Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Διπλού καυσίμου

rupoi ploion6

Σχεδόν το ήμισυ του συνόλου της χωρητικότητας νεότευκτων πλοίων στα βιβλία παραγγελιών των ναυπηγείων παγκοσμίως είναι έτοιμο για εναλλακτικά καύσιμα, σύμφωνα με μια ανασκόπηση ναυπηγικής στο τέλος του έτους από την Clarksons.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το 49% της τρέχουσας χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών προβλέπει για τις νεότευκτες μονάδες εναλλακτικά καύσιμα. Περισσότερο από το 80% όλων των boxships και των μεταφορέων αυτοκινήτων που παραγγέλθηκαν το 2023 είναι ικανά για διπλά καύσιμα και το ποσοστό αυξάνεται πολύ πάνω από το 90% όταν περιλαμβάνονται τα «έτοιμα» πλοία διπλού καυσίμου σε αυτές τις δύο κατηγορίες.
Το LNG πήρε το προβάδισμα στην παραγγελία «εναλλακτικών» καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας 220 πλοία συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών για μεταφορείς ΥΦΑ που τροφοδοτούνται με LNG. Επίσης 125 παραγγελίες όρισαν την μεθανόλη και τέσσερις νέες παραγγελίες θα είναι σε θέση να κάψουν αμμωνία.
Σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες τάσεις διάλυσης, η πρόοδος στο βιβλίο παραγγελιών σημαίνει ότι περίπου το ένα τέταρτο της συνολικής χωρητικότητας θα μπορούσε να είναι εναλλακτικό καύσιμο έως το 2030. Ωστόσο η διαθεσιμότητα καθαρών καυσίμων και η ανταγωνιστικότητα κόστους αποτελούν ξεχωριστό θέμα, όπως σημείωσε πρόσφατα η BIMCO.
Άλλες τεχνολογικές λύσεις κερδίζουν επίσης έδαφος, όπως η δέσμευση άνθρακα επί του σκάφους. Η Clarksons μετρά 31 πλοία που δοκιμάζουν επί του παρόντος κάποια μορφή δέσμευσης άνθρακα, συν άλλα 22 υπό παραγγελία.
Επίσης 420 υπάρχοντα πλοία εγκατέστησαν scrubbers πέρυσι, επιτρέποντάς τους να καταναλώνουν νόμιμα HFO και να εξοικονομούν περίπου 200 δολάρια ανά τόνο σε καύσιμα. Τα πλοία με δυνατότητα HFO αποτελούν τώρα περίπου το 27% της παγκόσμιας χωρητικότητας και περισσότερα είναι καθ' οδόν ενω πάνω από 320 νέες κατασκευές παραγγέλθηκαν με scrubbers πέρυσι.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter