήσουν την ονομαστική χωρητικότητα για εμπορευματοκιβώτια.
Μεταξύ των έργων που εκτελούνται είναι σημαντικές αλλαγές στη διαμόρφωση του σκάφους με την αντικατάσταση της προπέλας ή της βολβώδους πλώρης από τα αρχικά σχέδια για υψηλότερες ταχύτητες. Η Maersk ανέφερε ότι η ενσωμάτωση μιας βέλτιστα σχεδιασμένης βολβώδους πλώρης αναδιαμορφώνει τη ροή του νερού γύρω από τη γάστρα για να μειώσει την αντίσταση και να βελτιώσει την υδροδυναμική απόδοση. Η αντικατάσταση της προπέλας συνδυάζεται με συσκευές Pre-Swirl που βοηθούν στη μεγιστοποίηση της ώσης ελαχιστοποιώντας παράλληλα την απώλεια ενέργειας.
Άλλα έργα μετασκευής περιλαμβάνουν στοιχεία όπως βοηθητικά συστήματα ανάκτησης θερμότητας απορριμμάτων κινητήρα που επιτρέπουν την παραγωγή ατμού από τη θερμότητα του βοηθητικού κινητήρα, μειώνοντας την εξάρτηση από λέβητες που λειτουργούν με καύσιμο πετρέλαιο. Ομοίως, η εγκατάσταση συστημάτων γεννήτριας άξονα μειώνει τη χρήση βοηθητικού κινητήρα.
Επίσης η ικανότητα μεταφοράς φορτίου ενισχύεται μέσω μιας σειράς δομικών και τεχνικών βελτιώσεων. Οι μετασκευές αποτελούν μέρος του γενικού στόχου της Maersk να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του πεδίου 1 κατά 35 τοις εκατό έως το 2030, σε σύγκριση με τη βασική γραμμή του 2022. Πέρυσι, η εταιρεία ανέφερε ότι θα ναυπηγήσει νέα πλοία ως αντικατάσταση ορισμένων από τα παλαιότερα πλοία του στόλου της, καθώς και την υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για νεότευκτα.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι Hapag-Lloyd, σε συνεργασία με τη Seaspan, ανακοίνωσε ένα παρόμοιο πρόγραμμα για την επισκευή έως και 60 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ανήκουν στη Seaspan. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε για να προετοιμάσει τα πλοία για καύσιμο μεθανόλης με αλλαγές στις έλικες στον ιδιόκτητο στόλο της και άλλες προσαρμογές για τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης.