Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Π. Ξενοξώστας: Τέλη Μαΐου οι υπογραφές για την κατασκευή Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου στην Ελευσίνα

0panos ksenokostas5

Στα τέλη Μαΐου τοποθέτησε χρονικά τη σύναψη σύμβασης για την κατασκευή στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας του πρώτου, μετά από από πολλά χρόνια, επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου με μήκος 100 μέτρων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας ο οποίος επίσης αποκάλυψε ότι θα ακολουθήσουν συμβάσεις και για την κατασκευή ρυμουλκών. Ερωτηθείς από το “theseanation.gr” αν οι κατασκευές πιθανώς μεγαλύτερων πλοίων σε μήκος για λογαριασμό ακτοπλοϊκών εταιριών μπορούν να γίνουν συνδυαστικά με Ιταλικά ναυπηγεία της Fincantieri ο κ. Ξενοκώστας ανέφερε ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει διευκρινίζοντας ωστόσο ότι σε αυτή τη φάση υπάρχει διαφορά ως προς το πώς δουλεύει η Ελευσίνα ενώ έθεσε και το ερώτημα κατά πόσον είναι συμφέρουσα μια τέτοια επιλογή, στο πεδίο του ανταγωνισμού ως προς το κόστος. Ωστόσο είπε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει με άλλα ναυπηγεία τα οποία δεν κατονόμασε λέγοντας ότι υπάρχουν πολλές δουλειές που μπορούν να γίνουν έτσι που να αντανακλούν ακόμη και την μισή αξία της κατασκευής ενός πλοίου. Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΝΕΧ τόνισε ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός με ευρωπαϊκά ναυπηγεία αλλά με τα ναυπηγεία της Κίνας σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία έλειψε πολλά χρόνια από τον παγκόσμιο χάρτη των ναυπηγείων γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα να απωλέσει και πολλά κονδύλια που δόθηκαν εκείνη την περίοδο στην προσπάθεια να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα των ευρωπαίκών ναυπηγείων. Ο κ. Ξενοκώστας επίσης κατέστησε σαφές ότι τα ναυπηγεία απαιτούν πολλές μεγάλες επενδύσεις η απόσβεση των οποίων δεν γίνει άμεσα αλλά σε βάθος χρόνου.
Όσον αφορά στις υποδομές των ναυπηγείων της Ελευσίνας περιέγραψε τα βήματα που θα γίνουν προσεχώς ώστε να ενσωματωθούν οι τελευταίες λέξεις της τεχνολογίας με προοπτική το ναυπηγείο να καταστεί «πράσινο» περιβαλλοντικά, κάτι που όπως είπε βρίσκεται σε εξέλιξη στο ναυπηγείο της Σύρου. Στο πεδίο των υποδομών ο κ. Ξενοκώστας αναφέρθηκε στο δυναμικό των δεξαμενών που διαθέτει σήμερα η Ελευσίνα στις οποίες ήδη έχουν εκτελέσει εργασίες 76 πλοία ενώ ανέφερε ότι γίνονται και προετοιμασίες για καθετοποιημένη παραγωγή- κατασκευή ανεμογενητριών που επι της ουσίας θα αποτελεί και μία άλλη νέα δραστηριότητα του ναυπηγείου.
Όσον αφορά στην αμυντική βιομηχανία ο κ. Ξενοκώστας ανέφερε ότι η ΟΝΧ εστιάζει στο πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ το οποίο κοστολογείται στα 500 εκατομμύρια ευρώ παρουσιάζοντας και τις διαδικασίες που προβλέπονται μέχρι της τελικής αποφάσεως που θα λάβει το Πολεμικό Ναυτικό. Με αφορμή αυτή την αναφορά ο κ. Ξενοκώστας διευκρίνισε ότι σε αυτό το πεδίο δεν ανταγωνίζεται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καθώς είναι ελληνικά στέλνοντας έτσι μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση και σε όσους υποστηρίζουν ότι οι σχέσεις των δύο πλευρών δεν είναι καλές λέγοντας χαρακτηριστικά «Η σχέση με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ξεκάθαρα σας λέω ότι είναι άριστη και συμπληρωματική και τίποτα και κανένας δεν μπορεί να τη διαταράξει. Είμαστε ανοιχτοί στο συνεργαστούμε με τον Σκαραμαγκά για τις ΜΕΚΟ». Για τη ναυπήγηση επτά φρεγατών Constellation στο πλαίσιο προγράμματος στο οποίο έχει ανακοινωθεί ότι θα συμμετάσχει και η Ελλάδα επίσης διευκρίνισε ότι ο Όμιλος ΟΝΕΧ ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο αμερικανικό πρόγραμμα, καθώς μπορεί να συμμετάσχει το ναυπηγείο έχοντας την τεχνολογική ικανότητα, αλλά η απόφαση είναι των ΗΠΑ.
Τέλος ο κ. Ξενοκώστας «καυτηρίασε» τις γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες που προκαλούν χρονοτριβή στην οριστική ανάληψη των ναυπηγείων από τον Όμιλο.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter