Σαβ06142025

Last updateΣαβ, 14 Ιουν 2025 10am

«Μπούκωσαν» τα λιμάνια στη Β. Ευρώπη

0Containers stacked

Τα εμπορικά λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη αντιμετωπίζουν την πιο παρατεταμένη λειτουργική κρίση τους από την πανδημία, με τη συμφόρηση και τις καθυστερήσεις να κλιμακώνονται σε Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο και Bremerhaven.

Η κατάσταση είναι κρίσιμη και παράγοντες της λιμενικής βιομηχανίας προειδοποίησαν για ένα «θερμό» καλοκαίρι. Η κατάσταση είναι τέτοια που η Maersk ανακοίνωσε ότι θα παραλείψει εντελώς το Ρότερνταμ από την υπερατλαντική υπηρεσία TA5 από τις 25 Ιουνίου.
Στην Αμβέρσα, αξιωματούχοι έχουν περιγράψει την τρέχουσα κατάσταση ως «τη χειρότερη συμφόρηση από τον COVID-19», με τους χρόνους παραμονής να υπερβαίνουν πλέον τις οκτώ ημέρες και τη χωρητικότητα των τερματικών σταθμών στα όριά της.
Το Ρότερνταμ αντιμετωπίζει αναστάτωση σε επίπεδο κρίσης, με απεργίες στους τερματικούς σταθμούς APM Maasvlakte II και καθυστερήσεις φορτηγίδων εσωτερικής ναυσιπλοΐας έως και 48-56 ώρες. Οι χερσαίες μεταφορές παρεμποδίζονται περαιτέρω από την εξαιρετικά χαμηλή στάθμη των υδάτων του ποταμού Ρήνου, η οποία περιορίζει τις κινήσεις φορτηγίδων, ενώ το κλείσιμο των σιδηροδρόμων και τα κατασκευαστικά έργα προκαλούν πρόσθετα σημεία συμφόρησης. Αναλυτές του κλάδου προειδοποιούν ότι οι διαταραχές είναι πιθανό να συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο, με τις πιέσεις της περιόδου αιχμής να αναμένεται να επεκτείνουν τις καθυστερήσεις και να διογκώσουν περαιτέρω το κόστος.

Το κερασάκι στην τούρτα

Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν επιλέξει ρότες με τον περίπλου της Αφρικής οι οποίες καταλήγουν στα λιμάνια της Β. Ευρώπης αλλά και της Δυτικής Μεσογείου οι εναλλακτικές που είχαν πέσει στο «τραπέζι» μετά την εκεχειρία των Χούθι για διελεύσεις από την Ερυθρά με στόχο οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων να προωθηθούν από λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αποσύρθηκαν εν ριπή οφθαλμού με την προειδοποίηση των Χούθι ότι αν δεχθεί πλήγμα το Ιράν θα άρουν την εκεχειρία. Το γεγονός αυτό εκτιμάται ότι θα χειροτερέψει κατά πολύ τη κατάσταση καθώς κινδυνεύουν να μείνουν εκτός και λιμάνια στον Κόλπο του Άντεν.

Ο Lars Jensen, ο οποίος καλύπτει τη ναυτιλιακή κρίση της Ερυθράς Θάλασσας από την πρώτη μέρα τους τελευταίους 18 μήνες, σημείωσε μέσω LinkedIn ότι οι κίνδυνοι μερικού κλεισίματος των Στενών του Ορμούζ, θα μπορούσαν να δουν τις τιμές του πετρελαίου να αυξάνονται περαιτέρω και να οδηγήσουν τις παγκόσμιες γραμμές εμπορευματοκιβωτίων να αποφύγουν την περιοχή, επιλέγοντας με τη σειρά τους να μεταφορτώσουν κιβώτια εκτός της Μέσης Ανατολής γεγονός που οδηγεί σε αύξηση του κινδύνου συμφόρησης των ευρύτερων ασιατικών λιμένων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter