Σαβ08092025

Last updateΠαρ, 15 Αυγ 2025 7am

Με 20% έως 30% η COSCO

0panama canal

Η πολιτική «διελκυστίνδα» γύρω από τους ελέγχους των λιμανιών στη Διώρυγα του Παναμά και το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο 41 λιμενικών επιχειρήσεων της CK Hutchison παγκοσμίως συνεχίζεται με την Κίνα να ασκεί πίεση και τις ΗΠΑ να επαναλαμβάνουν τη θέση τους να τερματίσουν την παραχώρηση του Παναμά.
Η Cosco, η οποία είναι ήδη ένας μεγάλος φορέας εκμετάλλευσης λιμένων, βλέπει τουλάχιστον 20 έως 30% μερίδιο της συμφωνίας, σύμφωνα με νέο δημοσίευμα στους Financial Times. Η F.T. επικαλείται δύο ανώνυμες πηγές που δήλωσαν ότι η Κίνα επέτρεψε στην Cosco να εισέλθει στις συνομιλίες μόνο για να διατηρήσει την επιρροή της στη συμφωνία. Η Κίνα έχει καταστήσει σαφές ότι η θέση της είναι ότι μια κινεζική εταιρεία πρέπει να είναι μέρος της συμφωνίας για την προστασία των κινεζικών εμπορικών συμφερόντων.
Οι Financial Times αναφέρουν ότι συζητούνται διάφορες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας η Cosco να συμμετάσχει στη μία συμφωνία που αποκτά τα 41 παγκόσμια λιμάνια της Hutchison εκτός Κίνας και αποκλείει τους δύο τερματικούς σταθμούς στον Παναμά. Η αρχική συμφωνία προέβλεπε παράλληλες συμφωνίες, μία για τα 41 λιμάνια, η οποία πιστεύεται ότι καθοδηγείται από την MSC Terminal Investments (TiL), ενώ η δεύτερη συμφωνία, με επικεφαλής την BlackRock και με την MSC ως επενδυτή μειοψηφίας, θα αποκτήσει την Panama Ports Company, η οποία εκμεταλλεύεται τους τερματικούς σταθμούς στο Balboa και το Cristobal βάσει μακροπρόθεσμων παραχωρήσεων.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζει να παρακολουθεί τις εξελίξεις. Η CMA CGM επιβεβαίωσε ότι θα ενδιαφερόταν για ορισμένα από τα περιουσιακά στοιχεία και η Maersk δήλωσε ότι παρακολουθεί επίσης στενά τη συμφωνία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter