Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οι Χούθι «απειλούν» το τσάι των Βρετανών και το εξαγωγικό εμπόριο

0bulk carrier

Σοβαρότερα των αρχικών εκτιμήσεων είναι τα προβλήματα για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Βρετανίας εξ αιτίας της κατάστασης που επικρατεί στην Ερυθρά Θάλασσα. Δύο από τους μεγαλύτερους προμηθευτές τσαγιού της Βρετανίας, η Tetley και η Yorkshire Tea, ανακοίνωσαν ότι παρακολουθούν στενά τις αλυσίδες εφοδιασμού τους για τυχόν διαταραχές με τους πελάτες να αναφέρουν μειωμένα αποθέματα τσαγιού σε σούπερ μάρκετ σε ολόκληρη τη Βρετανία. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το τσάι είναι ευάλωτο στη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η αλυσίδα εφοδιασμού τσαγιού είναι ένα πολύπλοκο παγκόσμιο δίκτυο, στο οποίο συμμετέχουν παραγωγοί, μεταποιητές, δημοπρασίες και χονδρέμποροι, συσκευαστές, διανομείς και λιανοπωλητές. Η Βρετανία εισάγει κυρίως μη επεξεργασμένο τσάι από χώρες της νότιας Ασίας και της ανατολικής Αφρικής. Αυτό το τσάι στη συνέχεια συσκευάζεται και αναμειγνύεται εντός της Βρετανικής επικράτειας τόσο για εγχώριες όσο και για εξαγωγικές αγορές. Μόνο περίπου το 10% του συσκευασμένου τσαγιού που πωλείται στη Βρετανία παρέχεται από εταιρείες από το εξωτερικό. Αλλά το τσάι είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που πρέπει να παγιδευτούν στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η διακοπή επηρεάζει τις προμήθειες και σε διάφορους άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου - και θα μπορούσε να αποδειχθεί δαπανηρή.
Πάνω από το 50% των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Βρετανίας έχουν αισθανθεί τον αντίκτυπο της διακοπής που προκαλείται από τη βία σε κρίσιμες εμπορικές οδούς κατά μήκος της Ερυθράς Θάλασσας. Το Βρετανικό Εμπορικό Επιμελητήριο (BCC) συγκέντρωσε ενδεικτικά στοιχεία από περισσότερες από 1.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως εκείνες με λιγότερους από 250 υπαλλήλους. Διαπιστώθηκε ότι περίπου το 37% των επιχειρήσεων που εκτείνονται σε διάφορους τομείς αντιμετώπισαν σημαντικές επιπτώσεις λόγω των συνεχιζόμενων γεγονότων στην Ερυθρά Θάλασσα. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες ανέφεραν το αυξημένο κόστος ως το επίκεντρο των προκλήσεων τους, με ορισμένες να αναφέρουν αύξηση 300% στο κόστος ενοικίασης εμπορευματοκιβωτίων μετά τη διακοπή. Η κατάσταση που επικρατεί στην Ερυθρά Θάλασσα από τα τέλη του 2023 με τις επιθέσεις των Χούθι κατά των εμπορικών πλοίων αν συνεχιστεί για πολύ περισσότερο του πρώτου εξαμήνου, η πίεση θα αρχίσει να αυξάνεται στις επιχειρήσεις, προειδοποίησε το BCC.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter