Short sea «κόντρες» και στην Ασία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2025 17:15

Δεν είναι μόνο η Μεσόγειος πεδίο ανταγωνισμού για τις Shor sea γραμμές και τις μεταφορτώσεις στα λιμάνια με κομβικό ρόλο αλλά και η Ασία. Η Alphaliner με σειρά στοιχείων της αποτύπωσε την «κόντρα» μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για την πρωτιά σε ασιατικές συνδέσεις. Μετρημένο σε teu’s, ο περιφερειακός ιστός των δρομολογίων μεταξύ Κίνας, Ιαπωνίας, Κορέας, ASEAN και της ινδικής υποηπείρου που αποτελούν το εξαιρετικά ανταγωνιστικό εμπόριο εντός της Ασίας είναι η μεγαλύτερη αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μεγαλύτερη από τον Ειρηνικό, μεγαλύτερη από την Ασία-Ευρώπη και εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Οι εκτιμήσεις συνδέουν την αγορά εντός της Ασίας σε περισσότερα από 60 εκατομμύρια teu’s ετησίως, σε σύγκριση με 25-30 εκατομμύρια teu στον Ειρηνικό και 24-26 εκατομμύρια teu’s μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Σε αυτό τον καμβά η MAERSK φαίνεται πως επιχειρεί να ρίξει την COSCO στη δεύτερη θέση γεγονός που έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των αναλυτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Short sea συνδέσεις έχουν βρεθεί στο προσκήνιο της επικαιρότητας ελέω των επικείμενων λιμενικών δασμών σε κινεζικής κατασκευής πλοία σε αμερικανικά λιμάνια και των επιλογών που θα ακολουθήσουν οι ναυτιλιακές των τακτικών γραμμών με πρώτη την COSCO για την οποία ήδη έχει γίνει αποτίμηση του τι θα κληθεί να πληρώσει σε περίπτωση που δεν προχωρήσει σε άλλες επιλογές προσέγγισης στα αμερικανικά λιμάνια οι οποίες και σχετίζονται με το Short sea