Πεμ10232025

Last updateΠεμ, 23 Οκτ 2025 6pm

«Πετάνε» τα κινεζικά λιμάνια

0Containers stacked

Τα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Κίνας συνέχισαν να στηρίζουν την παγκόσμια ναυτιλιακή δραστηριότητα το 2025, με τη Σαγκάη και το Ningbo-Zhoushan να οδηγούν σε ισχυρή ανάπτυξη τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους.


Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η Σαγκάη διαχειρίστηκε πάνω από 5 εκατομμύρια TEU τον Αύγουστο, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 11,5% από μήνα σε μήνα και σωρευτικό σύνολο 36,7 εκατομμυρίων TEU από έτος σε έτος, αυξημένο κατά 5,3% από την ίδια περίοδο του 2024.
Η Ningbo-Zhoushan κατέγραψε παρόμοια δυναμική, φτάνοντας τα 4 εκατομμύρια TEU τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση 11,3% σε μηνιαία βάση, με σωρευτική απόδοση 28,6 εκατομμυρίων TEU, αυξημένη κατά 9,6% σε ετήσια βάση.
Άλλοι μεγάλοι κινεζικοί κόμβοι, συμπεριλαμβανομένων των Shenzhen, Qingdao, Tianjin και Guangzhou, σημείωσαν επίσης σταθερά κέρδη, αντανακλώντας μια ευρύτερη τάση ανάκαμψης και ανθεκτικότητας στον λιμενικό τομέα της Κίνας.
Συγκεκριμένα, ο Κόλπος Beibu και το Rizhao σημείωσαν μερικές από τις ισχυρότερες αυξήσεις από μήνα σε μήνα, 13,2% και 17,3% αντίστοιχα, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη σημασία των μικρότερων αλλά ταχέως αναπτυσσόμενων περιφερειακών λιμανιών.
Αυτές οι εξελίξεις έρχονται στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων κραδασμών της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως τονίζεται στην πρόσφατη κάλυψη του Δείκτη Απόδοσης Λιμένων Εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος δείχνει ότι η Κίνα διατηρεί ισχυρό προβάδισμα στην παγκόσμια απόδοση των λιμανιών παρά τις πρόσφατες διακοπές.
Σε όλες τις περιοχές, τα λιμάνια της Κίνας παραμένουν οι ισχυρότερες επιδόσεις όσον αφορά την απόδοση και τη σταθερότητα από έτος σε έτος, με αρκετούς κόμβους να παρουσιάζουν διψήφια μηνιαία κέρδη καθώς οι παγκόσμιες εμπορικές ροές συνεχίζουν να εξισορροπούνται μέχρι το 2025.
Αντίθετα, αρκετές γειτονικές περιοχές κατέγραψαν ανάμεικτα αποτελέσματα. Το Χονγκ Κονγκ διακίνησε 1,06 εκατομμύρια TEU τον Αύγουστο, σημειώνοντας μείωση 8,5% σε μηνιαία βάση, με σωρευτικά 8,7 εκατομμύρια TEU, μειωμένα κατά 4,1% σε ετήσια βάση.
Το Καοσιούνγκ (Ταϊβάν) υποχώρησε 9,5% σε μηνιαία βάση και 2,8% σε ετήσια βάση.
Στη Νότια Κορέα, η διακίνηση του Μπουσάν μειώθηκε κατά 5,1% σε μηνιαία βάση, αν και οι σωρευτικοί όγκοι αυξήθηκαν κατά 2,1% σε ετήσια βάση.
Στη Νοτιοανατολική Ασία, η Σιγκαπούρη κατέγραψε αύξηση 7,2% σε μηνιαία βάση, ενώ το λιμάνι Klang της Μαλαισίας αυξήθηκε κατά 3,7%. Η Tanjung Pelepas παρουσίασε ισχυρότερες επιδόσεις με αύξηση 19,3% σε μηνιαία βάση και 15,6% σε ετήσια βάση.
Τέλος η Αλιάγα της Τουρκίας σημείωσε την πιο απότομη ανάπτυξη, με την απόδοση να αυξάνεται κατά 471,1% σε μηνιαία βάση και 51,7% σε ετήσια βάση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter