Τετ09232020

Last updateΤετ, 23 Σεπ 2020 6pm

Επιστροφή στην… κανονικότητα

0GioiaTauro Το 56% των λιμένων έχει επιστρέψει στην... κανονικότητα όσον αφορά στους ρυθμούς εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Νέο λιμενικό μοντέλο ανάπτυξης δημιουργεί η πανδημία

0GioiaTauro Επί ποδός πολέμου βρίσκονται οι ηγεσίες των λιμένων ανά τον κόσμο. Καθώς τα απόνερα του πρώτου κύματος της πανδημίας άφησαν το αποτύπωμά τους οι διοικήσεις έχουν στραφεί στην ανεύρεση «αντίδοτων» στο ενδεχόμενο ενός νέου κύματος που θα επαναφέρει τοπικά lockdown.

ΕΛΣΤΑΤ: Μειωμένη κίνηση επιβατών στα λιμάνια

0επιβατεςΜείωση  της τάξης του 15,8% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το α' τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το α' τρίμηνο του 2019, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α' τριμήνου 2019 προς το α' τρίμηνο 2018 παρατηρήθηκε μείωση 2,6%.

Διπλός προβληματισμός για ένα προβλήτα

0COSCO koutiΤο προσεχές διάστημα δεν αποκλείεται να επανέλθει στο προσκήνιο το, σε εκκρεμότητα ευρισκόμενο ζήτημα, της ανάπτυξης του 4ου προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά.

Στο «μικροσκόπιο» των Κινεζικών αρχών οι ναύλοι;

0koytiΗ ζήτηση αυξάνει, οι ναύλοι ανεβαίνουν.... Ωστόσο σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές οι αρμόδιες αρχές της Κίνας φαίνεται πως έχουν θέσει στο «μικροσκόπιο» την αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το τελευταίο διάστημα.

Αναμένει ο Πειραιάς την αναγέννηση της ναυπηγοεπισκευής

nafpigeia skaramaga 09«Ως μάννα εξ ουρανού» ήρθε στον Πειραιά η δια στόματος πρωθυπουργού κ. Κ. Μητσοτάκη στις αναφορές του για τις αμυντικές κινήσεις της χώρας ,το άκουσμα ότι θα εισέλθει στρατηγικός επενδυτής στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ένα ενδιαφέρον εξάμηνο

0Top 15 containerΤο λιμάνι της Αμβέρσας είναι το μόνο μεγάλο λιμάνι πύλης στην Ευρώπη που μπόρεσε να φθάσει σε επίπεδο όγκου συγκρίσιμο με το προηγούμενο έτος στο εξάμηνο .

Ευελιξία μέσα από την ψηφιοποίηση

0koytiΗ ανάπτυξη «ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού» προϋποθέτει την ψηφιοποίηση τους απ άκρου σ΄ άκρο μηδέ εξαιρουμένων και των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Στο συμπέρασμα αυτό κατέτειναν εξειδικευμένα στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, των ψηφιακών εφαρμογών και της εφοδιαστικής που έλαβαν μέρος σε ένα από τα webinar που διοργάνωσε η Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) που στόχο είχε τις δράσεις που πρέπει να αναπτυχθούν στην μετά- COVID-19 εποχή.

Εφοδιαστική: Απορροφά την Safmarine η MAESK- Κινητικότητα στις συνδυασμένες μεταφορές

0Containers Safmarine MaerskΗ SAFMARINE, με έδρα τη Νότια Αφρική που διαχειρίζεται η, MAERSK πρόκειται να παύσει να λειτουργεί μέχρι το τέλος του έτους, καθώς η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ενσωματώνει τη γραμμή στις δικές της υπηρεσίες. Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα της MAERSK στην εφοδιαστική με την Less Container Load, της Damco να καλύπτει τις end-to-end «κινήσεις» της MAERSK και με την οργανωτική δομή της Hamburg Süd να αναδιαμορφώνεται. Καλά πληροφορημένες πηγές σχολίαζαν ότι οι αλλαγές υπαγορεύονται και από τις εξελίξεις στο e-εμπόριο το οποίο είδε «άνθηση» εξ αιτίας της πανδημίας.

Κινητικότητα στις συνδυασμένες μεταφορές- Ο ρόλος των ΟΛΠ και ΟΛΘ

Στο μεταξύ στη πλειοψηφία τους οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να εξετάζουν όλα τα σενάρια που αφορούν στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και ειδικότερα εκείνων που αφορούν στο συνδυασμό τραίνου- πλοίου. Και τούτο γιατί οι ενδείξεις που έρχονται από το σιδηροδρομικό δρόμο του μεταξιού έχουν αποτελέσει αιτία συναγερμού. Εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι πολύ σύντομα οι σιδηροδρομικές εξελίξεις , που έχει «δρομολογήσει» η Κίνα θα αναδιαμορφώσει το τοπίο των κομβικών λιμένων αλλά και των in-land λιμένων κυρίως στην Βαλκανική με τα in-land λιμάνια σε Γερμανία και Ολλανδία ήδη να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Με βάση τα στοιχεία ΟΛΠ και ΟΛΘ με τις σιδηροδρομικές καλύψεις τους ήδη εμφανίζονται στο σκηνικό που δημιουργείται με τις εταιρίες σιδηροδρομικών μεταφορών που θα δραστηριοποιηθούν εντός και εκτός Ελλάδος να αναμένουν το «πράσινο φώς» που υπό άλλες συνθήκες και προ πανδημίας θα είχε «ανάψει».

Στην ελίτ των λιμένων ο Πειραιάς

0Piraeus cropΣτην έβδομη θέση της κατάταξης μεταξύ των εκατό πρώτων λιμένων που πέτυχαν σημαντικές αυξήσεις στους όγκους τους κοντά στο 60% φιγουράρει ο Πειραιάς σύμφωνα με στοιχεία ανάλυσης της lloydslist.

Η κρίση γεννά ευκαιρίες για τα containerships

0koytiΘα πέσουν έξω αναλύσεις για την πορεία του τρέχοντος έτους για τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων και τις επιπτώσεις από τα απόνερα της πανδημίας;

Μικρές απώλειες

0ΣΕΠΣτο 6,2 % διαμορφώθηκαν οι απώλειες για τον Πειραιά τον Ιούλιο φέτος σύμφωνα με τα στοιχεία της COSCO Shipping Ports.

Brexit και COVID-19 «ανησυχούν» το Ρότερνταμ

0rotterdamBrexit και COVID-19 αποτελούν για το λιμάνι του Ρότερνταμ τους «αστάθμητους» παράγοντες οι οποίοι ωστόσο μέλλεται να προσδιορίσουν τα αποτελέσματα της κίνησης του Ολλανδικού λιμένα για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Κινεζικά λιμάνια: «Φρενάρει» η πτώση στις κινήσεις

0koytiΣταδιακή μείωση της πτώσης των κινήσεων στα οκτώ μεγάλα «στρατηγικής» σημασίας λιμάνια της Κίνας δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από το κινεζικό Υπουργείο Μεταφορών.

Ανάκαμψη …

0koytiΚαθώς διαφαίνεται ελαφρά ανάκαμψη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με την Κίνα να εμφανίζει αύξηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου το θέμα της διαμόρφωσης των ναύλων αλλά και των τιμών διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων ήδη αποτελούν αντικείμενο διερεύνησης από αναλυτές.

COVID-19: Επιβιώνει ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων

0koytiΕπιβιώνει ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων το τρέχον έτος που χαρακτηρίζει η πανδημία σύμφωνα με τα στοιχεία ανάλυση του Drewry.

Ζέον επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια- Σασπένς για Λαύριο-Ελευσίνα

0elefsina limaniΕπιχειρηματικά σχήματα, όμιλοι αλλά και λιμενικοί διαχειριστές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν στα προς ιδιωτικοποίηση λιμάνια τη διαγωνιστική διαδικασία των οποίων έχει δρομολογήσει κατά κύματα το ΤΑΙΠΕΔ.

Αύξηση επιβατών και οχημάτων στα λιμάνια

0επιβατεςΗ Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα διακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στους Ελληνικούς λιμένες του δ’ τριμήνου 2019.

Και ο τέταρτος προβλήτας;

Cosco terminal 9403Το θέμα της ανάπτυξης του 4ου προβλήτα αναμένεται να επανέλθει στο προσκήνιο μετά την «άτυπη» συμφωνία που επήλθε, για μη ανάπτυξη ναυπηγείου, μεταξύ φορέων της ναυπηγοεπισκευής και του ΟΛΠ-COSCO η οποία και αναμένεται να επισημοποιηθεί την προσεχή εβδομάδα με τις «ευχές» του ΥΝΝΠ η ηγεσία του οποίου είχε λάβει ως γνωστό ξεκάθαρη θέση για το εν λόγω θέμα.

Σε «κοινή ρότα» για την ψηφιοποίηση

0ψηφΣε «κοινή ρότα» για την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των λιμενικών αλλά και ναυτιλιακών δραστηριοτήτων βρίσκονται οι οργανισμοί IAPH, BIMCO, ICHCA, ICS, IHMA, IMPA, IPCSA, ISSA και FONASBA.

«Πεισματικά» στην 4η θέση ο Πειραιάς

0Top 15 Σε «πείσμα» των καιρών και της πανδημίας ο Πειραιάς φιγουράρει στην 4η θέση της κατάταξης των ευρωπαϊκών λιμένων συνεχίζοντας να διεκδικεί μία από τις τρείς πρώτες θέσεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter