Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Clarksons: Στα σκαριά 130 πλοία έτοιμα για αμμωνία και 6 έτοιμα για υδρογόνο

0fuel sampling 1

Τα βιβλία παραγγελιών «ξεσκόνισε» η Clarksons Research εστιάζοντας στο μείζονος σημασίας για την ναυτιλία θέμα των πράσινων καυσίμων για την πρόωση των πλοίων. Τα στοιχεία της μελέτης είναι αποκαλυπτικά. Το LNG και άλλα εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν το 4,5% του στόλου κατά την εξέταση της ολικής χωρητικότητας και το 44% του βιβλίου παραγγελιών, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research. Πρόκειται για μερίδιο ρεκόρ για παραγγελίες εναλλακτικών καυσίμων το 2022, αποτελούμενο από το 59% όλων των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ανά χωρητικότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2021 το 31,5% της χωρητικότητας των νεότευκτων πλοίων που παραγγέλθηκε ήταν σε θέση να λειτουργήσει με εναλλακτικά καύσιμα (479 μονάδες), από 211 παραγγελίες το 2020 και 46 παραγγελίες το 2016. Από το βιβλίο παραγγελιών, το 38,9% της χωρητικότητας πρόκειται να χρησιμοποιήσει LNG (781 μονάδες), το 2,2% να χρησιμοποιήσει υγραέριο (86 μονάδες) και το 4,3% να χρησιμοποιήσει άλλα εναλλακτικά καύσιμα [περίπου 260 μονάδες, συμπεριλαμβανομένης της μεθανόλης (42), του αιθανίου (11), των βιοκαυσίμων (5), του υδρογόνου (12) και της μπαταρίας/υβριδικής πρόωσης (c.200)].
Με τη μελλοντική εναλλακτικότητα έναντι της επιλογής καυσίμων να συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, υπάρχουν πλέον πάνω από 320 πλοία "έτοιμα για LNG" στο στόλο και 99 στο βιβλίο παραγγελιών, ενώ υπάρχουν 130 πλοία "έτοιμα για αμμωνία" και 6 πλοία "έτοιμα για υδρογόνο".
Τα scrubbers είναι πλέον τοποθετημένα σε περισσότερα από 4.838 πλοία του στόλου (συμπεριλαμβανομένης της εκκρεμούς μετασκευής), που ισοδυναμεί με το 24,9% του συνολικού GT. Επίσης η τοποθέτηση scrubber δέσμευσης άνθρακα βρίσκεται σε «πρώιμο στάδιο» και μόνο 19 σκάφη να το έχουν εγκαταστήσει.
Η ναυτιλία συνεισφέρει το 2,3% του παγκόσμιου CO2 εκπομπές (2008: ~1bnt CO2, 3% παγκοσμίως). Μετά από μια μείωση που σχετίζεται με τον Covid-19 και στη συνέχεια αυξάνεται, καθώς οι όγκοι συναλλαγών ανέκαμψαν, η Clarksons προβλέπει ότι οι εκπομπές θα παραμείνουν σταθερές το επόμενο έτος, καθώς ο αντίκτυπος της ταχύτητας και ενός αυξανόμενου «οικολογικού» στόλου εξισορροπεί οποιαδήποτε αύξηση του εμπορίου και της δραστηριότητας του στόλου. Η Clarksons εκτιμά ότι οι πολιτικές εκπομπών θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις ισορροπίες προσφοράς / ζήτησης μέσω αλλαγών στις πολιτικές ναύλωσης, τα επίπεδα διαλύσεων και, ειδικότερα, την επιτάχυνση με ανοδική μεταβλητότητα για τους ναύλους / ναυλώσεις. Όπως παρατηρεί, η μέση ταχύτητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι μειωμένη κατά 25% από το 2008.
Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ως % της χωρητικότητας του στόλου είναι ~ 10 % - το ποσοστό είναι 27,2 % για εμπορευματοκιβώτια, 7,0 % για φορτηγά μεταφοράς χύδην φορτίου και 4,5 % για δεξαμενόπλοια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter