Πεμ05082025

Last updateΠεμ, 08 Μαϊ 2025 1pm

Στάση αναμονής…

0Κοντεινεράδικο

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης έχουν αρχίσει να αποσαφηνίζουν τη δική τους εκδοχή της συμφωνίας εκεχειρίας της Ερυθράς Θάλασσας που ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος και φαίνεται ότι η διεθνής ναυτιλία μπορεί να εξακολουθεί να αντιμετωπίζει κινδύνους στην Ερυθρά.
Την Τρίτη, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι οι Χούθι είχαν «συνθηκολογήσει» μετά από μια εκτεταμένη εκστρατεία βομβαρδισμών ΗΠΑ-Ισραήλ. Οι Χούθι συμφώνησαν να σταματήσουν να επιτίθεται στην αμερικανική ναυτιλία, δήλωσε ο Τραμπ, και οι δυνάμεις των ΗΠΑ θα σταματήσουν αμέσως τους βομβαρδισμούς στην Υεμένη.
Ωστόσο οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι η ομάδα θα συνεχίσει να επιτίθεται στο Ισραήλ σε αντίποινα για τις συνεχιζόμενες στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Γάζα. Την Τετάρτη, ο εκπρόσωπος των Χούθι Μοχάμεντ Αμπντουλσαλάμ τόνισε ότι η νέα συμφωνία με τον Λευκό Οίκο δεν επηρεάζει τις εχθροπραξίες με το Ισραήλ με «οποιονδήποτε τρόπο, σχήμα ή μορφή».
Οι Χούθι έχουν επιτεθεί στο παρελθόν σε πλοία με τεκμηριωμένους δεσμούς με το Ισραήλ, αλλά έχουν χρησιμοποιήσει την ίδια δικαιολογία για να επιτεθούν σε σκάφη χωρίς σαφείς ισραηλινούς δεσμούς - ακόμη και σε σκάφη που έχουν σαφείς δεσμούς με τους συμμάχους των Χούθι. Εάν αυτό το μοτίβο στόχευσης συνεχιστεί, τα ουδέτερα σκάφη θα μπορούσαν να στοχοποιηθούν ως «ισραηλινά πλοία», είτε από ατύχημα είτε από πρόθεση.
Δεδομένης της αβεβαιότητας, οι carriers έχουν προτείνει ότι θα περιμένουν μερικούς μήνες μετά το τέλος των εχθροπραξιών πριν επιστρέψουν τα πλοία τους στην Ερυθρά Θάλασσα σε κλίμακα, εν μέρει λόγω του κόστους και της διακοπής της προσαρμογής των παγκόσμιων δικτύων σε διαφορετική διαδρομή.
Οι αναλυτές συμφωνούν ότι όταν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων επιστρέψει στη συντομότερη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, η παγκόσμια αγορά θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών θα επιστρέψει σε ένα οικείο μοτίβο - πλεονάζουσα χωρητικότητα και λεπτά περιθώρια.
«Το ένα στοιχείο της ναυτιλιακής αγοράς εμπορευματοκιβωτίων που επηρεάζει περισσότερο τους ναύλους. . . μπορεί να πλησιάζει στο τέλος της. Αλλά, ας δούμε αν αυτό συμβαίνει πραγματικά», δήλωσε ο επικεφαλής αναλυτής της Xeneta Peter Sand σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Εάν η διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα στην πλήρη έκτασή της είναι και πάλι ασφαλής.Η ισορροπία της αγοράς θα αλλάξει και πάλι. Από την τρέχουσα στενότητα σε μια όπου η πλεονάζουσα χωρητικότητα θα συμπιέσει τους ναύλους».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter