Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Με επίκεντρο το master plan

0ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ Ι ΙΙΙ

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και παράδοση ψηφίσματος στο υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησαν σήμερα το πρωί, φορείς της Ναυπηγοεπισκευής, που αντιτίθενται στην ανάπτυξη ναυπηγείου από την ΟΛΠ-COSCO στην επισκευαστική ζώνη ευθύνης του Οργανισμού. Να σημειωθεί ότι το ΣτΕ «γνωμοδότησε» θετικά έναντι της προσφυγής που είχε ασκηθεί κατά της πρόθεσης του ΟΛΠ αναπέμποντας ουσιαστικά το αίτημα του ΟΛΠ προς επανεξέταση από το υπουργείο Ανάπτυξης. Χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης ερωτηθείς σχετικά επανέλαβε ότι η έγκριση του αναθεωρημένου master plan στο λιμάνι του Πειραιά δεν περιλαμβάνει την ανάπτυξη ναυπηγείου στο Πέραμα σημειώνοντας ότι θέση του υπουργείου είναι ξεκάθαρη και σαφής. Το γεγονός πάντως ότι η Κινεζική πλευρά διατηρεί «σιγή ιχθύος» επι του θέματος έχει πυροδοτήσει σενάρια για τις επόμενες κινήσεις τα περισσότερα των οποίων συγκλίνουν στην «άποψη» ότι η Κινεζική πλευρά πιθανώς θα διαπραγματευτεί τη μη ανάπτυξη του ναυπηγείου αλλά την ανάπτυξη του 4ου προβλήτα που θεωρείται καθοριστικής σημασίας όχι μόνο για την διατήρηση της πρωτιάς στην κατάταξη των λιμένων της Μεσογείου αλλά και την διεκδίκηση μίας εκ των τριών πρώτων θέσεων της ευρωπαϊκής κατάταξης. Να σημειωθεί ότι προ του «αδιεξόδου» το Ε.Β.Ε.Π. σε πρόσφατη σχετικά τοποθέτησή του τάχθηκε υπέρ της διεξαγωγής διαλόγου, στον οποίο θα πρέπει να λάβουν μέρος τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, η ΟΛΠ- COSCO και πρωταρχικά οι αρμόδιοι φορείς, που εκφράζουν το σύνολο των επιχειρήσεων του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα. Να σημειωθεί ότι το Ε.Β.Ε.Π. στην εν λόγω τοποθέτησή του μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της ναυπηγοεπισκευής στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο αποτελούσε και αποτελεί το ζητούμενο για το σύνολο των επιχειρήσεων στο Επιμελητήριο, αλλά και σε άλλους φορείς, που σχετίζονται με τις εξειδικευμένες δραστηριότητες και δεξιότητες, που αναπτύχθηκαν διαχρονικά στο λιμάνι του Πειραιά. Μάλιστα ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, στη συγκεκριμένη τοποθέτηση, είχε επισημάνει «πως σε μια εποχή, που η χώρα έχει εισέλθει, παρά την πανδημία, σε τροχιά επανεκκίνησης της οικονομίας, η εξεύρεση κοινής γραμμής πλεύσης για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης πρέπει να αποτελέσει το επίκεντρο, ώστε οι όποιες επενδύσεις από πλευράς ΟΛΠ-COSCO, ναι μεν να διατηρήσουν την βιωσιμότητα τους, αλλά και οι ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και τα μικρά ναυπηγεία να έχουν «ανοικτή πρόσβαση» στην αποκλειστική δραστηριότητα τους».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter