Πεμ08072025

Last updateΠαρ, 15 Αυγ 2025 7am

Ο κύβος ερρίφθη

dolar 00

Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να εισαγάγουν νέα τέλη εισόδου στα λιμάνια για πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας, εκμετάλλευσης και κατασκευής από τις 14 Οκτωβρίου 2025.
Καθιερωμένες από τον Εμπορικό Αντιπρόσωπο των ΗΠΑ (USTR), οι χρεώσεις - που ξεκινούν από 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο και αυξάνονται σε 140 δολάρια έως το 2028 - στοχεύουν πλοία με κινεζικές ενώσεις και πρόκειται να επηρεάσουν τα παγκόσμια ναυτιλιακά πρότυπα, υποστηρίζοντας παράλληλα τις ναυτιλιακές προτεραιότητες των ΗΠΑ.
Για τα πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα αλλά δεν ελέγχονται από κινεζικά συμφέροντα, θα ισχύουν επίσης ξεχωριστά τέλη: το μεγαλύτερο των 18 δολαρίων ανά καθαρό τόνο ή 120 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο από τον Οκτώβριο, φθάνοντας τα 33 δολάρια ανά τόνο ή τα 250 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο έως το 2028.
Οι κανόνες περιορίζουν το τέλος ανά σκάφος σε πέντε περιστροφές- «λούπες» ετησίως και εφαρμόζουν τη χρέωση μόνο μία φορά ανά εισερχόμενο ταξίδι, όχι για κάθε ελλιμενισμό των ΗΠΑ. Ισχύουν εξαιρέσεις για μικρότερα πλοία και ορισμένες μεταφορές μικρών αποστάσεων, επομένως ορισμένοι φορείς εκμετάλλευσης θα αντιμετωπίσουν περιορισμένα αποτελέσματα.
Η CBP συνεργάζεται ενεργά με το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για την οριστικοποίηση του συστήματος πληρωμών και των πρωτοκόλλων επιβολής. Τα πλοία που δεν εξοφλούν τα τέλη τους κινδυνεύουν να αποκλειστούν από την εκφόρτωση φορτίου ή να αρνηθούν την άδεια απόπλου έως ότου επαληθευτούν οι πληρωμές.
Ο Lars Jensen, Διευθύνων Σύμβουλος της Vespucci Maritime ανέλυσε την κατάσταση που θα διαμορφωθεί σημείωσε ότι το νέο πρόγραμμα τελών είναι λιγότερο επαχθές από τις προηγούμενες προτάσεις, οι οποίες περιλάμβαναν ένα κατ 'αποκοπή 1,5 εκατομμύρια δολάρια ανά λιμενική κλήση, αλλά εξακολουθεί να σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη στο εμπόριο και την εφοδιαστική των μεταφορέων. Οι εξαιρέσεις για πλοία κάτω των 4.000 TEU και περιορισμένα δρομολόγια θα μπορούσαν να αυξήσουν την περιφερειακή μεταφόρτωση μέσω λιμένων της Καραϊβικής ή του Μεξικού και να προωθήσουν τη συχνότερη χρήση μικρότερων πλοίων σε συγκεκριμένες διαδρομές.
Η ανάλυσή του δείχνει ότι αυτά τα τέλη θα επιταχύνουν τις αλλαγές δικτύου, την αναδιάταξη των πλοίων και τις εκκλήσεις για μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία με σημαία των ΗΠΑ, αν και η οικοδόμηση παγκοσμίως ανταγωνιστικής ικανότητας στις ΗΠΑ παραμένει δύσκολη για τους περισσότερους φορείς εκμετάλλευσης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter