Σαβ06192021

Last updateΣαβ, 19 Ιουν 2021 8am

Αισιοδοξία στην αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Η αγορά ξηρού φορτίου κατέγραψε νέα κέρδη την εβδομάδα που μας πέρασε, με τους επιμέρους δείκτες στα μεγαλύτερα μεγέθη, Panamaxes και Capes, να είναι στο πράσινο. Αντιθέτως, στα μικρότερα μεγέθη παρατηρήθηκαν μικτές τάσεις. Γενικότερα επικρατεί αισιοδοξία, αφού οι προβλέψεις είναι θετικές και τα FFAs όλων των μεγεθών σημειώνουν άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI κατέγραψε νέα άνοδο και έκλεισε στις 3183 μονάδες την Παρασκευή 7 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην αγορά του Ειρηνικού συνεχίστηκε την ανοδική της πορεία, αφού η κινητικότητα από τους μεγάλους ναυλωτές ήταν έντονη και η ροή των φορτίων μεγάλη. Παράλληλα, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα, ενισχύοντας και τη ναυλαγορά. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) κινήθηκαν στα 14-15 $/tn, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.
Στον Ατλαντικό και ιδίως στη Βραζιλία, η κύρια γραμμή C3 παρουσίασε μικρότερο όγκο φορτίων, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παραμένει μικρός. Έτσι οι μεταβολές των ναύλων διατήρησαν το θετικό πρόσημο. Ο Βόρειος Ατλαντικός έχει ένα πολύ καλό ξεκίνημα. Η Μαύρη θάλασσα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με νέα άνοδο των ναύλων, τα FFAs συνέχισαν να ανεβαίνουν και οι πλοιοκτήτες να παρέμειναν στον Ειρηνικό, κρατώντας την προσφορά χαμηλά. Στα μέσα της εβδομάδας η δραστηριότητα υποχώρησε, χωρίς όμως να αλλάξει το θετικό κλίμα. Έτσι, οι ναύλοι για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα κινήθηκαν στα 30-30,7 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία κυμάνθηκαν στα $ 63-66Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 41-44Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, ο Βόρειος Ατλαντικός κινήθηκε ανοδικά, με τα φορτία προς την Ασία να οδηγούν την αγορά και να ακολουθούν με μικρότερο όγκο τα φορτία για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Επίσης ο αριθμός των μετακινούμενων πλοίων προς την περιοχή υποχώρησε. Και η Λατινική Αμερική εμφάνισε ικανοποιητικό όγκο φορτίων, ικανό να απορροφήσει μεγάλο αριθμό των διαθέσιμων πλοίων. Υπήρξε ανησυχία σχετικά με τους κανονισμούς πρόληψης κατά του Covid που θα επιβληθούν για τα πλοία, τα οποία προέρχονται από την Ινδία. Όμως, η νότια Αφρική δεν προχώρησε σε ανάλογα μέτρα περιορίζοντας τον αριθμό των των πλοίων που μετακινήθηκαν προς τη Βραζιλία. Οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Βραζιλία προς την Άπω Ανατολή έκλειναν στα $ 28-30Κ/ημέρα (παράδοση στη Ν.Α. Ασία), από τη Βόρεια Ακτή της Λατ. Αμερικής (NCSA) προς την ίδια κατεύθυνση στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση Γιβραλτάρ) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 20-22,5Κ /ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε πολύ καλή εικόνα, με όλες τις περιοχές να είναι ιδιαιτέρως δραστήριες. Ξεχώρισαν τα μεταλλεύματα από την Ινδονησία και ακολούθησαν τα φορτία από το Βόρειο Ειρηνικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα σύντομα κυκλικά ταξίδια από την Κίνα κέρδιζαν έδαφος μέρα με τη μέρα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 29-32,5Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη Ν.Α. Ασία η αγορά συνέχισε την ανοδική πορεία των προηγούμενων ημερών, ενώ και η Αυστραλία ήταν ενεργή, προσφέροντας επιπλέον στήριξη στην αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 31,5-32,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή συνέχισε ανοδικά, παρά τη Χρυσή εβδομάδα. Μπορεί η ζήτηση να φαίνεται μειωμένη, αλλά υπήρξαν πολλές συζητήσεις οι απαιτήσεις εκτός αγοράς. Τέλος η εβδομάδα έκλεισε με πολλά νέα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 25-26Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 26-27Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 24-25Κ/ημέρα.
Ο Αραβικός Κόλπος και η Δυτική Ινδία παρουσίασαν ηρεμία. Αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Περιμένουμε να δούμε πώς θα αντιδράσει η αγορά στους επερχόμενους περιορισμούς αλλαγής πληρωμάτων στην Ινδία, αφού φαίνεται πως η κατάσταση της πανδημίας εκεί έχει ξεφύγει. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή αυξήθηκαν στα $ 29,5-31Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 26-28Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 25-26Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος κόλπος δέχτηκε πιέσεις, με την προσθήκη κάποιων πλοίων στη λίστα της χωρητικότητας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια προς τη Δυτική Ακτή. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 18-19Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα, κυρίως λόγω της θετικής πορείας των Panamaxes που οδήγησαν αρκετούς ναυλωτές να κοιτάξουν και μικρότερα πλοία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα + 850-950Κ$ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 28-29Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε στασιμότητα. Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν αρκετά φορτία Scrap και fertilizers, τα πλοία ήταν αρκετά για να τα καλύψουν. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17,5-18,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 19,5-20,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26-27Κ/ημέρα. Η αγορά στη Μεσόγειο υποχώρησε. Οι ευκαιρίες απασχόλησης ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονος ανταγωνισμός από τους πλοιοκτήτες. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 28-29 Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18,5-19,5 Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 18-19Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη έδειξε σημάδια ανάκαμψης, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα για τον Μάιο είναι φθίνουσα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο, με Scrap φορτία, στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 15-16Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε σε χαμηλότερους ρυθμούς από την Ευρώπη, αλλά και εκεί ο μειωμένος αριθμός των διαθέσιμων πλοίων βοηθά την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο έμειναν στα $ 16-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία ανέβηκαν στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος ακολούθησε την ευρύτερη ανοδική τάση του κλάδου, αλλά με μικρότερη ταχύτητα. Στις περισσότερες διαδρομές παρατηρήθηκε σταθερότητα στους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 16-17Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 24,5-25,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA πρωταγωνίστησε στον Ατλαντικό, την προηγούμενη εβδομάδα, με πολλές νέες απαιτήσεις για το 2ο μισό του Μαΐου. Έτσι, η σχέση προσφοράς και ζήτησης δείχνει να είναι υπέρ των πλοιοκτητών. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 23,5-24,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα.
Ως προς την αγορά στην Ασία, Άπω Ανατολή και νοτιοανατολική Ασία παρουσίασαν εντυπωσιακή εικόνα, με τους ναύλους σ' αρκετές περιπτώσεις να είναι στα ίδια επίπεδα με τα μεγαλύτερα πλοία. Αραβικός κόλπος και Ινδία δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες μεταβολές με τους ναύλους για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, στις περισσότερες διαδρομές να κυμαίνονται στα $ 20-25Κ. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 25-26Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26,5-27,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter