Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Γιατί οι Γερμανοί… επιμένουν σιδηροδρομικά

0RAILFREIGHT3

«Πρωτοκαθεδρία» στο «σιδηροδρομικό δρόμο του μεταξιού» επιδιώκει η Γερμανία με πρόταγμα το θρυλικό για τις σιδηροδρομικές του καλύψεις λιμάνι του Αμβούργου. Ως ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός λιμένας της Ευρώπης, το Αμβούργο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο χερσαίο εμπόριο με την Κίνα, ιδίως στο πλαίσιο «νέου (σιδηροδρομικού) δρόμου του Μεταξιού. Το γερμανικό λιμάνι φαίνεται πως έχει πιάσει «τη διάθεση» της Κίνας να αναπτύξει μια εκτεταμένη οικονομική ζώνη μεταξύ Ασίας- Ευρώπης επεκτείνοντας την ηπειρωτική σιδηροδρομική κυκλοφορία. Ως αποτέλεσμα, πάνω από 100.000 TEU’s μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ του λιμανιού του Αμβούργου και διαφόρων προορισμών στην Κίνα το 2019. Μέγεθος μη συγκρίσιμο με τα δια θαλάσσης μεταφερόμενα TEU’s αλλά αξιοπρόσεκτο... Οι Γερμανοί, της αντίληψης των οποίων δεν διέλαθαν οι «σιωπηλές» επενδύσεις της Κίνας στα σιδηροδρομικά τεκταινόμενα στην Βαλκανική, βρέθηκαν σε πλεονεκτική θέση εκμεταλλευόμενοι την διάθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αυξήσει το μερίδιο των σιδηροδρόμων στις συνδυασμένες μεταφορές έναντι των οδικών μεταφορών. Άλλωστε χάρη στο χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα και την υψηλή ταχύτητα, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς ως εναλλακτική λύση στις αεροπορικές και θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές στο διεθνές εμπόριο. Ρόλο «καταλύτη» στις σιδηροδρομικές εξελίξεις και στη διάθεση της Κίνας αλλά και της Γερμανίας να αξιοποιήσουν τις σιδηροδρομικές συνδέσεις έπαιξε η πανδημία Covid-19. Καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν αποδειχθεί συγκριτικά ανθεκτικές σε περιόδους κρίσεων δεν εξέπληξε το γεγονός ότι φορείς της εφοδιαστικής ανέφεραν αύξηση των κρατήσεων για τραίνα κατά την περίοδο της πανδημίας. Μέχρι σήμερα ήταν γνωστό ότι κατά κύριο λόγο ιατρικοί εξοπλισμοί που παράγονται σε κινεζικά εργοστάσια έφταναν σε ευρωπαϊκούς προορισμούς σιδηροδρομικά. Αλλά τα πράγματα άλλαξαν εν μέσω πανδημίας όταν καθιερώθηκαν αμφίδρομα δρομολόγια με προϊόντα από την Ευρώπη με προορισμό τις κινεζικές αγορές. Η Κίνα είναι ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος του λιμανιού του Αμβούργου. Σχεδόν το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων που διέρχονται από το μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας έχουν την Κίνα ως προορισμό ή την προέλευσή τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία υπάρχουν 232 επιβεβαιωμένες συνδέσεις στην αγορά μεταξύ Αμβούργου και Κίνας, εξυπηρετώντας 20 προορισμούς σε: Changchun, Changsha, Chengdu, Chongqing, Dalian, Ganzhou, Harbin, Hefei, Jinan, Shenyang, Shenzhen, Shilong, Suzhou, Weihai, Wuhan, Xiamen, Xi'an, Yantai, Yiwu, Zhengzhou.
Οι ειδικοί συρμοί εμπορευμάτων αναχωρούν από διάφορους τερματικούς σταθμούς τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, και από τα βιομηχανικά κέντρα του Chongqing, Chengdu, Zhengzhou και Xi'an ακόμη και τέσσερις έως πέντε φορές την εβδομάδα. Η διαδρομή τους, η οποία έχει μήκος 10.000 έως 12.000 χιλιόμετρα, περνά είτε από τη Σιβηρία και κατά μήκος της βόρειας Μογγολίας είτε μέσω της νότιας διαδρομής μέσω Καζακστάν, Ρωσίας και Λευκορωσίας.
Τα τρένα χρειάζονται κατά μέσο όρο 14 έως 16 ημέρες μεταξύ Αμβούργου και των περισσότερων από τους 20 προορισμούς. Οι συνδέσεις από και προς την ανατολική ακτή της Κίνας όπως τις πόλεις Jinan και Yantai στην επαρχία Shandong χρειάζονται περίπου 21 ημέρες. Αυτή η διαδρομή εξυπηρετείται επίσης από το νέο "Shandong-Europe Express", το οποίο ξεκίνησε νωρίτερα φέτος.
Η αμφίδρομη από Κίνα και Γερμανία αξιοποίηση των σιδηροδρομικών συνδέσεων ήδη έχει προκαλέσει και μία «μετάλλαξη» στην εφοδιαστική στελέχη της οποίας έχουν παρατηρήσει ότι τα ειδικά τραίνα ελαχιστοποιούν τις μεταφορτώσεις, που συμβαίνουν συνδυαστικά στις θαλάσσιες μεταφορές, άρα και των κινδύνων για καθυστερήσεις, αστοχίες ή άλλα ατυχήματα ενώ απαιτείται λιγότερη γραφειοκρατία , έστω και αν αυτή είναι ψηφιακή. Είναι προφανές ότι με πρωταγωνιστές τα Γερμανικά λιμάνια βρισκόμαστε ενώπιον μια κοσμογονικής αλλαγής στις συνδυασμένες μεταφορές ως προς τον τρόπο και τα μέσα αλλά και μιας προσπάθειας κατακύρωσης ισχυρής θέσης μέσα στην εφοδιαστική εταιριών που για άλλους λόγους έχουν αναπτυγμένα τμήματα σιδηροδρομικών εξυπηρετήσεων.

Ακολουθούν και οι Ολλανδοί

Στην «σιδηροδρομική κούρσα» έχουν εισέλθει και τα Ολλανδικά λιμάνια. Μέσα στο καλοκαίρι η Samskip και η Nunner Logistics ξεκίνησαν απευθείας σιδηροδρομικές υπηρεσίες μεταξύ του λιμένα του Άμστερνταμ και του Duisburg που είναι inland port. Το τελευταίο είναι ξακουστός γερμανικός σιδηροδρομικός κόμβος, και όχι μόνο, με ιδιαίτερη σημασία για τις συνδυασμένες μεταφορές. Η υπηρεσία συνδέει τον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό του Samskip στο Duisburg με τον τερματικό σταθμό TMA του Άμστερνταμ, αρχικά με δύο εβδομαδιαίες αναχωρήσεις προς κάθε κατεύθυνση. Η Nunner Logistics μεταφέρει πολλά εμπορευματοκιβώτια από την Κίνα που προορίζονται για το Ηνωμένο Βασίλειο στο νέο σιδηροδρομικό δρόμο του μεταξιού, με τα περισσότερα τρένα να φθάνουν στο Duisburg και μετά μοιράζονται στους Ολλανδικούς λιμένες που συνδέονται με το Ηνωμένο Βασίλειο με short sea συνδέσεις.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter