Υπεραξία σε λιμάνια δίνουν σιδηροδρομικοί άξονες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 18 Ιουλίου 2025 17:00

Ενώ δεν... έχει επέλθει κατάπαυση του πυρός στην σύρραξη μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας πολλοί σχεδιασμοί που αφορούν στην «επόμενη ημέρα» της Ουκρανίας έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με αυτούς η Ιταλία, μέσω της εθνικής εταιρείας σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato (FS Group), ηγείται ήδη σχεδίων για τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού διαδρόμου εφοδιαστικής από τη Δυτική Ουκρανία (Lviv) στα λιμάνια της Τεργέστης και της Βενετίας. Επί της ουσίας η ανάπτυξη του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού άξονα, ο οποίος θα χρησιμοποιήσει την υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή από τα κράτη που θα διέρχεται έχει μείζονα γεωπολιτική και οικονομική σημασία για το διεθνές εμπόριο το οποίο και αναζητά διέξοδο από την Μ. Θάλασσα στη Μεσόγειο με παράκαμψη των Δαρδανελίων. Την ίδια στιγμή οι συζητήσεις «επί χάρτου» καλά κρατούν στην ελληνική επικράτεια στο σενάριο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας με απόληξη την Ουκρανία και με το ίδιο φιλοσοφικό σκεπτικό της ελληνικής πλευράς. Που συζητά το σενάριο αυτό πάνω από μία δεκαετία... Πρόσφατα, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη του διαδρόμου, ο όμιλος FS υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τους Ουκρανικούς Σιδηροδρόμους (UZ). Η FS Group δήλωσε ότι θα σχηματιστεί μια ομάδα εργασίας με εκπροσώπους και από τις δύο σιδηροδρομικές εταιρείες, η οποία θα συνεδριάζει τουλάχιστον τέσσερις φορές το χρόνο. Στο μεταξύ το λιμάνι του Κιέλου ήδη έχει δρομολογήσει εμπορικούς συρμούς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό από και προς την Τεργέστη ενώ αντίστοιχη κάλυψη υπάρχει και με το λιμάνι του Αμβούργου. Η σιδηροδρομική σύνδεση των δύο λιμένων προσλαμβάνει στρατηγικής σημασίας καθώς θα εξυπηρετεί διασυνδέσεις γραμμών (ferry lines ) μεταξύ Σκανδιναβίας έως και Τουρκίας και ελέγχεται από τις logistics company EKOL. Stena Line.
Πολύ σύντομα το παρεχόμενο σέρβις θα επεκταθεί με άμεσες καλύψεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων της Stena Line με πρόσθεση τα εμπορευματοκιβώτια που θα έρχονται στο Κίελο από το Γκέτεμποργκ.
Μονάδες με προορισμό τη Βόρεια Γερμανία και τη Δανία θα προωθούνται επίσης με φορτηγά οχήματα άμεσα ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο θα προσφέρει και άλλες εναλλακτικές μεθόδους διασποράς των εμπορευματοκιβωτίων.
Οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις λιμένων που το τελευταίο διάστημα έχουν ανακοινωθεί αποτυπώνουν την τάση της ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών με τη χρήση πλοίων- τραίνων με καλύψεις που ουσιαστικά αναδιαμορφώνουν το τοπίο των logistics στην κεντρική Ευρώπη ενώ ανάλογα εγχειρήματα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και για την Βαλκανική ιδιαίτερα δε των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων των ανατολικών Βαλκανίων με τα δυτικά μεταξύ λιμένων που τώρα αναδύεται ο στρατηγικός τους ρόλος.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.