Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ηλεκτροδότηση κρουαζιερόπλοιων: Προσεχώς…

0Shore power

Τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας «ηγούνται» της κούρσας επι ελληνικού εδάφους για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων παροχής ηλεκτρικής ισχύος σε κρουαζιερόπλοια από τη ξηρά όπως αναφέρθηκε μεταξύ άλλων χθες στο πλαίσιο εσπερίδας, που διοργάνωσε η ΕΕL, με θέμα την απανθρακοποίηση στις συνδυασμένες μεταφορές. Η αναφορά του διευθύνοντα συμβούλου του Ο.Λ. Ηρακλείου Μηνά Παπαδάκη στις προσπάθειες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του λιμένα, που «φιλοξενεί» σημαντικό αριθμό κρουαζιερόπλοιων αποτέλεσε την αφορμή για συζήτηση, μεταξύ των άλλων, επι του συγκεκριμένου ζητήματος για να αποκαλυφθεί ότι επι του συνόλου των ευρωπαϊκών λιμένων υπάρχουν μόνο έντεκα παροχές ηλεκτρικής ενέργειας για κρουαζιερόπλοια και πολύ σύντομα θα γίνουν δεκατρείς καθώς Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο κινούνται προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της σχετικής υποδομής. Ωστόσο καταγράφηκε ο έντονος προβληματισμός τόσο για τα μεγέθη της ηλεκτρικής ισχύος που θα πρέπει να διαθέτουν τα μεγάλα κυρίως εμπορικά λιμάνια για να καλύψουν την ζήτηση μελλοντικά αλλά και για το γεγονός ότι η παραγωγή αυτής της ηλεκτρικής ισχύος, με ελάχιστες εξαιρέσεις λιμένων της Ολλανδίας, παράγεται με συμβατικές μεθόδους ηλεκτροπαραγωγής σήμερα και ελαχιστότατα από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Μάλιστα ο κ. Παπαδάκης αποκάλυψε ότι στους άμεσους σχεδιασμούς του λιμένα Ηρακλείου είναι η τοποθέτηση σε τμήμα του λιμενοβραχίονα του λιμένα συσκευών που αξιοποιεί την κυματική κινητικότητα για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος η οποία μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί για να καλύψει μέρος των αναγκών σε ηλεκτρική ισχύ για τις ανάγκες του λιμένα ο οποίος ήδη τρέχει πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας. Από την πλευρά της η διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), Μαρία Δεληγιάννη, τόνισε ότι στην πλειοψηφία του ο στόλος των κρουαζιερόπλοιων έχει υιοθετήσει την φιλοσοφία της χρήσης φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και διαθέτει «υποδοχές» για την ηλεκτροδότηση από τα λιμάνια τα οποία όπως και προαναφέρθηκε δεν διαθέτουν. Γεγονός που είχε επιβεβαιώσει και ο Άντζελο Καπούρο με αφορμή τον πρώτο για το 2023 κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου ‘MSC Musica‘ στο λιμάνι του Πειραιά σημειώνοντας ότι όλα τα κρουαζιερόπλοια της MSC διαθέτουν υποδοχές για παροχή από την ξηρά ηλεκτρικής ισχύος.
Ένα άλλο στοιχείο προβληματισμού που καταγράφηκε αφορούσε στο αυτό καθ’ αυτό κόστος της επένδυσης των λιμένων για τέτοια συστήματα αλλά και σε ΑΠΕ καθώς ήδη τα κόστη έχουν εξακοντιστεί σε δυσθεώρητα ύψη τόσο εξ αιτίας της ζήτησης για ΑΠΕ μετά τον πόλεμο Ρωσίας Ουκρανίας αλλά και για το γεγονός ότι η παραγόμενη ισχύς από αυτές, προς ώρας δεν είναι φθηνότερη άλλων επιλογών με τη συζήτηση για το θέμα των καυσίμων, με επίκεντρο το υδρογόνο, να μην έχουν τελεσιδικήσει.
Τέλος καταγράφηκε επίσης και ο προβληματισμός για το ποιος θα είναι τελικά εκείνος που θα κληθεί να «βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη» για να πληρώσει την απανθρακοποίηση στη ναυτιλία και τις μεταφορές αλλά και τη βιομηχανία με όλους τους συμμετέχοντες στη συζήτηση να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο τελικός καταναλωτής με τον ένα ή το άλλο τρόπο θα την πληρώσει...

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter