Η «χαρά» των ναυπηγείων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 07:32

Συνεχές έργο φαίνεται πως έχουν εξασφαλίσει οι ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες ανά τον κόσμο για την συντήρηση του παγκόσμιου στόλου νεότευκτου και μη. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της UNCTAD, το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο προβλέπεται να αυξάνεται κατά μέσο όρο σχεδόν 3% ετησίως έως το 2029.
Η αγορά ναυπήγησης και επισκευής πλοίων προβλέπεται να αυξηθεί ακόμη ταχύτερα, από 260 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 σε 279 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025 ή λίγο περισσότερο από 7%. Αυτή η αύξηση μπορεί να αποδοθεί στην αύξηση του πληθυσμού, την οικονομική επέκταση στις αναδυόμενες αγορές και την αυξανόμενη ζήτηση για όλα τα πράγματα - το 80% των οποίων μεταφέρεται δια θαλάσσης.
Με δεδομένο ότι τα εμπορικά πλοία πρέπει να εκτελούν εργασίες συντήρησης και επισκευών μία φορά κάθε πέντε χρόνια, ενώ τα επιβατηγά πλοία πρέπει να πηγαίνουν δύο φορές την ίδια περίοδο (με μέγιστο διάστημα 36 μηνών μεταξύ των επισκευών), παρέχεται έτσι μια σταθερή ροή εργασιών για την επισκευή ναυπηγείων.
Επιπρόσθετα λαμβάνοντας υπόψη την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας, η οποία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 26% έως το 2029 σε έσοδα 53,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο τομέας των ναυπηγοεπισκευών του τομέα επίσης έχει ένα εξασφαλισμένο έργο.
Η μέχρι πρότινος αθέατη πλευρά του έργου των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων και ζωνών έρχεται στο προσκήνιο με τα cluster που σχηματίζονται να επιτελούν έργο δισεκατομμυρίων δολαρίων τα οποία αποδίδονται στις τοπικές οικονομίες.