Πεμ10092025

Last updateΠεμ, 09 Οκτ 2025 9pm

Θα πληρώσουν…

dolar 00

Το πρόγραμμα λιμενικών τελών του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ πρόκειται να τεθεί σε ισχύ σε λιγότερο από μία εβδομάδα και χωρίς να έχουν εκδοθεί περισσότερες οδηγίες, οι εικασίες παραμένουν αχαλίνωτες για τον πλήρη αντίκτυπο του προγράμματος. Η BIMCO εξέδωσε την ανάλυσή του, επισημαίνοντας τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και σε τμήματα της αγοράς δεξαμενόπλοιων, τα οποία αναμένει ότι θα εγκαταλείψουν το εμπόριο των ΗΠΑ, αλλά συνολικά, αναμένει ότι οι ναύλοι δεν θα αυξηθούν για τους εισαγωγείς και εξαγωγείς των ΗΠΑ σε αυτή τη συγκυρία.
Τα τέλη πρόκειται να ξεκινήσουν στις 14 Οκτωβρίου, με προηγούμενες εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερα από 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέο κόστος για τις 10 κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2026. Οι μεταφορείς έχουν αναλάβει την αναδιάταξη πλοίων και την ανταλλαγή δρομολογίων σε μια προσπάθεια να μειώσουν την έκθεσή τους στο πρόγραμμα. Η BIMCO καταλήγει, ωστόσο, στο συμπέρασμα ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν θα είναι το τμήμα που θα πληγεί περισσότερο.
«Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου είναι πιο εκτεθειμένα στο αυξανόμενο κόστος, καθώς το 45% των πλοίων θα μπορούσαν να υπόκεινται στα τέλη USTR. Επειδή περισσότερα πλοία εξαιρούνται ή επειδή λιγότερα πλοία ανήκουν ή λειτουργούν από την Κίνα, μόνο το 30% των δεξαμενόπλοιων αργού και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 19% των δεξαμενόπλοιων προϊόντων, θα μπορούσαν να υπόκεινται στα τέλη κατά την άφιξή τους σε λιμάνι των ΗΠΑ», λέει ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Η ανάλυση του προγράμματος και των αναπτύξεων της BIMCO καταλήγει στο συμπέρασμα ότι συνολικά, το ένα τρίτο των πλοίων (35%) θα μπορούσε να υπόκειται στα τέλη όταν προσεγγίζουν λιμάνι των ΗΠΑ. Η BIMCO υπολογίζει ότι αυτά τα πλοία παρέχουν σχεδόν το ήμισυ (44%) της συνδυασμένης χωρητικότητας, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, των δεξαμενόπλοιων αργού και προϊόντων και του στόλου εμπορευματοκιβωτίων.
Ο κλάδος εξακολουθεί να ζητά διευκρινίσεις από το USTR σχετικά με όρους όπως κινεζικής ιδιοκτησίας και λειτουργίας, αλλά με βάση την τρέχουσα ερμηνεία, η BIMCO λέει ότι το 70% των πλοίων που πληρώνουν τα τέλη θα είναι κινεζικής ιδιοκτησίας ή λειτουργίας. Μόνο το ένα τρίτο περίπου (30 τοις εκατό) θα είναι πλοία κινεζικής κατασκευής. Η BIMCO σημειώνει ότι περισσότερα από τα μισά πλοία κινεζικής κατασκευής εξαιρούνται από το πρόγραμμα λόγω μεγέθους ή ιδιοκτησίας των ΗΠΑ.
Η BIMCO γράφει ότι μεταξύ των 10 κορυφαίων μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων, λιγότερο από το 20% των πλοίων που προσεγγίζουν τις ΗΠΑ θα υπόκεινται στα τέλη. Η Alphaliner ανέφερε προηγουμένως ότι τα μισά από τα τέλη θα επιβαρύνουν τους κινεζικούς μεταφορείς COSCO και τη θυγατρική της OOCL (Orient Overseas Container Line).
Στις τρέχουσες προοπτικές δεν εξετάζεται ο πιθανός αντίκτυπος στον τομέα των αυτοκινήτων και των οχημάτων μεταφοράς. Το πρόγραμμα USTR επιβάλλει τέλος 14 $ ανά καθαρό τόνο σε αυτό το τμήμα για όλα τα πλοία ξένης ιδιοκτησίας. Αυτό θα προστεθεί στους δασμούς που η κυβέρνηση Τραμπ έχει πει ότι επιβάλλει στα αυτοκίνητα ξένης κατασκευής.
Η πιθανότητα σύγχυσης και καθυστερήσεων παραμένει υψηλή καθώς το πρόγραμμα ξεκινά στις 14 Οκτωβρίου. Οι φορτωτές μπορεί να προσπαθούν ταυτόχρονα να επισπεύσουν τις εισαγωγές στις ΗΠΑ από την Κίνα πριν από την τρέχουσα προθεσμία της 10ης Νοεμβρίου, όταν πρόκειται να λήξει η καθυστέρηση της κυβέρνησης Τραμπ στους δασμούς για αγαθά από την Κίνα. Οι έμποροι λιανικής έχουν προβλέψει ότι ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων είναι πιθανό να συμβάλει σε σταθερές, μηνιαίες μειώσεις του όγκου εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων τους επόμενους μήνες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter