Σαβ10112025

Last updateΣαβ, 11 Οκτ 2025 10am

Επιβολή λιμενικών τελών σε αμερικανικά πλοία ανακοίνωσε η Κίνα

0Κοντεινεράδικο

Την επιβολή λιμενικών τελών στα Κινεζικά λιμάνια σε αμερικανικά πλοία που θα καταπλέουν σε αυτά ανακοίνωσε το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας λίγα 24ωρα πριν οι ΗΠΑ αρχίσουν να εισπράττουν λιμενικά τέλη για πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας ή κατασκευής.

Τα τέλη είναι σε μεγάλο βαθμό συμβολικά με βάση το μικρό μέγεθος του εμπορικού ναυτικού των ΗΠΑ, αλλά είναι άλλο ένα tit-for-tat στις μάχες μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών. Τα λιμενικά τέλη για τα πλοία ξεκινούν ένα μήνα πριν από τη λήξη της τελευταίας παράτασης των δασμών και καθώς οι δύο πλευρές συνεχίζουν να διαπραγματεύονται νέες εμπορικές συμφωνίες. Η κυβέρνηση Τραμπ ανακοίνωσε και στη συνέχεια απέσυρε τους προτεινόμενους υψηλούς δασμούς σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές στις ΗΠΑ, καθώς επιδιώκει να ασκήσει πίεση για μια νέα εμπορική συμφωνία.
Η Κίνα άλλαξε πρόσφατα τους ναυτιλιακούς κανονισμούς της και χθες, 10 Οκτωβρίου, εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών είπε ότι η πρακτική των ΗΠΑ αγνοεί τα γεγονότα και ότι το πρόγραμμα USTR εκθέτει πλήρως τη μονομερή και προστατευτική φύση του χαρακτηρίζοντας αυτό ότι είναι σαφώς μεροληπτικό. Η κίνα έχει επισημάνει ότι τα τέλη που θα επιβληθούν από τις Ηνωμένες Πολιτείες, παραβιάζουν σοβαρά τις σχετικές αρχές του διεθνούς εμπορίου και τη Συμφωνία Θαλάσσιας Ναυτιλίας Κίνας-ΗΠΑ και προκαλούν σοβαρή ζημιά στο θαλάσσιο εμπόριο μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών.

Τα Κινεζικά τέλη

Η απάντηση είναι ένα πρόγραμμα τελών που ξεκινά την ίδια ημέρα με τα λιμενικά τέλη του USTR, στις 14 Οκτωβρίου, που επιβάλλονται σε πλοία που ανήκουν ή λειτουργούν από αμερικανικές επιχειρήσεις. Ορίζει το συμφέρον των ΗΠΑ ως 25% μετοχικό κεφάλαιο στην εταιρεία γεγονός που συμπαρασύρει στην υπόθεση των τελών και όσες εταιρίες περιλαμβάνουν αμερικανικά ποσοστά . Τα τέλη ισχύουν επίσης για όλα τα πλοία που κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες ή φέρουν τη σημαία των ΗΠΑ.
Τα τέλη ξεκινούν από 400 RMB ανά καθαρό τόνο το 2025 και αυξάνονται ετησίως κάθε Απρίλιο σε 1,120 RMB ανά καθαρό τόνο το 2028. Με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα τέλη θα ξεκινούσαν από περίπου 56 $ ανά τόνο και θα αυξάνονταν στα 157 $ τα επόμενα τρία χρόνια. Το πρόγραμμα των ΗΠΑ, αντίθετα, είναι 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο για πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας ή εκμετάλλευσης και το υψηλότερο από 18 δολάρια ανά καθαρό τόνο ή 120 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο για πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα και λειτουργούν από ξένες εταιρείες.
Η Κίνα αντέγραψε τη δομή του προγράμματος των ΗΠΑ. Και οι δύο πλευρές επιβάλλουν το τέλος μόνο στο πρώτο λιμάνι κατάπλου και περιορίζουν τα τέλη σε πέντε ταξίδια ετησίως. Οι ΗΠΑ έχουν άλλες εξαιρέσεις, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που φτάνουν με έρμα για να φορτώσουν τις εξαγωγές των ΗΠΑ.
Η Alphaliner έχει εκτιμήσει ότι μόνο οι μεγάλες γραμμές εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέλη στις ΗΠΑ το 2026, αν και φαίνεται ότι πολύ λιγότερα πλοία θα επιβαρυνθούν με το «ειδικό λιμενικό τέλος» της Κίνας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter