«Φρεσκάρει» την λιμενική του πολιτική το Ηνωμένο Βασίλειο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 07 Ιουνίου 2025 17:47

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασε ένα νέο σύνολο προτεινόμενων μεταρρυθμίσεων για την ευθυγράμμιση του λιμενικού τομέα της με μελλοντική ανάπτυξη. Ο υπουργός Ναυτιλίας Mike Kane παρουσίασε στο κοινοβούλιο την Τετάρτη 4 Ιουνίου ένα σχέδιο τροποποιημένης δήλωσης εθνικής πολιτικής για τους λιμένες (NPSP) και ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση που θα ολοκληρωθεί στις 29 Ιουλίου για το έγγραφο του σχεδίου.
Η κυβέρνηση θέλει ένα ρεύμα αναθεώρησης του NPSP που εγκρίθηκε το 2012, τονίζοντας ότι προκύπτουν νέες προτεραιότητες υποδομής σε λιμάνια σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι προτεινόμενες αναθεωρήσεις αποσκοπούν στον εξορθολογισμό της διαδικασίας σχεδιασμού των λιμένων και στην επιτάχυνση των διαδικασιών έγκρισης. Αυτό θα περιλαμβάνει τη σαφή περιγραφή των υφιστάμενων αναγκών για λιμενικές εγκαταστάσεις και τον τρόπο σχεδιασμού των εφαρμογών ώστε να πληρούν τις πλέον πρόσφατες απαιτήσεις για την αποφυγή καθυστερήσεων στη διαδικασία.
Αυτά τα σχέδια συνδέονται με ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένου του νομοσχεδίου για τον σχεδιασμό και τις υποδομές, και θα δουν τα λιμάνια να προχωρούν περαιτέρω και ταχύτερα με εμπορικά έργα. Οι μεταρρυθμίσεις έρχονται σε μια εποχή που το Ηνωμένο Βασίλειο επενδύει σε αναβαθμίσεις υποδομών στα μεγάλα λιμάνια του.
Τον περασμένο μήνα, το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε μια επένδυση 47 εκατομμυρίων δολαρίων στο λιμάνι του Λίβερπουλ για την ανάπτυξη ενός νέου τερματικού σταθμού βαθέων υδάτων. Άλλο 1 δισεκατομμύριο δολάρια επενδύεται στο λιμάνι του Tyne για την ανάπτυξη υπερσύγχρονων υποδομών.
Προβλέψεις
Παράλληλα με τις προτάσεις, η κυβέρνηση δημοσίευσε επίσης τις προβλέψεις ζήτησης λιμενικών εμπορευματικών μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, αποκαλύπτοντας την ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για τον τομέα της ναυτιλίας. Οι προβλέψεις καλύπτουν τα έτη 2024 έως 2050. Προβλέπει ότι η λιμενική κίνηση του Ηνωμένου Βασιλείου θα αυξηθεί κατά 1,2% έως το 2035 και κατά 7,8% έως το 2050. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση από 420,6 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε 425,8 εκατομμύρια τόνους το 2035 και σε 453,5 εκατομμύρια τόνους το 2050.
Η ανάπτυξη θα προέλθει κυρίως από φορτία ro-ro, εμπορευματοκιβώτια και ξηρά χύδην φορτία. Ωστόσο, η διακίνηση υγρών χύδην προβλέπεται να μειωθεί σημαντικά, κατά 63,3%, από 169,3 εκατομμύρια τόνους το 2023 σε 62,1 εκατομμύρια τόνους το 2050. Η μείωση είναι πιθανό να προέλθει από τη μετάβαση στο καθαρό μηδέν που επηρεάζει το αργό πετρέλαιο και τα προϊόντα πετρελαίου.