Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ανησυχεί ο ESPO για τις επιπτώσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια από την κρίση στην Ερυθρά

0ESPO5

Την ανησυχία του για τις επιπτώσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια από την κλιμάκωση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εξέφρασε ο ESPO.

Σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει ότι μετά τις σοβαρές επιθέσεις σε πλοία, κυρίως - αλλά όχι μόνο - πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στην Ερυθρά Θάλασσα από το κίνημα των Χούτι, οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφάσισαν να ανακατευθύνουν τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προκειμένου να αποφευχθούν οι κίνδυνοι επιθέσεων τόσο των πλοίων όσο και του πληρώματος. Με αυτές τις επιθέσεις, οι αντάρτες παρεμποδίζουν σοβαρά την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η οποία είναι μια στρατηγική πλωτή οδός και η ταχύτερη ναυτιλιακή οδός μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η αναδρομολόγηση προσθέτει άλλα 3.000-3.500 ναυτικά μίλια (6.000 χιλιόμετρα) σε αυτή τη διαδρομή και μπορεί να κάνει το ταξίδι Ασίας-Ευρώπης 8 έως 15 ημέρες περισσότερο, ανάλογα με το ναυτιλιακό τμήμα.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) συμμερίζεται πλήρως τις ανησυχίες των ναυτιλιακών εταιρειών για την ασφάλεια και την ανάγκη προστασίας των πληρωμάτων και αποφυγής κάθε κινδύνου επίθεσης στα πλοία. Οι λιμένες της Ευρώπης υπογραμμίζουν τις έντονες ανησυχίες τους σχετικά με αυτή την κλιμακούμενη κατάσταση, η οποία προκαλεί επίσης σημαντικές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και υπάρχει κίνδυνος να παρεμποδίσει βραχυπρόθεσμα τις έγκαιρες παραδόσεις σε ορισμένους κλάδους. Επιπλέον, τα λιμάνια βλέπουν τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνονται απότομα και να φτάνουν ξανά στα εξαιρετικά υψηλά ποσοστά που εφάρμοζαν οι ναυτιλιακές εταιρείες κατά τη διάρκεια του COVID.
«Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα θέτει σε κίνδυνο τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ, η οποία είναι η κύρια θαλάσσια αρτηρία που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη. Αυτή η κρίση δημιουργεί για άλλη μια φορά σημαντικές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και προσθέτει ένα στοιχείο αβεβαιότητας σε ένα ήδη πολύ δύσκολο γεωοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον. Οι μακρύτερες διαδρομές και η πιθανή αναδιοργάνωση των προσεγγίσεων στην Ευρώπη θα επηρεάσουν τους λιμένες, οι οποίοι πρέπει να προσαρμοστούν και να είναι ευέλικτοι με σκοπό τη διατήρηση της λειτουργίας των αλυσίδων εφοδιασμού. Στην περίπτωση του Ever Given, αντιμετωπίσαμε ένα ατυχές ατύχημα και η λύση εξαρτιόταν από την τεχνική και επιχειρησιακή εμπειρογνωμοσύνη. Τώρα, αντιμετωπίζουμε ένα γεωπολιτικό εμπόδιο μιας σημαντικής εμπορικής διαδρομής, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη και απρόβλεπτη την επίλυσή της», ανέφερε ο Zeno D'Agostino, πρόεδρος του ESPO.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter