Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Ξορκίζουν» με… τραίνα τον Πειραιά

0RAILFREIGHT3

Σε αξιοπρόσεκτες σιδηροδρομικές αναβαθμίσεις στις υποδομές αλλά και στα σέρβις τους έχουν προχωρήσει τα λιμάνια του Αμβούργου, της Αμβέρσα και του Ρότερνταμ. Τους τελευταίους μήνες στο πεδίο των σιδηροδρομικών υποδομών σχεδόν στο σύνολό τους τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης έχουν αποδυθεί σε κούρσα βελτιωτικών παρεμβάσεων προβαίνοντας σε δαπάνες εκατομμυρίων ευρώ. Η αξιοποίηση των σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ λιμένων της βόρειας Ευρώπης αλλά και σιδηροδρομικών κόμβων στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη έχει προσλάβει ιδιαίτερη σημασία καθώς σταδιακά αυξάνουν και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις από και προς μεγάλα βιομηχανικά κέντρα της Κίνας στο πλαίσιο ανάπτυξης του «σιδηροδρομικού δρόμου του μεταξιού». Υπό άλλες συνθήκες το γεγονός θα περνούσε απαρατήρητο αν δεν υπήρχε η σοβαρή «απειλή» του Πειραιά ο οποίος με τα μέχρι τώρα στοιχεία φαίνεται ότι άντεξε τα απόνερα της πανδημίας και δεν «παγιδεύτηκε» στα κενά κουτιά που ακόμη ταλανίζουν άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια. Οι ηγεσίες των λιμένων της Β. Ευρώπης που είδαν τον Πειραιά «από το πουθενά» να εξελίσσεται σε πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και τέταρτο στην Ευρώπη έχουν κατανοήσει την «απειλή» και το ενδεχόμενο ο Πειραιάς να βρεθεί προσεχώς να διεκδικεί μία από τις τρείς πρώτες θέσεις της κατάταξης. Άλλωστε γνωρίζουν τις προθέσεις της COSCO να αναπτύξει τέταρτο προβλήτα στον Πειραιά, για την δημιουργία του οποίου οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεών αλλά και οι παραγωγικές τάξεις φαίνεται πως συμφωνούν ασχέτως αν έχουν διαφωνήσει με άλλους χειρισμούς της ηγεσίας του λιμένα, όπως επίσης και τις προθέσεις του Κινεζικού γίγαντα να ενδυναμώσει το ρόλο του Πειραιάς ως πύλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού». Ο ανταγωνισμός επί της ουσίας γνωρίζει ότι ένας προβλήτας και μία βελτιωμένη σιδηροδρομική κάλυψη κρατάνε «δέσμιο» τον Πειραιά από τη διεκδίκηση ακόμη και της πρώτης θέσης της κατάταξης των λιμένων σε ευρωπαϊκό επίπεδο «ξορκίζοντας» το ενδεχόμενο αυτά τα δύο στοιχεία να «παντρευτούν» την προσεχή διετία . Όσον αφορά στην σιδηροδρομική κάλυψη τα τεκταινόμενα επί του Ελλαδικού χώρου έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον «μεγάλων κρίκων» της εφοδιαστικής που δρουν στον Ευρωπαϊκό χώρο γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από της ηγεσίες των λιμένων της Β. Ευρώπης όπως επίσης και οι Κινεζικές επενδύσεις που έχουν γίνει με επίκεντρο τις σιδηροδρομικές υποδομές στην Βαλκανική. Σημειώνεται τέλος ότι στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά και με δικές τους μηχανές έλξης δραστηριοποιούνται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Rail Cargo Logistics Goldair στις εμπορευματικές μεταφορές, με την αγορά να περιμένει τις επόμενες κινήσεις της PEARL και της GFR Hellas.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter