Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εγκαινιάστηκε το νέο car terminal του ΟΛΠ-COSCO

0Egkain

Εγκαινιάστηκε νωρίτερα σήμερα το νέο car terminal του ΟΛΠ-COSCO στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά που αυξάνει την δυναμικότητα του χώρου εναπόθεσης οχημάτων κατά 5.100 μονάδες γεγονός που αναβαθμίσει σημαντικά τον συγκεκριμένο τομέα δραστηριοτήτων του ΟΛΠ.

Tον Πρωθυπουργό και την Ελληνική Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε χαρακτηριστικά: «Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής, συνολικού ύψους 20.000.000 ευρώ και επέκτασης 40.000 τ.μ., συνιστά ένα σημαντικό επίτευγμα, γιατί ανοίγει νέες προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά. Ταυτόχρονα θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα άλλα και την ελκυστικότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας». Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε επίσης ότι «με την υλοποίηση αυτού του καθοριστικού έργου, επιβεβαιώνεται η στρατηγική προσήλωση της κυβέρνησης προς την ανάπτυξη και την καινοτομία. Παράλληλα ενισχύεται η πρωτοκαθεδρία της χώρας μας στον κόσμο της ναυτιλίας». Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόνισε ότι στόχος του Υπουργείου είναι να προωθηθεί η βιώσιμη αστική ανάπτυξη, η χρήση βιώσιμων μεθόδων μεταφοράς και να υιοθετηθούν προηγμένες τεχνολογίες επιδιώκοντας την ολοκλήρωση έργων με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι, σε κάθε διπλωματική επαφή και σε κάθε απόφαση, η κατεύθυνση και της Κυβέρνησης αλλά και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι η ενίσχυση του κράτους στο παγκόσμιο στερέωμα και η προώθηση πολιτικών που υπηρετούν τη βιωσιμότητα και τη πράσινη ανάπτυξη.
Απευθύνοντας χαιρετισμό ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε ότι «οι θετικές εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά είναι μία ουσιαστική συμβολή για την οικονομική ανάπτυξη προς όφελος όλων των Ελλήνων! Τη σημερινή επέκταση του car terminal του Λιμένα Ηρακλέους θα ακολουθήσουν πολύ περισσότερα έργα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της χώρας τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια. Η πολιτική που εφαρμόζουμε -συνολικά ως Κυβέρνηση και ως ΤΑΙΠΕΔ-για την αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας στα μεγαλύτερα ελληνικά λιμάνια, μόνο οφέλη θα δημιουργήσει για την Ελλάδα. Και δεν είμαστε παρά μόνο στην αρχή!».Όπως είπε ο Υπουργός, «η επέκταση αυτή είναι ένα ακόμη σημείο αναφοράς στην πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά. Ένα ακόμη βήμα στην προσπάθεια η Ελλάδα να γίνει κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια».
«Η πραγματικότητα εκδικήθηκε όσους πριν από 16 χρόνια -όταν η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα πρώτα βήματα να γίνει το Λιμάνι του Πειραιά, αυτό που είναι σήμερα, με την επένδυση της Cosco- έκαναν λόγο για ξεπούλημα του Λιμένα Πειραιώς», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας πως τα ίδια τα στοιχεία είναι αμείλικτα. Σήμερα, το Λιμάνι του Πειραιά είναι στην 4η θέση πανευρωπαϊκά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην 3η θέση ως προς τις κρουαζιέρες και στην 1η θέση ως προς τη διακίνηση επιβατών. Ενώ η οικονομική προστιθέμενη αξία της ΟΛΠ Α.Ε. εκτιμάται σε 1,56% του εθνικού ΑΕΠ. «Σήμερα ένα λιμάνι με πολύ περισσότερα διακινούμενα εμπορεύματα, πολύ περισσότερους επιβάτες, πολλές περισσότερες -και καλύτερα πληρωμένες- θέσεις εργασίας», σημείωσε.

Όπως διαβεβαίωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πολιτικές με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της χώρας. «Την επέκταση του car terminal του Λιμένα Ηρακλέους θα ακολουθήσουν πολύ περισσότερα έργα αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών της χώρας τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια. Όπως έγινε με τον Λιμένα Πειραιά... Όπως έγινε με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης... Το ίδιο πιστεύω θα συμβεί και μετά τις συμβάσεις παραχώρησης στην Ηγουμενίτσα, στο Ηράκλειο, στην Καβάλα, αλλά και στον Βόλο που ακολουθεί», κατέληξε ο υπουργός.
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε ότι η επέκταση του τερματικού σταθμού αυτοκινήτων του ΟΛΠ συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ελκυστικότητας του λιμένα ως κόμβου μεταφόρτωσης οχημάτων στη Μεσόγειο, τόνισε κατά την τελετή παράδοσης του έργου. Με την ολοκλήρωση του έργου αυξάνεται η συνολική έκταση του σταθμού σε 110.000 τ.μ. και δημιουργείται επιπλέον χώρος εναπόθεσης αυτοκινήτων, με συνολική χωρητικότητα στα 5.100 οχήματα, αναβαθμίζοντας το λιμάνι του Πειραιά.
Ακολούθησε ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Xiao Junzheng, ο οποίος αφού αναφέρθηκε στην επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα και στις διμερείς συμφωνίες που υπεγράφησαν για περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας σε πολλούς τομείς όπως μεταφορές, ναυτιλία, τεχνολογία, κα. στο πλαίσιο «Μια ζώνη, Ένας Δρόμος», προσέθεσε: Η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων φτάνοντας το 1,86 εκατ. οχήματα εκ των οποίων το 38% έγινε μέσω του Πειραιά, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο. Ηλεκτρικά οχήματα εισέρχονται πλέον στην ελληνική αγορά και φέτος το 2024 ηλεκτρικά λεωφορεία κινεζικής καταγωγής θα λειτουργήσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το έργο στον Πειραιά αναμφίβολα θα αναβαθμίσει περαιτέρω την εξυπηρέτηση των αυτοκινητοβιομηχανιών και αποτελεί εγγύηση για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού».
Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ, YU ZengGang μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το έργο αυτό είναι ορόσημο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για ολόκληρη την Ελλάδα. Έγινε με σεβασμό προς το περιβάλλον και με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας αλλά και η βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία του Πειραιά. Από το λιμάνι του Πειραιά το 2023 διακινήθηκαν 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, στην κρουαζιέρα καταγράφηκαν 760 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων με 1,5 εκατ. επιβάτες από τους οποίους το 62,7 % ήταν home porting (αποβιβάσεις – επιβιβάσεις) με τεράστιο όφελος για την ελληνική οικονομία και τουρισμό. Πέρυσι από τον Πειραιά διακινήθηκαν 400.000 οχήματα, και 16 εκατ. επιβάτες. Τα έσοδα του λιμανιού διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2016 φτάνοντας τα 220 εκατ. ευρώ. Η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον λιμένα Ηρακλέους εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ και στόχο έχει να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου και ένα από τα 5 μεγαλύτερα της Ευρώπης.
Το έργο
Το έργο ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουλίου 2023 και ησυγκεκριμένη επένδυση, ύψους 20 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠΟΛΠ 0,00%, οι οποίες έχουν συμφωνηθεί με το Ελληνικό Δημόσιο. Η επέκταση του Τερματικού Σταθμού Αυτοκινήτων, κατά περίπου 40.000 m2, προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού, αυξάνει τη συνολική έκταση του Σταθμού, και δημιουργεί επιπλέον χώρο εναπόθεσης, συνολικής χωρητικότητας 5.100 αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη επένδυση, για την οποία εργάστηκαν πάνω από 250 άτομα, θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή και θα βελτιώσει, περαιτέρω, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του λιμανιού, ως κόμβου μεταφόρτωσης, διαμετακόμισης και αποθήκευσης οχημάτων και τροχοφόρων εμπορευμάτων στη Μεσόγειο Θάλασσα, τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρειο Αφρική.
Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Αντώνης Βενιέρης καθώς και εκπρόσωποι ναυτιλιακών πρακτορείων.

Μώραλης: Είμαι υπέρ των επενδύσεων στο λιμάνι

Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, τόνισε:

«Επενδύσεις όπως είναι η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων- Λιμένας Ηρακλέους στο Κερατσίνι, αποτελούν προστιθέμενη αξία και για το λιμάνι και για τους δήμους του παραλιμένιου μετώπου και για τη χώρα. Οι επενδύσεις που υλοποιούνται στο λιμάνι είναι σημαντικές και γι΄ αυτόν τον λόγο το έχουν αναβαθμίσει κατά πολλές βαθμίδες σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ειδικά στους τομείς της διακίνησης εμπορευμάτων, επιβατών, αυτοκινήτων, αλλά και σε επίπεδο κρουαζιέρας. Σημασία έχει - και αυτός είναι ο στόχος των Δημάρχων του παραλιμένιου μετώπου - όλη αυτή η ανάπτυξη του λιμανιού και όλος αυτός ο πλούτος να διανέμεται και στις περιοχές του Πειραιά, έτσι ώστε να αναβαθμίσει τις ζωές των πολιτών και όσον αφορά εμένα, των κατοίκων του Δήμου Πειραιά.

Είμαι υπέρ των επενδύσεων στο λιμάνι, με την προϋπόθεση να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στα περιβαλλοντικά ζητήματα και στον ανθρώπινο παράγοντα, καθώς κυρίαρχή μας στόχευση είναι να ζουν οι δημότες μας υπό καλύτερες συνθήκες γύρω από το λιμάνι του Πειραιά.

Σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή τη λογική κινείται άλλωστε και η δική μου συμμετοχή και παρουσία στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ : αφενός να προωθούμε τις επενδύσεις που είναι χρήσιμες και επωφελείς, καθώς δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου - και αυτό είναι το πιο σημαντικό-να προασπιζόμαστε τα περιβαλλοντικά και άλλα ζητήματα για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των Πειραιωτών και την εύρυθμη λειτουργία της πόλης του Πειραιά».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter