Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θα «ροκανίσει» τα κέρδη των box ships η… απανθρακοποίηση

dolar 00

Ένα 8%-10% από τα κέρδη τους ενδέχεται να στερηθούν προσεχώς οι εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων οι οποίες ετοιμάζονται να γράψουν ένα ιδιαίτερα κερδοφόρο έτος. Αιτία του «ροκανίσματος» των κερδών η αναδιαμόρφωση των ανελαστικών δαπανών με βάση τα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η γενικευμένη προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλίας σύμφωνα με στοιχεία ανάλυσης του Drewry. Μεταξύ των βασικών ζητημάτων θα είναι το κόστος της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, όπου εκτός από τις δικές τους κεφαλαιουχικές δαπάνες και το κόστος έρευνας και ανάπτυξης, οι μεταφορείς θα αντιμετωπίσουν πρόσθετες δαπάνες που σχετίζονται με ρυθμιστικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών. Το πρώτο από αυτά θα είναι το σύστημα εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης , το οποίο θα δει τη σταδιακή εισαγωγή μιας αγοράς άνθρακα από το 2023. Σύμφωνα με τον διευθυντή ναυτιλιακών οικονομικών ερευνών του Drewry Nilesh Tiwary η επιβάρυνση του κόστους για τους μεταφορείς ως ποσοστό του ebit θα μπορούσε να αυξηθεί ακόμη περαιτέρω όταν οι πλοιοκτήτες πρέπει να παραδώσουν αρκετές άδειες CO2 για να καλύψουν το 45% των εκπομπών τους το 2024, το 70% το 2025 και το 100% το 2026 και στη συνέχεια.
Στην ανάλυση επίσης γίνεται λόγος για τις αυξητικές τάσεις στους ναύλους, των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων μεγέθους Panamax αλλά και των τιμών αγοράς μεταχειρισμένων εμπορευματοκιβωτίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter