Κυρ06012025

Last updateΣαβ, 31 Μαϊ 2025 5pm

Δεν… υπάρχουν μεταλλεργάτες

0Brodosplit Fincantieri

Σημεία των καιρών...Στις ΗΠΑ ψάχνουν μεταλλεργάτες, και δεν βρίσκουν..., για να δουλέψουν μελλοντικά στα αμερικανικά ναυπηγεία που ο Donald Trump επιχειρεί να αναστήσει και στην Ασία ψάχνουν μεταλλεργάτες για να καλύψουν τις όλο και αυξανόμενες ανάγκες σε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό στον τομέα των ναυπηγήσεων και ναυπηγοεπισκευών.

Η εικόνα που έρχεται μέσα από τους αριθμούς είναι καθοριστική του τι συμβαίνει ή μάλλον για το τί συνέβη και οι ΗΠΑ έμειναν πίσω στις ναυπηγήσεις.
Νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Ινστιτούτο Ανοικτών Αγορών δείχνει ότι οι ΗΠΑ παράγουν μόλις το 0,13% των μεγάλων εμπορικών πλοίων στον κόσμο.
Το 1975, πριν από την κατάργηση των επιδοτήσεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, η ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ απασχολούσε 180.000 εργαζόμενους. Μέχρι το 2021, η ναυπηγική βιομηχανία είχε χάσει σχεδόν το 70% των ναυπηγείων της και το 45% του εργατικού δυναμικού της, δείχνει η έκθεση, υποστηρίζοντας μια πρόσφατη έρευνα που έδειξε ότι περισσότερο από το 80% των Αμερικανών θα ήθελαν να δουν περισσότερη μεταποίηση να μετακομίζει στην πατρίδα τους, και όμως η ίδια δημοσκόπηση έδειξε ότι λιγότερο από το 20% του πληθυσμού θα ήταν πρόθυμο να εργαστεί στον τομέα της μεταποίησης.
Βάζοντας την κλίμακα του πόσο πίσω είναι η αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία από τον ασιατικό αντίπαλό της, η Κίνα κατασκεύασε περισσότερα εμπορικά πλοία με βάση τη χωρητικότητα το 2024 από ό, τι τα ναυπηγεία των ΗΠΑ έχουν κατασκευάσει από το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου.
Ωστόσο, ο νόμος SHIPS for America στοχεύει σε 250 πλοία κατασκευασμένα στις ΗΠΑ για τον στρατηγικό εμπορικό στόλο έως το 2035. Όμως 250 πλοία σε χρονικό ορίζοντα 10 ετών θα είναι 25 πλοία που κατασκευάζονται ετησίως. Όταν οι Ασιατικές γιάρδες «παραδίδουν» σχεδόν ενάμιση πλοίο ημερησίως σύμφωνα με τις στατιστικές αναλύσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
Κοντά στην ίδια μοίρα των ΗΠΑ φαίνεται πως είναι και η Ευρώπη τα ναυπηγεία της οποίας έχουν αρκεστεί, εξ αιτίας των πολιτικών επιλογών που επηρέασαν τον τομέα στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, που όμως κινδυνεύουν να χάσουν και αυτή την αγορά καθώς ήδη η Κίνα εισήλθε δυναμικά σε αυτόν τον τομέα. Στην ΕΕ τέλος και σε μικρότερα ναυπηγεία κτίζονται εμπορικά πλοία μικρότερης δυναμικότητα στην tailor made λογική μικρότερων πολικοτήτων που δεν έχουν πρόσβαση, λόγω όγκου παραγγελιών, σε ασιατικές γιάρδες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter