Υπερπροσφορά…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 06 Αυγούστου 2025 11:19

Ο τομέας εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει ανισορροπία προσφοράς / ζήτησης μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με νέα της Linerlytica.
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας παράλληλα με τις ποσότητες ρεκόρ χωρητικότητας νεότευκτων πλοίων που προέρχονται από τα ασιατικά ναυπηγεία αναμένεται να βάλουν φρένο στα κέρδη με τη δεκαετία του 2020, μέχρι σήμερα, να είναι η πιο κερδοφόρα περίοδος στην ιστορία της ναυτιλίας τακτικών γραμμών.
"Η αύξηση του στόλου ψυχαγωγίας θα συνεχίσει να ξεπερνά την αύξηση της ζήτησης, με την πλεονάζουσα προσφορά να προβλέπεται να επιμείνει μέχρι το 2029", υποστήριξε η Linerlytica στη νέα έκθεση της.
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) μόλις δημοσίευσε την επικαιροποίηση του Ιουλίου 2025 στην έκθεσή του για τις Παγκόσμιες Οικονομικές Προοπτικές. Η αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου προβλέπεται τώρα στο 3,5% το 2025, μια απότομη αναθεώρηση προς τα πάνω, πριν επιβραδυνθεί σε μόλις 1,9% το 2026.
Σχολιάζοντας την έκθεση του ΔΝΤ, οι αναλυτές της Sea-Intelligence ανέφερε: «Αυτή η έκρηξη αναμένεται να δώσει τη θέση της σε μια απότομη επιβράδυνση το 2026, δημιουργώντας σημαντικό κίνδυνο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων. Η τρέχουσα ισχύς του όγκου συναλλαγών φαίνεται αποσυνδεδεμένη από την υποκείμενη ζήτηση και είναι πιθανό να διορθωθεί».
Η Sea-Intelligence υποστήριξε ότι οι παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές υποδηλώνουν μια περίοδο «υψηλής αβεβαιότητας και μεταβλητότητας» μπροστά, όπου μια ξαφνική πτώση της ζήτησης το 2026 αποτελεί πρωταρχικό κίνδυνο.