«Αμφισβήτηση»;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2025 04:01

«Τροχιοδεικτικές βολές» προς πάσα κατεύθυνση εξαπέλυσαν επώνυμα στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας που συμμετείχαν στη ναυτιλιακή Σύνοδο Κορυφής στην Αθήνα «Shaping the Future of Shipping» όσον αφορά στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη ναυτιλία. Αν και κατέστη κάτι περισσότερο από σαφές το γεγονός ότι η πρόεδρος της Ε.Ε.Ε, εκπροσωπώντας τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, ζήτησε να μην λαμβάνονται αποφάσεις για τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία είναι ενδεικτική του προβληματισμού που διακατέχει την ναυτιλιακή κοινότητα και τη γενεσιουργό αιτία αυτού του προβληματισμού. Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης οι πολιτικές και η νομοθεσία δεν πρέπει να υπονομεύουν το έργο και τη βιωσιμότητα της ασφάλειας σημειώνοντας πως αποφάσεις που λαμβάνονται στον ΙΜΟ πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ισορροπία μεταξύ των συμφερόντων των κρατών μελών του. Πρέπει, είπε, να βασίζονται σε μια πραγματική κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του κλάδου, του τι είναι εφικτό και του τι δεν είναι και για να γίνει αυτό, πρέπει να ενσωματώνουν τη θεσμική φωνή του κλάδου, κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη κατά τις πρόσφατες διαβουλεύσεις του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η ναυτιλία χρειάζεται ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό πλαίσιο που να αντανακλά τη φύση της, ένα πλαίσιο που να βασίζεται στον ρεαλισμό, να επιτρέπει τον ανταγωνισμό και να προάγει την καινοτομία είπε η πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. σημειώνοντας πως οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής δεν πρέπει να ρυθμίζουν τη ναυτιλία χωρίς τη ναυτιλία.
Τη «σκυτάλη» από την πρόεδρο της Ε.Ε.Ε. έλαβε η επόμενη πρόεδρος του μεγαλύτερου ναυτιλιακού Οργανισμού του κόσμου της BIMCO και αναπληρωτής γραμματέας του δ.σ της Ένωσης Ιωάννα Προκοπίου, η οποία αναρωτήθηκε πόσο ρεαλιστικοί είναι οι στόχοι του νέου κανονισμού του ΙΜΟ, όταν η μόνη διαθέσιμη επιλογή «συμμόρφωσης» είναι η καταβολή προστίμων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μάλιστα έθεσε δέσμη ερωτημάτων για το πως θα διαχειριστεί ο ΙΜΟ τα ποσά που θα συγκεντρωθούν ενώ έκρουσε και το κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι ένα περίπλοκο σύστημα όπως αυτό που συζητείται στον ΙΜΟ θα επιβαρύνει οικονομικά και γραφειοκρατικά τις ΜΜΕ του ναυτιλιακού τομέα, πολλές από τις οποίες θα αναγκαστούν να συγχωνευθούν ή να κλείσουν.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.