Σαβ09202025

Last updateΣαβ, 20 Σεπ 2025 9am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παραγγελία για τέσσερα box ships με καύσιμο μεθανόλη έδωσε η Danaos Corporation

0danaos shipping 930Παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 7.200 TEU’s έκαστο έδωσε η Danaos Corporation στα ναυπηγεία Daehan στη Νότια Κορέα.

Ημερίδα της ΕΚΟ Ναυτιλίας της ΝΔ για την ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας

0ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ 3Η Ημερίδα που διοργάνωσε η Ειδική Κομματική Οργάνωση (Ε.Κ.Ο.) Ναυτιλίας Νέας Δημοκρατίας -με πολύτιμο αρωγό τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου- με θέμα την «Ψηφιακή Μετάβαση της Ναυτιλίας», έλαβε χώρα -σε ένα εξόχως εγκάρδιο κλίμα- στον φιλόξενο και εντυπωσιακό Πολυχώρο Πολιτισμού του Δήμου Παλαιού Φαλήρου, την Πέμπτη 7 Απριλίου 2022.

Τσίμπησαν οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια

deksamenoploiaΑνοδικά κινήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια με τα σύγχρονα suezmax πλοία με scrubber να κερδίζουν 106% άνοδο στους ναύλους σε εβδομαδιαία βάση κατά μέσο όρο, στα 31.000 δολ την ημέρα.

Ο Παναμάς μπορεί να γίνει η διπλωματική πύλη της Ελλάδας στη Λατινική Αμερική

0ΚώσταΟ Antonio Taquis, Διευθύνων Σύμβουλος της Panama Shipping και πρώην Πρέσβης του Παναμά στην Ελλάδα, μίλησε για τη ναυτιλία της Ελλάδας και του Παναμά, στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας: 2030-2040-Πλεονέκτημα της Ελλάδας τα στελέχη μας

nautiliadelphiΓια το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σε πάνελ του 7ου Delphi Economic Forum που πραγματοποιείται στους Δελφούς μεταξύ 6 – 9 Απριλίου υπό την Αιγίδα της Α.Ε της προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, οι Θανάσης Μαρτίνος, managing director της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Ιωάννα Προκοπίου, managing director της Prominence Maritime S.A, Σεμίραμις Παληού, CEO της Dianna Shipping Inc και πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Γιάννης Πλατσιδάκης, επίτιμος πρόεδρος της Intercargo, Γιάννης Θεοτοκάς, καθηγητής του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά, Γιώργος Καραγεωργίου, CEO της Olympic Shipping and Management S.A. Το πάνελ που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, συντόνισε ο Αντώνης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Ιδρύματος.

Ανοίγοντας τη συζήτηση για το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας ο Αντώνης Παπαδημητρίου ανέφερε: «Οι ερασιτέχνες μιλούν για στρατηγική, οι επαγγελματίες μιλούν για logistics» θέτοντας παράλληλα τα κρίσιμα ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει το πάνελ «Ποια θα είναι τα φορτία που θα κουβαλούν τα πλοία μας; Tι πλοια θα έχουμε; Ποιες θα είναι οι μηχανές; Πράγματα πρακτικά και ουσιαστικά» και σημειώνοντας χαρακτηριστικά για την ανανέωση του στόλου «Είναι 5000 τα ελληνόκτητα πλοία, αν την επόμενη δεκαετία πρέπει να ανανεωθούν τα 2000 μιλάμε για ένα τεράστιο ποσό που από κάπου πρέπει να χρηματοδοτηθεί».

Αισιόδοξη πως η ναυτιλία θα καταφέρει να μειώσει την εκπομπή ρύπων κατά 40% τα επόμενα χρόνια εμφανίστηκε η Σεμίραμις Παληού, «Το 90% των παγκόσμιων φορτίων μετακινείται δια θαλάσσης. Τα ρούχα που φοράτε, τα δημητριακά που τρώτε είτε σε πρώτη ύλη είτε σε τελικό προϊόν έχουν μεταφερθεί σε ένα πλοίο. Το 20% αυτών των πλοίων ανήκει σε ελληνικά χέρια. Η ναυτιλία είναι ο καλύτερος τρόπος μεταφοράς όλων αυτών των φορτίων. Χρησιμοποιούμε ψηφιακά μέσα για να μετράμε τους ρύπους μας. Σιγά σιγά υπάρχει και η ανανέωση του στόλου. Αποχωρούν τα πιο ρυπογόνα. Ο στόχος του 2030 είναι πάρα πολύ εφικτός και θα τα καταφέρουμε».

Η Ιωάννα Προκοπίου ανέφερε ότι παρά το γεγονός πως τόσο μεγάλο ποσοστό του παγκόσμιου φορτίου κινείται μέσω της ναυτιλίας, η τελευταία ευθύνεται μόλις για το 3% των εκπομπών ρύπων. Αναφέρθηκε στη σημασία της μείωσης εκπομπών ρύπων της ναυτιλίας, παράλληλα όμως κατέδειξε και το μέγεθος αυτής της διαδικασίας λέγοντας πως «η απανθρακοποίηση των πλοίων θα κοστίσει 3,2 τρις».

Πιάνοντας το νήμα, ο Γιάννης Πλατσιδάκης, επανέλαβε πως η ναυτιλία είναι ο λιγότερο επικίνδυνος τρόπος μεταφοράς φορτίων αλλά και πως πρέπει να εξασφαλιστεί πως θα παραμείνει βιώσιμη. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά: «Η ναυτιλία δεν έχει υποκατάστατο. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο όταν ο ναυλωτής χρησιμοποιεί το πλοίο να μπορεί να το κάνει με τον πιο αποδοτικό τρόπο». Ο επίτιμος πρόεδρος της Intercargo χαρακτήρισε «σημαντικό λάθος της παγκόσμιας ναυτιλίας» που δέχτηκε τους κανονισμούς IMO για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα. “Ήρθαν χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και η ναυτιλία είπε ότι οι στόχοι μπορούν επιτευχθούν. Ήταν επικοινωνιακό σφάλμα. Είχαμε ενοχικό σύμπλεγμα. Έπρεπε να πούμε ένα «αλλά».”

Για τη σημασία της ψηφιοποίησης των πλοίων αλλά και τις προκλήσεις της διαδικασίας μίλησε ο Γιώργος Καραγεωργίου: «Τι πρέπει να έχουμε για την ψηφιοποίηση; Ποιοτικά δεδομένα. Πρέπει να φτιάξουμε πλατφόρμες που θα αποθηκεύουν και θα διαχειρίζονται αυτά τα δεδομένα που θα είναι ιδιαίτερα ογκώδη» και συμπλήρωσε «χρειαζόμαστε κυβερνοασφάλεια ώστε κανείς να μην έχει πρόσβαση στα δεδομένα αυτά και κανείς να μην έχει πρόσβαση στα πλοία μας. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Έχει πολλές υποκατηγορίες».

Στις αλλαγές στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις που φέρνει η νέα γενιά πλοιοκτητών αλλά και τα εξειδικευμένα στελέχη που προσφέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρθηκε ο Γιάννης Θεοτοκάς. «Βλέπουμε πως εμφανίζονται σημαντικές διαφοροποιήσεις στο θέμα της οργάνωσης των εταιρειών. Είναι πια πολύ πιο οριζόντιες δομές με άμεση επικοινωνία. Το ιεραρχικό μοντέλο έχει υποχωρήσει. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα προσφέρει εξειδικευμένα στελέχη που μπορούν να στηρίξουν τη διαδικασία μετάβασης στο νέο περιβάλλον».

O managing director της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Θανάσης Μαρτίνος, εξήγησε ότι «η ελληνικότητα της ελληνικής ναυτιλίας προσδιορίζεται από τη διαχείριση, την ιδιοκτησία, τα πληρώματα και τη σημαία» και ανέφερε πως μόνο το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου κινείται υπό ελληνική, κυπριακή ή μαλτέζικη σημαία. «Η μεγαλύτερη σημαία στον ελληνόκτητο στόλο είναι η Λιβερία με δεύτερο τον Παναμά».

Τόνισε ακόμα πως «Το σύνολο των Ελλήνων εφοπλιστών διαχειρίζονται τα πλοία τους από την Ελλάδα. Άλλοι αναθέτουν τη διαχείριση σε τρίτους. Η Ελλάδα προσφέρει ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο. Αντίστοιχα θεσμικά πλαίσια υπάρχουν και σ' άλλα ανερχόμενα κέντρα όπως το Ντουμπάι και Σιγκαπούρη» σύμφωνα με τον ίδιο όμως το πλεονέκτημα της Ελλάδας «είναι τα στελέχη μας. Έχουν μεγαλύτερο κόστος αλλά είναι ευέλικτοι, γρήγοροι στις αποφάσεις τους και φιλότιμοι».

Ο Θανάσης Μαρτίνος πάντως δήλωσε επιφυλακτικός για το μέλλον της ναυτιλίας για δύο λόγους «Την εμμονή της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού με το ελληνικό πλαίσιο και την πρόσφατη τάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να χρησιμοποιεί την οικονομία για γεωπολιτικούς λόγους. Υπάρχει περίπτωση να μας πει η Ευρωπαϊκή Ένωση να σταματήσουμε τις εμπορικές σχέσεις με τη Ρωσία. Γι αυτό τα 2/3 είναι εκτός ελληνικών σημαιών».

Νέες κατευθυντήριες γραμμές για την εθνική μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων

0Green ship 696x464Το IMO-Norway GreenVoyage2050 δημοσίευσε έναν νέο οδηγό για την ανάπτυξη εθνικών σχεδίων δράσης (NAPs) για την αντιμετώπιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία.

Συνεχίζει τα «ψώνια» στην εφοδιαστική η CMA CGM

0GefcoΣυνεχίζει τα «ψώνια» στην εφοδιαστική η CMA CGM με την εξαγορά της Gefco που ειδικεύεται στην διακίνηση οχημάτων που παράγονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter