Τουρκικός «γρίφος»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 26 Αυγούστου 2025 06:43

Δεν φαίνεται να έχει μόνο η ΖΙΜ πρόβλημα με την «μεταστροφή» της Τουρκίας στο πλοία θα καταπλέουν στα λιμάνια της αρκεί να μην έχουν σχέση με το Ισραήλ. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές και άλλοι μεγάλοι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων, όπως η MSC Mediterranean Shipping Company και η Maersk, αναζητούν σαφείς οδηγίες.
Η σημαία ενός πλοίου φαίνεται προς ώρας ότι δεν αποτελεί εγγύηση ότι θα επιτραπεί η είσοδος σε τουρκικό λιμάνι. Η Τουρκία δεν είναι η πρώτη χώρα που απαγορεύει την ισραηλινή ναυτιλία, για παράδειγμα, η Μαλαισία έκανε ένα παρόμοιο βήμα τον Δεκέμβριο του 2023, αλλά είναι ένας μικρός εμπορικός εταίρος με το Ισραήλ. Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτή τη φάση το έχει η ΖΙΜ αλλά η συζήτηση που εξελίσσεται τώρα στα ναυτιλιακά πρακτορεία αφορά στο που θα κατευθυνθούν φορτία που υπό άλλες συνθήκες θα εκφορτώνονταν σε Τουρκικά λιμάνια. Και τούτο γιατί η υπόθεση με τους Χούθι και τις διελεύσεις από την Ερυθρά δεν έχει «λήξει» γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα την «αντιστροφή» της ρότας των πλοίων από την είσοδο από τη Ερυθρά στη Μεσόγειο στην είσοδο από το Γιβραλτάρ με ότι αυτό συνεπάγεται για το short sea και τους «λογαριασμούς» που έχουν κάνει τα μεσογειακά λιμάνια και φυσικά οι εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Επιπρόσθετα ο νέος Τουρκικός κανονισμός επηρεάζει επίσης όλα τα πλοία που μεταφέρουν στρατιωτικό φορτίο που προορίζεται για το Ισραήλ, το οποίο η Zim λέει προβλέπεται ότι δεν θα επιτρέπεται να αγκυροβολούν σε τουρκικά λιμάνια. Επίσης, τα πλοία με τουρκική σημαία απαγορεύεται να προσεγγίζουν ισραηλινά λιμάνια. Πρόκειται για ένα ακόμη «γρίφο» στο γεωπολιτικό «παιχνίδι» της ανατολικής Μεσογείου όπου οι λιμενικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες παραμένουν κάτι περισσότερο από «ρευστές.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.