Η παγκόσμια ναυπηγική δυναμική επιταχύνεται
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 08 Δεκεμβρίου 2025 18:06
Συγχωνεύσεις ναυπηγείων, συμφωνίες επενδύσεων για ανάπτυξη νέων ή επέκταση υφιστάμενων ναυπηγεικών μονάδων στην Ινδία, τις ΗΠΑ, και όχι μόνο, επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ότι η παγκόσμια ναυπηγική δυναμική επιταχύνεται.
Την ίδια στιγμή η «μάχη» των ναυπηγείων φαίνεται να εξελίσσεται στα πεδία του σχεδιασμού, και της καινοτομίας παράλληλα με τις παρουσιάσεις πλοίων «έτοιμων» για αμμωνία με τα AiP να ανακοινώνονται από νηογνώμονες το ένα μετά το άλλο, στον «άλλο πόλεμο» για τα «πράσινα» καύσιμα της «επόμενης ημέρας» στο πλαίσιο της πολιτικής που έχει χαράξει ο ΙΜΟ.
Στην «κούρσα» των ναυπηγήσεων τα boxships ηγούνται μακρά των άλλων τύπων εμπορικών πλοίων ενώ θεαματικά «ανοίγει» και το πεδίο για την κατασκευή πολεμικών πλοίων επιφανείας ως απότοκο της γενικότερης μεταστροφής της Ε.Ε. στον αμυντικό τομέα με την συμφωνία μεταξύ Fincantieri και Arab Shipbuilding & Repair Yard (ASRY) να δίνει τον τόνο στην δυναμική των επεκτάσεων ναυπηγείων που μέχρι σήμερα κατά πλειοψηφία ναυπηγούσαν επιβατηγά πλοίων όλων των τύπων.
Στο «παιχνίδι» των ναυπηγήσεων επιχειρεί να κάνει «ντεμπούτο» και η εσχάτως αφυπνισθείσα ελληνική ναυπηγική βιομηχανία η οποία φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του αμερικανικού ενδιαφέροντος με ότι αυτό συνεπάγεται.
Στο πεδίο των διαλύσεων η Ε.Ε. φαίνεται ότι θα χάσει «το τραίνο» από τις Ασιατικές μονάδες παρά το γεγονός ότι τουλάχιστον τρείς χώρες μέλη της Ε.Ε. έχουν ανακοινώσει την ανάπτυξη διαλυτηρίων. Η υπόθεση δεν είναι απλή καθώς η επελθούσα «ειρήνευση» στην Ερυθρά δημιουργεί νέα δεδομένα, έστω και σε ορίζοντα διετίας, για την απόσυρση παλιών μονάδων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη λογική τόσο της ανανέωση των στόλων όσο και τις διατήρησης των ναύλων σε ανεκτά επίπεδα και πάντως μακράν των απωλειών στα οικονομικά δεδομένα. Η Ε.Ε. κατά πάσα πιθανότητα θα βρεθεί «εξαρτημένη» προσεχώς από το ασιατικό scrap... καθώς τα περισσότερα πλοία προς διάλυση ακολουθούν ρότες προς τα ασιατικά διαλυτήρια τα οποία και συγκεντρώνουν ναυπηγικό χάλυβα.
Όπως και να έχει οι εξελίξεις δίνουν ένα νέο τόνο με τη συνεχιζόμενη εμπιστοσύνη των επενδυτών στις επεκτάσεις των στόλων, την εμβάθυνση της βιομηχανικής ενοποίησης αλλά και επιτάχυνσης της μηχανικής προόδου προς σχέδια μεγα-πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
