Σιδηροδρομικώς προς… την Κίνα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2025 13:09
Ενώ το θέμα της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού άξονα του μεταξιού εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο συζητήσεων για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης το λιμάνι της Βενετίας έκανε την έκπληξη εγκαινιάζοντας μια υπηρεσία που συνδέει το ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής της Volkswagen, που βρίσκεται στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, με κινεζικά λιμάνια. Τα οχήματα που παράγονται στη Μπρατισλάβα θα μεταφέρονται με τρένο στον τερματικό σταθμό Tencara, που βρίσκεται στο τέλος του νότιου βιομηχανικού καναλιού στο Porto Marghera. Στη συνέχεια θα φορτώνονται σε πλοία των Glovis και Cosco, με προορισμό την Κίνα.
Η υπηρεσία θαλάσσιας γραμμής για τη Volkswagen ξεκινά με μια κλήση πλοίου κάθε 15 ημέρες, με στόχο να φτάσει σε ένα πλήρες πρόγραμμα έως τον Ιανουάριο του 2026, με ένα πλοίο την εβδομάδα και περίπου 20 τρένα να φτάνουν κάθε εβδομάδα.
Σε πλήρη χωρητικότητα, αναμένεται εκτιμώμενος ετήσιος όγκος διαμετακόμισης περίπου 100.000 οχημάτων μέσω του λιμανιού της Βενετίας.
Πάνω από το 90% της μεταφοράς οχημάτων πραγματοποιείται με τρένο, προσφέροντας σημαντικά οφέλη όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2. Ο χρόνος διέλευσης της γραμμής μεταξύ Βενετίας και Άπω Ανατολής είναι περίπου 30 ημέρες.
Ένας νέος χώρος, που προηγουμένως καταλαμβανόταν από εγκαταλελειμμένες περιοχές, είναι πλέον λειτουργικός, συνδεδεμένος με το σιδηροδρομικό δίκτυο και μετατράπηκε για λειτουργίες εφοδιαστικής.
Αυτό το επίτευγμα διευκολύνθηκε από την Απλοποιημένη Ζώνη Logistics (ZLS), που ιδρύθηκε στο Porto Marghera για την απλούστευση των τελωνειακών και διοικητικών διαδικασιών, προωθώντας τη δημιουργία νέων δραστηριοτήτων παραγωγής και εφοδιαστικής. Το ZLS μείωσε σημαντικά τους χρόνους αναμονής για άδειες που σχετίζονται με αυτές τις νέες δραστηριότητες.
