Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Παρέμβαση Πεκίνου για την Ερυθρά Θάλασσα

0τανκερ

Με παρέμβασή του στην Τεχεράνη το Πεκίνο ζήτησε από το Ιράν να βοηθήσει να σταματήσουν οι επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως μετέδωσε το Reuters επικαλούμενο ιρανικές πηγές. Πεκίνο και Τεχεράνη βρίσκονται σε «ανοικτή γραμμή» συζήτησης για το εμπόριο και τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα. «Η Κίνα έχει πει ότι εάν τα συμφέροντά της πληγούν με οποιονδήποτε τρόπο, θα επηρεαστούν οι εμπορικές σχέσεις με την Τεχεράνη. Ως εκ τούτου, το Ιράν πρέπει να επηρεάσει τους Χούθι για να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση», όπως ανέφερε το πρακτορείο Reuters ενώ δεν έγιναν συγκεκριμένα σχόλια σχετικά με τη διακοπή των εμπορικών σχέσεων με την Τεχεράνη.
Στο μεταξύ Αντιπροσωπεία των Χούθι επισκέφθηκε τη Μόσχα και συζήτησε με τον Ρώσο υφυπουργό Εξωτερικών την «ανάγκη να ενταθούν οι διεθνείς προσπάθειες για να ασκηθούν πιέσεις» στις ΗΠΑ και το Ισραήλ προκειμένου να τερματιστεί ο πόλεμος στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με εκπρόσωπο των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών της Υεμένης.
Ο εκπρόσωπος των Χούθι Μοχάμεντ Αμπντελσαλάμ γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στην πλατφόρμα X (πρώην Twitter) ότι η αντιπροσωπεία συναντήθηκε το απόγευμα με τον υφυπουργό Εξωτερικών της Ρωσίας, Μιχαήλ Μπογκντάνοφ. Οι δύο πλευρές συζήτησαν την «ανάγκη να ενταθούν οι διεθνείς προσπάθειες για να ασκηθούν πιέσεις στις ΗΠΑ και στο Ισραήλ» ώστε να τερματιστεί ο πόλεμος και να παραδοθεί ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας, ανέφερε ο Αμπντελσαλάμ. Από την πλευρά του, το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών «καταδίκασε έντονα» τα αμερικανοβρετανικά πλήγματα στην Υεμένη, υπογραμμίζοντας ότι απειλούν να αποσταθεροποιήσουν την περιοχή.
Το Σουέζ – Ανησυχία ΟΗΕ
Ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία υφίσταται τις συνέπειες των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες, υπολογίζει ο ΟΗΕ, ανήσυχος για τον ολοένα πιο σοβαρό αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο.
«Είμαστε πολύ ανήσυχοι για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (...) που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε χθες Πέμπτη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (CNUCED στα γαλλικά, UNCTAD στα αγγλικά).
Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.
Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Καθώς είναι «τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυτά που δεν χρησιμοποιούν πλέον τη Διώρυγα του Σουέζ, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη», εξήγησε ο κ. Χόφμαν.
Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας...) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.
Από τον Νοέμβριο, οι υεμενίτες αντάρτες Χούθι λένε πως βάζουν στο στόχαστρο στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν πλοία που κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.
Η διατάραξη του εμπορίου μέσω Ερυθράς Θάλασσας είναι ακόμη πιο ανησυχητική καθώς «πάνω από το 80%» του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά θαλάσσης και «άλλες σημαντικές θαλάσσιες οδοί βρίσκονται ήδη υπό πίεση», τόνισε ο κ. Χόφμαν.
Το εμπόριο μέσω Μαύρης Θάλασσας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, γεγονός που απογείωσε τους μήνες που ακολούθησαν τις τιμές των τροφίμων.
Ενώ, εξαιτίας ξηρασίας, το επίπεδο του νερού στη Διώρυγα του Παναμά έχει υποχωρήσει, προκαλώντας συρρίκνωση της κίνησης. Τον περασμένο μήνα, ο αριθμός των διελεύσεων μέσω αυτής της Διώρυγας ήταν μειωμένος κατά 36% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και κατά 62% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, τόνισε η CNUCED.
Τα «παρατεταμένα προβλήματα σε μείζονες θαλάσσιες εμπορικούς οδούς» ενδέχεται «να πλήξουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες», οδηγώντας σε «καθυστερήσεις στις παραδόσεις αγαθών», «αυξήσεις στα κόστη» κι εγείροντας κίνδυνο ανόδου «του πληθωρισμού», κατά την υπηρεσία του ΟΗΕ, η οποία ανησυχεί ειδικά για τις τιμές των τροφίμων σε διεθνή κλίμακα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter